رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585043

لیگ فوتبال ایران در هفته 29

ساعت 24 - قهرمانی تیم فوتبال استقلال در فاصله سه هفته مانده به پایان بیست و یکمین دوره لیگ برتر، مسیر جذابیت هفته بیست و نهم را به سمت رده دوم و تیم های سقوط کننده کشانده است.به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ برتر سه شنبه شب و با برگزاری ۸ بازی برگزار می‌شود که در این بازی‌ها استقلال قهرمان زودهنگام رقابت‌ها در رفسنجان به مصاف مس می‌رود و در سایر دیدارها پرسپولیس با شهرخودرو، فولاد با سپاهان، ذوب آهن با نساجی، نفت مسجد سلیمان با صنعت نفت، تراکتور با فجر سپاسی، آلومینیوم اراک با پیکان و هوادار با گل گهر دیدار می‌کند.

html>

استقلال برای حفظ شکست ناپذیری

شاگردان فرهاد مجیدی که قهرمانی شأن را در هفته بیست و هفتم تثبیت کردند، برای دومین هفته متوالی در یک بازی تشریفاتی به میدان می‌روند و حریف امشب آنها تیم خوب مس رفسنجان است.این بازی شاید به لحاظ جدولی اهمیت چندانی برای هیچیک از دو تیم و حتی دیگر تیم‌های حاضر در این مسابقات نداشته باشد، اما هر دو انگیزه‌های خاصی برای این بازی دارند که می‌تواند بر جذابیت آن بیفزاید. همه انگیزه‌های استقلالی‌ها در این بازی حفظ طلسم شکست ناپذیری تا انتهای فصل و انگیزه‌های مس رفسنجان تحمیل کردن اولین شکست به آبی پوشان است.به جز روزبه چشمی که به دلیل مصدومیت شرایط مناسبی ندارد سایر آبی پوشان در این بازی حضور دارند و دست مجیدی برای استفاده از مهره‌های مد نظرش در این بازی بسته نیست.

کار دشوار آسیایی‌ها در اهواز

تیم‌های دوم و پنجم جدول رده بندی کار سختی مقابل هم دارند. سپاهانی‌ها که فعلاً با یک بازی بیشتر در رده دوم جدول قرار دارند آخرین شانس‌های خود را برای کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ به بوته آزمایش می‌گذارند. سپاهانی‌ها در حالی برای نایب قهرمانی در اهواز می‌جنگند که میزبان آنها هم خود نیم نگاهی به کسب رده چهارم جدول دارد و لذا این میدان را باید مصافی سخت بین دو تیم مدعی دانست.سپاهان و فولاد تنها نماینده‌های فوتبال ایران در آسیا بودند و فولاد تنها تیم ایرانی صعود کننده به مرحله حذفی این مسابقات بود. تقابل سپاهان و فولاد را می‌توان جدال آسیایی‌های لیگ برتر دانست که هر دو تیم برای رسیدن به امتیازات کامل بازی کار دشواری در پیش دارند.

آخرین امید شهرخودرو مقابل پرسپولیس زخم خورده

این بازی عملاً آخرین فرصت شهرخودرو برای بقا در لیگ برتر است و این در حالی است که حتی پیروزی آنها مقابل پرسپولیس هم به تنهایی بقای این تیم را تضمین نکرده و آنها باید چشم انتظار شکست نفت مسجد سلیمان و فجر سپاسی هم باشند.شهرخودرو در حالی برای زنده نگه داشتن آخرین امیدهای خود در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس می‌رود که سرخ پوشان هم پس از پشت سر گذاشتن هیاهوی تبریز و بلاتکلیفی نتیجه بازی با تراکتور، برای بازگشت به رده دوم جدول و تثبیت نایب قهرمانی نیاز مبرم به پیروزی در این بازی دارند.گل محمدی که پس از پشت سر گذاشتن دوران محرومیت برای اولین بار از روی نیمکت هدایت تیمش را بر عهده دارد، برای این بازی حساس حامد پاکدل و سعید آقایی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و وحید امیری هم همچنان بازیکن مصدوم این تیم است.

دربی خوزستان حساس‌تر از همیشه

صنعت نفت که هفته‌های خوبی را سپری نکرده و در ۷ بازی اخیر تنها ۲ امتیاز به دست آورده و ۳ بازی اخیرش را با ۳ شکست پشت سر گذاشته، در این هفته میهمان نفت مسجد سلیمانی هست که برای فرار از بقا به پیروزی در این بازی نیاز مبرم دارد.در این بازی نفت مسجد سلیمان برای فرار از سقوط و صنعت نفت برای رهایی از شرایط نامناسب و قطع نوار ناکامی‌ها به میدان می‌رود و تقابل این انگیزه‌های متفاوت می‌تواند از این بازی هم دیداری جذاب بسازد.فجر سپاسی هم به شدت به امتیازات این بازی نیاز دارد چون همراه با شهرخودرو تیم‌هایی هستند که بیش از دیگران خطر سقوط تهدیدشان می‌کند. سپاسی‌ها هم نه تنها باید امروز تراکتور را در تبریز شکست دهند، بلکه باید نظری هم به دربی خوزستان داشته باشند و امیدوار به پیروزی صنعت نفت مقابل نفت مسجد سلیمان باشند تا از ورطه سقوط نجات پیدا کنند.فجر سپاسی با ۱۷ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد، اما تفاضل گلی به مراتب بهتر از نفت مسجد سلیمان داراست. اما بازی‌های مستقیم دو تیم با یک پیروزی برای نفت مسجد سلیمان و یک تساوی بین دو تیم به پایان رسیده است.

برنامه بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر است؛

سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱

نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان

داوران: رضا عادل- محمدرضا ابوالفضلی- مهرداد نجفی- عبدالنبی پورخلف، ناظر: البرز حاجی پور

ذوب آهن اصفهان و نساجی مازندران

داوران: علی صفایی- حسن ظهیری- محمدعلی پورمتقی- ایمان کهیش

ناظر: محسن قهرمانی

فولاد خوزستان و سپاهان

داوران: امیر عرب براقی- یعقوب سخندان- جعفر مهاجر- غلامرضا ادیبی، ناظر: یداله جهانبازی

تراکتور و فجر شهید سپاسی

داوران: حمید حاج ملک- علیرضا ایلدروم- عسگر محمدی- حامد سیری، ناظر: رضا سخندان

پرسپولیس و شهر خودرو مشهد

داوران: یاسر همرنگ- محمد عطایی- محسن بابایی- شبیر بهروزی، ناظر: حسین نجاتی

مس رفسنجان و استقلال

داوران: احمد محمدی- علی اکبر نوری- دانیال باشنده- محمدرضا تارخ، ناظر: حیدر شکور

آلومینیوم اراک و پیکان تهران

داوران: علی بای- امیرمحمد داود زاده- نجف پناهی- مسعود حقیقی، ناظر: مسعود مرادی

هوادار تهران و گل گهر سیرجان

داوران: حسین زمانی- ایوب غلامزاده- رامین بابایی- سعید رحیمی مقدم، ناظر: اسماعیل صفیری

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها