رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587519

کره شمالی، آمریکا را محکوم کرد

ساعت24-در زمانی که تنش‌ها در شبه جزیره کره تشدید شده، کره شمالی مراسم هفتاد و دومین سالگرد آغاز جنگ بین دو کره را برگزار کرد و با محکوم کردن اقدامات خصمانه آمریکا و سئول وعده داد دست به انتقام می‌زند.

html>

به گزارش خبرگزاری رویترز، در میانه نگرانی‌هایی که کره شمالی شاید خودش را برای انجام نخستین آزمایش اتمی از پنج سال پیش آماده می‌کند، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی و همتای آمریکایی‌اش جو بایدن در مه ۲۰۲۲ توافق کردند تا در صورت نیاز برای مقابله با پیونگ یانگ، تسلیحات بیشتر آمریکایی را مستقر کنند.

شبکه خبری کره شمالی KCNA گزارش کرد در مراسم سالگرد جنگ دو کره تعدادی از سازمان‌های کارگری نشست‌هایی را تشکیل داده و وعده انتقام از امپریالیسم آمریکایی را دادند و درضمن دولت‌ آمریکا را مقصر آغاز جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره اعلام کردند.

این جنگ با یک آتش‌بس بجای توافق صلح پایان یافت به این معنا که دو طرف هنوز از نظر تکنیکی در جنگ هستند.

بر اساس گزارش شبکه خبری رسمی کره شمالی، پیونگ یانگ دولت واشنگتن را بابت آنچه که اقدامات متخاصم به همراه کره جنوبی و آمریکا خوانده، محکوم کرد و گفت: دولت آمریکا به دنبال استقرار دارایی‌های استراتژیک خود در کره جنوبی با هدف تحریک یک جنگ دیگر است.

دارایی های استراتژیک می‌تواند به طور معمول شامل ناوهای هواپیمابر، بمب افکن‌های دور برد یا زیردریایی‌های حامل موشک باشد.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد: چنین رفتار گستاخانه از سوی آمریکا بیشتر عامل خشم و انتقام از سوی مردم کره شمالی است.

یون سوک یول نیز با بزرگداشت سالگرد جنگ دو کره در سئول قول داد که تمام تلاش خود را برای حفاظت از آزادی و صلح به کار برد.

وی در فیسبوک خود نوشت: ما به موضع قوی امنیتی خود مبتنی بر ائتلاف آمریکا و کره جنوبی و ارتش قوی با پشتیبانی علم و تکنولوژی ادامه می‌دهیم.

بزرگداشت جنگ دو کره در میانه نگرانی‌ها مبنی بر این مساله برگزار شد که شاید پیونگ یانگ هفتمین آزمایش اتمی خود را که کره جنوبی و آمریکا می‌گویند ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، انجام دهد.

در این میان، کره شمالی برای سومین روز راهپیمایی ضد آمریکایی برگزار کرد و شرکت کنندگان وعده دادند اگر آمریکا دست به تحریک کره شمالی بزند، آن را "بی رحمانه نابود" می‌کنند.

این راهپیمایی‌های ضد آمریکایی از روز جمعه آغاز شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد: شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین تاکید کردند که اگر امپریالیست‌های ایالات متحده جرات کنند دوباره کره شمالی را تحریک کنند و شکست تلخ خود در دهه ۱۹۵۰ را نادیده بگیرند، این اقدامات بی‌رحمانه امپریالیست‌ها را با بسیج تمام ابزار فیزیکی شکست‌ناپذیری که تاکنون در کره شمالی تقویت شده است، نابود خواهند کرد.

در کره جنوبی نیز نخست وزیر وعده داد که به هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی واکنش و پاسخی شدید داده می‌شود.

وی در سخنرانی خود مربوط به سالگرد هفتادمین و دومین سال جنگ دو کره گفت، آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی و آماده سازی‌ها برای انجام احتمالی یک آزمایش اتمی باعث افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره شده و تهدیدی علیه صلح بین‌الملل است.

وی افزود: سئول به دنبال تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به همکاری از سوی جامعه بین‌الملل برای دسترسی به صلح در شبه جزیره کره و ارائه کمک‌های بشردوستانه برای کره شمالی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها