رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 578631

گام به گام برای کسب درآمد از بسترهای ویدئویی

ساعت۲۴-در عصر امروز و با توجه به گسترش فعالیت افراد در فضای مجازی و افزایش تعاملات اینترنتی مخاطبین، این فضا به یکی از کاربردی‌ترین و بهترین محیط‌ها برای کسب علم و اطلاعات و علاوه بر آن، کسب درآمد تبدیل شده است. یکی از روش‌های تولید محتوا در فضای اینترنت، اشتراک ویدئو بوده که جزو بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب، به حساب می‌آید. تولید محتوا در بسترهای ویدئویی، در طی چند سال اخیر، امتیازات فراوانی بدست آورده و همین موضوع میل و رغبت افراد را برای ساخت ویدئوهای متنوع بیشتر کرده است. همچنین درحال حاضر کسب درآمد از طریق تولید ویدئو و انتشار آن در بسترهای ویدئویی یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان است.

image-20220223093919-2.jpeg
html>

مقدمه

در عصر امروز و با توجه به گسترش فعالیت افراد در فضای مجازی و افزایش تعاملات اینترنتی مخاطبین، این فضا به یکی از کاربردی‌ترین و بهترین محیط‌ها برای کسب علم و اطلاعات و علاوه بر آن، کسب درآمد تبدیل شده است. یکی از روش‌های تولید محتوا در فضای اینترنت، اشتراک ویدئو بوده که جزو بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب، به حساب می‌آید. تولید محتوا در بسترهای ویدئویی، در طی چند سال اخیر، امتیازات فراوانی بدست آورده و همین موضوع میل و رغبت افراد را برای ساخت ویدئوهای متنوع بیشتر کرده است. همچنین درحال حاضر کسب درآمد از طریق تولید ویدئو و انتشار آن در بسترهای ویدئویی یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان است.

گام به گام برای کسب درآمد از بسترهای ویدئویی

کسب درآمد از طریق انتشار ویدئو

مطئمناً افرادی که اهل فضای مجازی و اینترنت هستند، بسترهای ویدئویی را برای انتشار تولید محتوای ویدئویی به طور کامل می‌شناسند. درآمدزایی از طریق انتشار ویدئو در بسترهای شناخته شده و یا دیگر فضاهای موجود مانند صفحات یک سایت، اپلیکیشن و نرم افزارهای مخصوص، می‌تواند بسیار سودآور باشد. در این فضاها می‌توان انواع ویدئوهای مختلف را با موضوعات متنوع منتشر نمود.

در اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی باید از گفته بیل گیتس "محتوا پادشاه است" یاد کرد. در واقع هر که محتوای مهم‌تر و بیشتری را در اختیار مخاطب قرار دهد، قدرت بیشتری در این فضا دارد. به همین دلیل بسترهای تولید محتوا به روش ویدئویی، از افراد علاقمند به این حوزه و دارای مهارت ضبط و ساخت ویدئو، دعوت می‌کند تا با تشکیل گروه یا کانال مخصوص خود، محتوای مناسب تولید کرده و مخاطب هدف بیشتری را جذب کنند.

انواع محتواهای جذاب برای کسب درآمد

از مهم‌ترین دغدعه‌های افراد برای تولید محتوای ویدئویی، انتخاب موضوع است. در ادامه به چند موضوع جذاب و پرمخاطب برای تولید محتوای ویدئویی اشاره خواهد شد؛

1. پخش زنده

پخش زنده یا لایو، ویدئویی است که به سرعت در حال گسترش بوده و در بین مخاطبین، محبوبیت زیادی دارد. در اغلب رسانه‌های اجتماعی و بسترهای ویدئویی، امکان پخش زنده وجود داشته و 80 درصد مخاطبان نیز این نوع ویدئو را برای مشاهده ترجیح می‌دهند.

2. ویدئو آموزشی

فیلم‌ها و ویدئوهای آموزشی از جمله موثرترین محتواهای ویدئویی در عصر جدید به حساب می‌آیند. در این نوع ویدئوها، با آموزش و انتقال مهارت، مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کنند. برای داشتن یک ویدئوی آموزشی مناسب باید، در ابتدا یک سناریو و طرح درس مناسب نوشته شود. در ادامه هدف ویدئو مشخص و هویت برند انتقال داده شود. محتوای آموزشی باید به گونه‌ای تولید شود که امکان تکرار را داشته و مخاطبین بتوانند به طور مکرر برای حل مشکل خود از آن استفاده کنند.

3. ویدئو پشت صحنه

برای نشان دادن وقایع اتفاق افتاده، ساخت ویدئو پشت صحنه جذابیت بسیاری دارد. ساخت اینگونه ویدئوها می‌تواند یک روش عالی برای اعتمادسازی و برقراری ارتباط با مخاطب باشد. همچنین برای کسب درآمد در ویدئوهای پشت صحنه می‌توان خدمات و محصولات نیز معرفی شده و به نمایش گذاشته شوند.

گام به گام برای کسب درآمد از بسترهای ویدئویی

4. ویدئوهای توضیح دهنده

همانطور که از اسم این نوع ویدئوها نیز مشخص است، مانند یک فیلم به توضیح یک محصول یا خدمت می‌پردازند. در واقع این روش برقراری ارتباط با مخاطب، ایده صاحب ویدئو را در رابطه با کاری که انجام می‌دهد، نشان می‌دهد. البته باید توجه شود که این توضیحات در عین سادگی، باید کوتاه و متخصر باشند. بهتر است برای این نوع ویدئوها نیز سناریو نوشته شود.

5. ویدئوی پرسش و پاسخ

در این نوع ویدئوها این امکان فراهم می‌شود تا به سوالات مطرح شده توسط مخاطب، پاسخ داده شده و راه‌حل‌های مشکل مطرح شده بررسی شوند. در واقع ویدئوهای پرسش و پاسخ، بهترین راه برای ایجاد اعتبار و اعتماد هستند.

تولید محتوای آموزشی و ایجاد کلاس مجازی

در دنیای امروز، تولید محتوای آموزشی علی‌الخصوص به صورت ویدئویی، از جمله بهترین و درآمدزاترین مشاغل اینترنتی به حساب می‌آید. این نوع تولید محتوا، فرصت فوق‌العاده‌ای را برای افراد به وجود می‌آورد تا به وسیله آن بتوانند از ارائه مهارت و دانش خود به دیگر مخاطبان، کسب درآمد کنند. ویدئوهای آموزشی باید به صورت کاملاً تشریحی بوده و به زبانی ساده و کاربردی توضیح داده شوند تا تمامی افراد بتوانند از مطالب گفته شده در آن استفاده کنند. ایجاد کلاس مجازی و تولید محتوای ویدئویی برای مدرسین مزایای بسیاری دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد؛

· صرفه‌جویی در زمان و انرژی مدرس و همچنین مخاطب: مدرس می‌تواند تنها با یکبار ضبط محتوای خود، از تکرار آن فارغ شود.

· آگاهی بهتر از بازخوردهای کلاس: کاربران و افرادی که از ویدئوی آموزشی استفاده کرده‌اند به راحتی می‌توانند نظرات خود را از کلاس‌ها و ویدئو مطرح کرده و مدرس از میزان بهره‌وری کلاس آگاه شود.

· تبلیغات بهتر و بیشتر: با استفاده از روش تولید محتوای ویدئویی و انتشار آن در بسترهای مناسب، تبلیغات بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد.

در این قسمت اگر یک بستر ایجاد کلاس مجازی مناسب نیز برای شما معرفی کنیم بستر برگزاری کلاس آنلاین الوکام به ادرس https://alocom.co/ را پیشنهاد میکنیم که جامع‌ترین سامانه برگزاری کلاس آنلاین ایرانی می باشد که ویژگی های زیر را دارا است:

برگزاری تمام کلاس‌های مجموعه روی یک بستر

تدریس آسان با امکانات کاربردی

مدیریت و نظارت بهتر روی کلاس‌ها و جلسات

عملکرد بهتر و اثرگذار با تعامل بین شرکت کننده و مدرس

کسب درآمد از طریق محتوای ویدئوی تخصصی

کسب درآمد تنها به انتشار ویدئو در بسترهای ویدئویی و سایت‌های مخصوص و معروف محدود نخواهد شد. افراد می‌توانند با تولید محتوای تخصصی، درآمد بیشتری بدست آورند. به طور مثال اگر مدرسین یک دوره ویدئویی تخصصی را با استفاده از امکانات کلاس آنلاین در رابطه با یک درس دانشگاهی، تعمیر دستگاه و غیره گردآوری و تولید کنند، می‌توانند از طریق انتشار آن، درآمد خوبی داشته باشند و مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند. در حال حاضر، مخاطب بیشتر، به معنای درآمد بیشتر است.

گام به گام برای کسب درآمد از بسترهای ویدئویی

کلام آخر کسب درآمد

تولید محتوا به صورت ویدئویی، از مهم‌ترین و موثرترین روش‌ها برای کسب درآمد است. افراد می‌توانند با ساخت انواع ویدئوها با موضوعات متنوع در بسترهای ویدئویی مانند نرم افزارهای مختلف، درآمدزایی کنند. باید توجه داشت که در اولین مرحله، جذابیت هر ویدئویی، به متن آن است.

پس در تولید محتوای ویدئویی باید به متن توجه ویژه شود، علی‌الخصوص در محتواهای آموزشی باید طرح درس نوشته شده تا به ارزش آن اضافه شود. مدرسین با ایجاد کلاس مجازی و برگزاری کلاس آنلاین و استفاده از امکانات کلاس آنلاین می‌توانند به راحتی محتوای ویدئویی خود را تولید کرده و در بسترهای مختلف به اشتراک بگذارند. درآمدزایی از طریق انتشار ویدئو بسیار راحت و بی‌حاشیه خواهد بود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها