رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571881

معاون رئیسی: مرگ از بزرگترین نوآوریهای خداست

ساعت24- معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور سراسری با بیان این‌که استخدام بزرگترین خیانتی است که به جوان و خلاقیت او می‌شود، گفت: بزرگ‌ترین ویژگی جوانان نوآوری آنان است و ظرفیت‌های لازم برای بروز نوآوری‌های آن‌ها در کشور ایجاد شده است.

html>

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور سراسری با بیان این‌که استخدام بزرگترین خیانتی است که به جوان و خلاقیت او می‌شود، گفت: بزرگ‌ترین ویژگی جوانان نوآوری آنان است و ظرفیت‌های لازم برای بروز نوآوری‌های آن‌ها در کشور ایجاد شده است.

سورنا ستاری در این مراسم که با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و شهردار تهران برگزار شد، بخشی از خاطرات شهید عباس دوران پیش از آخرین عملیات و شهادت را قرائت کرد و به اهمیت از خودگذشتگی، در خدمت به کشور و اثرگذاری پرداخت.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری شهید دوران را الگو و نمونه‌ای بارز از نخبگان کشور دانست و گفت: چه شد که اکنون شهید دوران را بهترین خلبان فانتوم و گوهری ارزنده می دانند. ایمان، وطن پرستی و از همه مهم تر از خودگذشتگی فراتر از مهارت و تخصص، باعث می شود یک فرد، نخبه‌ای مبرز باشد.

وی با تاکید بر این‌که نخبه برای کشورش هزینه می‌دهد، ادامه داد: ممکن است هر کدام از ما، ادعای وطن پرستی داشته باشیم، اما آیا حاضر به پرداخت هزینه اش هستیم؟ هستند کسانی که ممکن است ادعای نخبگی کنند و چنین جراتی نداشته باشند. وجه منحصر به فرد یک نخبه در همین از خودگذشتگی است.

ستاری، بزرگ‌ترین ویژگی جوانان را نوآوری آنان دانست و گفت: یکی از بزرگترین نوآوری‌های خداوند، مرگ است؛ چراکه با جایگزین شدن روح‌های دیگر، جوانی نوآور، مبتکر و با دانش روز متولد می‌شود و جانی تازه را به جامعه تزریق می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت اثربخشی نخبه در جامعه پیرامونی ادامه داد: باید ببینیم اگر یک کلیپ یک دقیقه ای یا سه دقیقه ای از زندگی مان ساخته شود، چه چیزی قرار است به نمایش در آید. باید ببینیم چه ادای دینی کرده‌ایم به مردمی که با هزینه‌های آنان تحصیل کردیم و درس خواندیم. چگونه جبران می‌کنیم رنج آن بازنشسته‌ای که با مالیات خود به آموزش ما یاری رساند یا شهدایی که برای حفظ امنیت ما به شهادت رسیدند. آنان هزینه کردند چون تصور می کردند جوانان، این کشور را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کنند. بنابراین باید جبران‌کننده بخش کوچکی از زحمات مردم این سرزمین باشیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ضرورت به کار بستن خلاقیت‌ها، گفت: جوانانی که ابتدای راه هستند و نویی و نوآوری را همراه خود دارند، بسیار ارزشمند هستند و باید این نوآوری، ارمغانی ارزنده برای کشور باشد.

وی این تحول آفرینی و راهکارهای خلاقانه را در ارتقای کشور ضروری دانست و گفت: جوان مستعد باید بیندیشد که قرار است با نوآوری اش، چه تحولی بیافریند، چه مسیر غلطی را اصلاح کند. اصلاح این مسیرها و پیاده‌سازی نوآوری نیازمند صرف هزینه است و اگر اهل آن نیستیم، نباید ادعا کنیم. اما در صورت علاقه‌مندی به خانواده و کشور، باید بایستیم و از پرداخت هزینه هایش نهراسیم.

ستاری ادامه داد: این انتظاری است که کشور، از یک جوان دارد و باید راه برای تحقق این نوآوری و تحول آفرینی هموار شود.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها برای بروز نوآوری‌ها در کشور گفت: طی سال‌های اخیر، در حوزه علم و فناوری اتفاقات خوبی افتاده است و شرکت های دانش بنیان، خلاق، مراکز نوآوری و شتابدهنده‌های نوآوری به مأمنی برای بروز نوآوری‌های جوانان تبدیل شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها