رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571820

فیلم‌فارسی در پایان مسابقه هندبال/دختر ایرانی اشک همه را درآورد

ساعت 24 - هم می‌تواند سوژه یک خبر طنز باشد هم یک فیلم انگیزشی. اینجا اما داستان دختری است که نامش در تاریخ ثبت خواهد شد چون او بهترینی که از دستش بر می‌آمده انجام داده و همه متوجه این موضوع شدند. این یک نمایش ویژه شبیه بهترین سکانس‌های فیلم‌فارسی بود. اینکه جایزه بهترین بازیکن را بدهند به دروازه‌بانی که ۴۱ بار دروازه‌اش باز شده! یک هپی‌اند واقعی همراه با اشک.

html>

صحبت از فاطمه خلیلی بهفر دروازه‌بان تیم ملی زنان هندبال ایران است. گلری که در مواجهه با قهرمان اروپا و برنده مدال برنز المپیک توکیو عنوان تاریخی بهترین بازیکن زمین را به دست آورد. فاطمه با وجود خوردن ۴۱ گل بارها با عکس‌العمل‌هایی باورنکردنی مهاجمین حریف را ناکام گذاشت.
تیم ملی هندبال زنان ایران در نخستین تجربه جهانی‌اش یکشنبه شب مقابل تیم ملی نروژ، یکی از بهترین تیم‌های جهان قرار گرفت. در کارنامه تیم نروژ قهرمانی جهان، قهرمانی اروپا و قهرمانی المپیک به وفور دیده می‌شود. دختران ایرانی در این بازی با نتیجه سنگین ۴۱ بر ۹ شکست خوردند.
در حالت عادی باخت ۴۱ بر ۹ یک باخت شرم‌آور به حساب می‌آید. از آن باخت‌هایی که می‌تواند سوژه برنامه‌های طنز ورزشی باشد. اما شبیه به فیلم‌ها نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد که همگان این تیم و تلاش ورزشکاران کشورمان را مورد تحسین قرار دادند و به خاطر لیاقت‌شان اشک ریختند. همه می‌دانستند این تیم و این دختران با چه مشقت‌هایی خودشان را به مسابقات جهانی رسانده‌اند. دخترانی که حتی مسابقات‌شان از تلویزیون کشور خودشان پخش نمی‌شود و زمانی که در پایان بازی نام فاطمه خلیلی‌بهفر به عنوان بهترین بازیکن زمین توسط گوینده سالن معرفی شد هیچ‌کس تردیدی به خودش راه نداد که این شایسته‌ترین انتخاب ممکن بود. حتی ستاره‌های نروژ که بارها عناوینی همچون بهترین بازیکن جهان یا اروپا را به دست آوردند. پس همگی ایستاده، گلر ایرانی را مورد تشویق قرار دادند؛ درست همان لحظاتی که اشک شوق از چشمان فاطمه سرازیر شده بود.
بعد از بازی سایت هندبال فدراسیون جهانی لب به تحسسین فاطمه بهفر گشود همان‌طورکه در بازی قبلی تیم ملی مقابل رومانی این کار را کرده بود. این سایت نوشت: «در این رقابت یک بازی عالی دیگر از فاطمه خلیلی بهفر دروازه‌بان تیم ملی ارایه و او در پایان بازی نیز بهترین بازیکن این دیدار شد. خلیلی در نیمه اول بازی هفت سیو داشت و توانست تاثیر خوبی در روند تیم ملی ایران داشته باشد. او در بازی نخست ایران مقابل رومانی نیز یک بازی فوق‌العاده به نمایش گذاشت و ۱۸ شوت حریف را متوقف کرد.»
ستاره‌های تیم نروژ هم از دروازه‌بان ایران گفتند. هنری ریستاد بازیکن ۲۲ ساله نروژ به تمجید از دروازه‌بان ایران پرداخت و مجری برنامه «ویاپِلی» هم که از واکنش‌های فوق‌العاده خلیلی به وجد آمده بود، در صحنه‌ای از این بازی از فرط هیجان جیغی کشید و گفت: «من هوادار خلیلی هستم. نگاه کنید که او چه توپی را در آورد. او باید تمام افتخاری که لیاقتش را دارد به دست آورد.»
خلیلی علاوه بر اینکه احساسات میلیون‌ها ایرانی را در لحظه انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین تحت‌تاثیر قرار داد اشک بازیکنان نروژ را هم درآورد. ورا مورک بازیکن ۳۰ ساله تیم ملی بانوان نروژ گفت: «این یک لحظه ورزشی فوق‌العاده بود. شادی‌ای که بازیکنان ایران از خود - به هنگام معرفی خلیلی به عنوان بهترین بازیکن زمین - نشان دادند، باعث شد تا ما چیزهایی را تصور کنیم و همین باعث گریه‌مان شد.» تیم ملی هندبال زنان ایران در نخستین تجربه جهانی خود ابتدا مقابل رومانی شکست خورد و یکشنبه شب بازی را به نروژ واگذار کرد. دختران ایران در سومین بازی خود در جام‌جهانی مقابل قزاقستان قرار می‌گیرند. تیم ایران نخستین تیم تاریخ است که با حجاب اسلامی وارد مسابقات جهانی شده‌اند. بیست‌وپنجمین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۱۰ تا ۲۸ آذر به میزبانی اسپانیا و در چهار شهر در حال برگزاری است. در این مرحله ۳۲ تیم در هشت گروه در حال رقابت هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها