رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585121

جنگ ایران با اسراییل دیرو زود دارد اما حتمی است

ساعت 24 - مقامهای ارشد سیاسی و نظامی ایران هیچ پرده پوشی و رودز بایستی در باره ایتنکه نظام سیاسی حاکم بر اسراییل باید از روی زمین محو شود ندارند و برای این نابودی حتی زمان هم تعیین کرده و در دوره ای این زمان را زودتر از موعد پیش بینی قبلی به جلوکشیده اند. این نیتراهبردی نظام سیاسی ایران بدون تردید راه را برای اسراییل هموار کرده است تا اونیز برای تضعیف نظام سیاسی ایران از هروسیله ای استفاده کند . ایران از نیروی بازدارندگی شرکای خود درلبنان و تا اندازه ای در سوریه که مرزهای مشترک با اسراییل دارند اراده خود را اجرا می کند. و اسراییل نیز توانسته است با برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اتحاد علیه ایران را سازماندهی کند ونیز از لابی خود در آمریکا برای فشار به ایران بهره برداری کند. حالا اما به نظر می رسد دونظام سیاسی یادشده رودررویی مستقیم به شکل های گوناگون را نیز آزمایش می کنند.

جنگ
html>

عبدالحلیم قندیل در رسانه القدس العرب ینوشته است : اسرئیل به نقشه‌ها و تداراکات خود برای حمله نظامی به ایران ادامه می‌دهد با این ادعا که نگران تولید قریب الوقوع بمب اتم از سوی ایران است و تلاش می‌کند واشنگتن را به اقدام نظامی علیه ایران بکشاند و از حمایت پایتخت‌های کشورهای حاشیه خلیح فارس برخوردار است. درست است که تهران از تعویق امضای توافق هسته‌ای سرخورده است؛ اما چه بسا این اتفاق را شکستی دائمی نمی‌داند. روابط رو به رشدش با مسکو و پکن تاحدودی تحریم های آمریکا را جبران می‌کند و چه بسا بتواند صبر کند تا سرنوشت دولت بایدن و مواضع متزلزل آن روشن شود و بتواند بدون محدودیت به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه دهد. این کشور در تلاش است تنش‌های دیرینه خود با کشورهای حاشیه خلیج فارس و مشخصا با عربستان را از طریق «مذاکرات سایه» در بغداد و غیره و افزایش مدت زمان آتش بس در یمن کاهش دهد و قطب نما را به سمت اسرائیل تغییر جهت دهد و اسرئیل را به نابودی همه جانبه تهدید کند، اگر تل اویو به حمله به تاسیسات هسته ای ایران فکر کند.

در این نوشته که رسانه دیپلماسی ایرانی آن را ترجمه ومنتشر کرده آمده است : در این میان مسئله قابل توجه این بود که تهران تصاویر جدیدی از انبارهای تسلیحاتی اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی اسرائیل را از طریق دستگاه اطلاعات یک کشور اروپایی برای تل آویو ارسال کرد. به نظر می‌رسد این هشدار برای دولت در معرض سرنگونی اسرائیل شوکه کننده بود. این درحالی است که تمامی اسرائیل خطر فزاینده‌ای را علیه موجودیت خود مشخصا از سوی تهران و گروه‌های مسلح متحد این کشور در شمال و جنوب و از طریق هشدارهای صریح جنگ از سوی حسن نصرالله و یحیی سنوار احساس می‌کند.سنوار وقوع جنگی را پیش‌بینی کرده بود که او آن را یک جنگ دینی منطقه ای همه جانبه می‌نامد. در این جنگ ایران با اسرائیل هم به صورت نیابتی و هم مستقیم رو در رو خواهد شد. این جنگ در انتظار همه ما است حتی اگر زمان آن به تاخیر افتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها