رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 570912

واکنش وزارت ارتباطات به حکم حبس مدیرعامل یک پلتفرم بومی/ موضوع را از قوه‌ قضائیه پیگیریم

ساعت 24 -پس از صدور حکم حبس برای مدیرعامل یک پلتفرم بومی، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد این وزارتخانه موضوع را از قوه قضائیه پیگیری می‌کند.

html>

پس از صدور حکم حبس برای مدیرعامل یک پلتفرم بومی، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات از پیگیری وزیر ارتباطات از رئیس قوه قضائیه برای حل و فصل موضوع خبر داد.

وی گفته: رئیس قوه قضائیه از ابتدا شخصا این موضوع را پیگیری کرده اند.

واکنش وزارت ارتباطات به حکم حبس مدیرعامل یک پلتفرم بومی/ موضوع را از قوه‌ قضائیه پیگیریم

ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری یعنی چه؟

طبق این ماده، در صورتی که رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هریک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می یابد رسیدگی و رای قطعی صادر کند. شعب خاص مذکور مبنیاً بر خلاف شرع بین اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می آورند و رای مقتضی صادر می کند.
تبصره ۱- آراء قطعی مراجع قضائی (اعم از حقوقی و کیفری) شامل احکام و قرارهای دیوان عالی کشور، سازمان قضائی نیروهای مسلح، دادگاه های تجدید نظر و بدوی، دادسراها و شوراهای حل اختلاف هستند.
تبصره ۲- آراء شعب دیوان عالی کشور در باب تجویز اعاده دادرسی و نیز دستورهای موقت دادگاهها، اگر توسط رئیس قوه قضائیه خلاف شرع بین تشخیص داده شود، مشمول احکام این ماده خواهد بود.
تبصره ۳- درصورتی که رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و یا رئیس کل دادگستری استان در انجام وظایف قانونی خود، رای قطعی اعم از حقوقی یا کیفری را خلاف شرع بین تشخیص دهند، می توانند با ذکر مستندات از رئیس قوه قضائیه درخواست تجویز اعاده دادرسی کنند.

مفاد این تبصره فقط برای یک بار قابل اعمال است؛ مگر اینکه خلاف شرع بین آن به جهت دیگری باشد

.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها