رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587448

حکم تاریخی دیوان عالی آمریکا و آغاز موج تازه اعتراضات در آمریکا

ساعت24-حکم تاریخی دیوان عالی آمریکا درباره سقط جنین همزمان با عملکرد بد دولت بایدن در زمینه اقتصاد و سیاست خارجی، آمریکا را با دور تازه‌ای از اعتراضات و خشونت مواجه کرده است که معلوم نیست پایان آن به کجا ختم می‌شود.

html>

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از زمان روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، ایالات متحده دستخوش ناآرامی‌ها و خشونت‌های مدنی بوده است و سیاست‌های دولت وی در بسیاری از موارد خشم عمومی را برانگیخته و اعتراضات گسترده‌ای را به همراه داشته که در نهایت به خشونت کشیده است.

در کنار آن، تصمیم دیوان عالی ایالات متحده بر خشم مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن دامن زده به طوریکه بازوی اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته طی یادداشتی هشدار داد که احتمال افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در داخل آمریکا در واکنش به این تصمیم دادگاه فدرال آمریکا وجود دارد.

ماجرای آغاز دور جدید ناآرامی‌ها در آمریکا

ماجرا از آن جایی شروع شد که دیوان عالی آمریکا حکم تاریخی ۵۰ ساله «رو در برابر وید» را مبنی بر قانونی بودن سقط جنین را لغو کرد تا مطابق آن تصمیم برای اعطای حق سقط جنین به اجازه هر ایالت وابسته خواهد شد.

در پی صدور حکم مذکور، خشم بسیاری از مردم آمریکا که طبق گزارش‌ها با تورم بی‌سابقه و بیکاری و افزایش قیمت بنزین و سوخت مواجه هستند، برانگیخت و آن‌ها را به خیابان‌ها کشید تا اعتراض خود را به سیاست‌های دولت بایدن نشان دهند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که در پی تصمیم دیوان عالی ایالات متحده آمریکا اعتراضات در «واشنگتن دی سی» و صدها شهر دیگر آغاز شد.

از طرف دیگر، وبگاه «اکسیوس» به نقل از یادداشت محرمانه وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گزارش کرد که احتمالاً خشونت‌ها در چندین نقطه از سراسر آمریکا برای مدت چندین هفته ادامه داشته باشد.

در این یادداشت آمده است که معترضان احتمالاً مقام‌های دولتی از جمله قضات دیوان عالی را هدف اعتراضات خود قرار خواهند داد و این مقام‌ها در معرض بیشتری خطر قرار دارند.

این هشدار در حالی صادر شده است که اخیراً گروهی از حامیان سقط جنین در ایالات متحده موسوم به «انتقام جین» برای قتل «برت کاوانا» قاضی دیوان عالی ایالات متحده آمریکا نقشه کشیده بودند.

گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت‌ها حکایت از امنیتی شدن شهرهای ایالات متحده دارد به طوریکه وبگاه «ورلد سوشالیست» در این خصوص گزارش کرد که نیروهای پلیس به طور گسترده با توسل به خشونت‌های عجولانه به اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم آمریکا واکنش نشان دادند.

طبق این گزارش، در شهر «لس آنجلس»، جوخه‌های ضدشورش پلیس شب گذشته به سمت معترضان و خبرنگاران حمله کردند.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد که نیروی پلیس لس آنجلس علاوه بر شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان، یک معترض را که به دستانش دستبند زده شده است، روی زمین می‌کشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها