رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575454

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در کرمان

ساعت24- در حال بیشتر راه‌های روستایی جنوب استان کرمان مسدود شده، برخی از روستاها در محاصره سیلاب بوده و اسکان اضطراری مردم در حال انجام است.

html>

با ورود سامانه بارشی از دو روز قبل به استان کرمان و اعلام وضعیت قرمز هواشناسی شاهد بارش‌های سیل آسا، وقوع سیلاب، بسته شدن راه‌های روستایی، آبگرفتگی معابر و منازل شهری، طغیان رودخانه‌ها و در مناطقی شکسته شدن سیلاب‌ها و تخلیه روستاها هستیم.

*محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار کرمان گزارش وضعیت مناطق سیل‌زده این استان را جویا شد و ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده بر بسیج امکانات برای اهالی درگیر آبگرفتگی تاکید کرد.

*وی ضمن مثبت خواندن اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده کرمان و با توجه به گزارش استاندار کرمان بر رسیدگی به خانواده‌هایی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده و بسیج امکانات در این حوزه تاکید کرد.

*علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در گزارش خود به تشکیل ستاد مدیریت بحران در روز گذشته و انجام اقدامات پیشگیرانه در مناطق مختلف استان کرمان در راستای کاهش خسارات ناشی از بارندگی‌ها اشاره کرد.

*احمد وحیدی وزیر کشور که دیروز در تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت بارندگی در استان را بررسی کرده بود امروز نیز در ارتباط تلفنی بر امدادرسانی و اسکان اضطراری تاکید کرد و علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در تماس تلفنی وزیر کشور آخرین اقدامات انجام شده و وضعیت مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.

*وحیدی وزیر کشور نیز ضمن تشکر از استاندار کرمان بر آمادگی همه فرمانداران و اعضای ستاد بحران و امدادرسانی و اسکان اضطراری مردم در مناطق سیل‌زده استان کرمان به ویژه در روستای کروچان تاکید کرد.

*مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب‌ها در استان کرمان از مسدود شدن راه 175 روستایی در شش شهرستان استان خبر داد و اظهار داشت: راه سه محور اصلی و هفت جاده فرعی نیز مسدود شده است.

*وی با اشاره به آبگرفتگی 70 منزل روستایی گفت: 44 روستای استان کرمان نیز در معرض خطر سیلاب بودند که با اقدامات زیرساختی انجام شده مشکلی برای آنها پیش نیامد.

*سعیدی با اشاره به اینکه حجم آب گذری و روان آبها بسیار بالا بود گفت: دسترسی به برخی از روستاهایی که مسیر خاکی داشتند یا در مناطق صعب العبور کوهستانی و یا باتلاقی اطراف جازموریان هستند به سخت انجام می‌شود که امیدواریم با فروکش شدن سیلاب‌ها بتوانیم راه‌ها را بازگشایی کنیم.

*مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به قطع برق و آسیب رسیدن به شبکه انتقال برق 34 روستا افزود: 32 روستای استان نیز دچار قطع آب هستند که برخی به دلیل قطع برق موتورپمپ‌ها بوده و ارتباط مخابراتی 15 روستای نیز قطع شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها