رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571690

انتقاد تند نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از قالیباف:یک بار برای همیشه تکلیفتان را با اطرافیان روشن کنید

ساعت24-نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به قالیباف گفت: آقای رییس یک بار برای همیشه تکلیف خود را با اطرافیانتان روشن کنید. آیا نمی‌خواهید به شائبه‌های موجود در مورد انتصابات خود چه در مجلس و چه در شهرداری پاسخ دهید ؟

html>

در جریان حضور قالیباف در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز دانشجو سید امیر محمد حسینی هستم نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی که با شعار رفع انحصار از فرآیند قدرت و مناصب نظام تصمیم‌گیری کشور پا به عرصه وجود گذاشت، اکنون در آستانه ۴۳ سالگی نیاز به تحول در عرصه حکمرانی و سیاست‌گذاری کشور را احساس می ‌کند. جمهور به عنوان اصلی‌ترین رکن، که با روحیه انقلابی‌گری هیمنه‌ی استکبار را در هم شکسته و با از خود گذشتگی در ۸ سال دفاع مقدس باعث تثبیت، ادامه و صدور انقلاب شده است، با توجه به رویه اخذ شده در سال‌های گذشته توسط مسئولین، شکاف و ناامیدی بین خود و حاکمیت احساس می‌کند.

وی افزود: جناب آقای قالیباف مردم از شما به عنوان رئیس مجلسی که با شعار انقلابی گری پای کار آمده، انتظار ویژه ای برای از بین بردن ساختار های معیوب گذشته دارند اما عملکرد یک سال و نیم گذشته شما، به تحقق این انتظار کمکی نکرده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: آنچه که به تعبیر روح الله کبیر گفته شده بود که مجلس در راس همه ی امور است، اکنون و با توجه به دخالت نمایندگان در انتصابات دولت، از وزارت گرفته تا مدیران بخش های مختلف شهرستان ها، همچنان به همان تعبیر برداشت می‌شود ؟ مگر به گفته رهبری شأن نمایندگی مردم از هر مرتبه ای بالاتر نیست ؟ پس چرا اینگونه به نظر می رسد که راه پاستور از بهارستان می‌ گذرد ؟ آیا شأن نظارتی نمایندگان مجلس در این است که مدیر معرفی کنند؟ آیا احداث ستاد انتخاباتی در مجلس بی طرفی که باید ناظر رفتار دولت باشد، صحیح است؟ آیا شأن نماینده مجلس دیده شدن در راهرو وزارتخانه‌ها برای لابی‌گری است؟ با همه این‌ها و بیشتر، باز هم مجلس در راس همه امور است؟

وی خاطرنشان کرد: آقای رییس یک بار برای همیشه تکلیف خود را با اطرافیانتان روشن کنید. آیا نمی‌خواهید به شائبه‌های موجود در مورد انتصابات خود چه در مجلس و چه در شهرداری پاسخ دهید ؟

وی با بیان اینکه در راستای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده باید گفت که بحران پیری جمعیت از جمله مواردی است که آینده کشور را به طور جد تهدید می‌کند و بطور گسترده همه ابعاد سیاسی، امنیتی ، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … را در بر می‌گیرد، یادآور شد: در همین راستا با کاهش رشد جمعیت، قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده در مجلس به تصویب رسید که باوجود مزایای این طرح از ایرادات بسیار آن نمی‌شود چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: عدم اولویت بندی مفاد قانون، روشن نبودن مصادیق جامعیت، ابهام در میزان اجرایی شدن، فقدان ضمانت اجرایی و عدم هماهنگی با اسناد بالادستی از جمله ایرادات اساسی است که میتوان بر این قانون وارد نمود که البته انتظار می‌رود به اصلاح آن پرداخته و با پیگیری مجدانه و اهتمام مجلس و نظارت ارگان ها و سازمان های مربوطه تنها در حد قوانین خاک خورده باقی نماند و گامی در جهت حل این بحران باشد.

حسینی تاکید کرد: در راستای قانون تسهیل ازدواج باید عرض کنم با وجود اهمیت و ضرورت ایجاد بستر مناسب برای ازدواج و تشکیل خانواده جوانان، متاسفانه شاهد آن هستیم که با گذشت ۱۶ سال از تصویب قانون تسهیل ازدواج همچنان به دلیل ایرادات بسیار زیاد و تناقضات موجود در این قانون، به یکی از بی اثرترین قوانین کشور مبدل و عملاً اجرای بسیاری از مواد آن غیرممکن شده است که می‌بایست با بازنگری و بررسی صحیح و با دیدی واقع گرایانه نسبت به شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه تنظیم و با اجرای کامل و دقیق قانون به رفع مشکلات ازدواج جوانان پرداخته شود.

وی گفت: آقای رییس امروز دانشگاه های ما تبدیل به فرودگاه های بین المللی شده اند. نخبگانی که در کشور های دیگر می توانند مسئولین بخش های مختلف باشند، در کشور خودمان جایگاهی ندارند. مگر تنها خروجی یکی دو دانشگاه خاص می توانند مسئولیت های تصمیم گیری کشور را برعهده بگیرند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: عدم مشارکت سیاسی نخبگان در تصمیم گیری در فرآیند حکمرانی، بسیاری از این سرمایه های انسانی را ناامید کرده به طوری که شاهد مهاجرت این قشر، حتی به کشور های ضعیف شده است. بفرمایید که با تاکیدات مختلف حضرت آقا و مطالبات ایشان، چه اقدامی در جهت حفظ نخبگان کشور صورت گرفته است ؟ و چقدر این اقدامات موثر واقع شده اند ؟

وی با تاکید بر اینکه مجلسی که با شعار شفافیت پا به میدان گذاشت، در عمل به اولین وعده خود که تصویب شفافیت بود قصور کرد، گفت: سوال اینجاست که تا کی شعار شفافیت باید دستاویزی برای ورود به مجلس باشد ؟ آقای رئیس دریافتی های نمایندگان بابت مواردی چون حق همراه یا حق دفتر، واقعا صرف چه می‌شود ؟ چرا اسناد اینگونه هزینه های اضافی منتشر نمی‌شود ؟ یا چرا باید نمایندگان بابت تصویب برنامه و بودجه پاداش اضافی دریافت کنند ؟ مگر نه این است که این جزو وظایف آنان است ؟ آقای رئیس طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید ؟ چشمان یک میلیون انسانی که آینده فرزندان این مملکت را رقم می زنند به دست شماست ولی هنوز که هنوز است فرآیند و ساز و کار این طرح مشخص نیست.

این فعل دانشجویی عنوان کرد: آقای قالیباف جلسات سران قوا که با حکم رهبری و اختیارات بالا شکل گرفت تا حل مشکلات اساسی کشور تسهیل پیدا کند، آیا به نظرتان این جلسات کارکرد مدنظر حضرت آقا را دارد ؟ آیا آن تسهیل گری در حل مشکلات اجرایی شد ؟ نتیجه ی آن در معیشت مردم چه بود ؟

وی گفت: در آخر پیشنهادی در خصوص حق اعتراض مردم به مشکلات کشور که هم اکنون نیز درگیر آن هستند ارائه می‌کنم؛ طبق اصل ۲۷ قانون اساسی قانون به تجمعات مسالمت آمیز مردم مشروعیت بخشیده است. در همین راستا مجلس باید ساز و کاری را برای این تجمعات و اعتراضات مشخص کند که هم این اعتراضات کاکردی واقع شوند و نسبت به وضعیت معترضین بازنگری شود و هم هر تجمعی در کشور تبدیل به اغتشاش نشود که باعث تضییع حقوق مردم شود.

حسینی یادآور شد: آقای دکتر، دانشجویان در تمام ایام سال در دانشگاه حضور دارند و با حضور در این فضای علمی و نخبگانی میتوان از آن ها استفاده کرد و این مختص به ۱۶ آذر و روز دانشجو نیست. و اما سوالم از شما این است آقای دکتر شما که در نیروی انتظامی بودید، رییس سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودید، پر سابقه ترین شهردار تهران بودید، در مجمع تشخیص مصلحت نظام بودید و الان هم که رییس قوه قانون گذار هستید، واقعا به نظرتان مشکل کار کشور کجاست ؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها