رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587520

چمران: به اصلاحات صورت گرفته در ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها توسط مجلس خوشبین نیستم

ساعت24-رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به اصلاحاتی که مجلس در رابطه با قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها انجام داده خوشبین نیستیم و با وجود آنکه اصلاحات عمیقی به وجود آمده، نمی‌توان زیاد به این مسئله دل بست؛ زیرا این موضوع به ضمانت اجرایی نیاز دارد.

html>

مهدی چمران در حاشیه برگزاری هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان اخیر پلیس در ارتباط با پیوست ایمنی ساختمان‌ها برای صدور پایان کار ساختمانی اظهار کرد: من هم از صحت و سقم این موضوع اطلاعی ندارم و دقیقا نمی‌دانم پلیس چه چیزی را مد نظرش قرار دارد.

وی تصریح کرد: مقررات ساختمانی معمولا از سوی شورای عالی شهرسازی و شوراهای شهر به تصویب می‌رسد و به اعلام هر چیزی اجرایی شدنی نیست، باید روی این موضوع فکر و دقت کرد.

چمران اضافه کرد: این موضوع نباید برای تمامی ساختمان‌ها باشد و به نظر می‌رسد پیوست امنیتی و پلیس انتظامی مربوط به طراحی ساختمان‌هایی مانند بانک‌ها و ساختمان‌های خاص است که نیاز به بررسی و مطالعه دارد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تصریح کرد: چند ده هزار پرونده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ حل و فصل نشده و باقی مانده و با جریمه هم قابل حل نیست. همچنین احکام تخریب نیز اجرایی نمی‌شود یا قابل تخریب نیست و جرائم نقدی زودتر به نتیجه می‌رسند.

وی ادامه داد: به اصلاحاتی که مجلس در رابطه با قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها انجام داده خوشبین نیستیم و با وجود آنکه اصلاحات عمیقی به وجود آمده نمی‌توان زیاد به این مسئله دل بست؛ زیرا به ضمانت اجرایی نیاز دارد. ماده ۱۰۰ نیاز به یک تغییر اساسی دارد و مهمترین آن این است که علاوه بر صاحب ملک که تخلف کرده کسانی که اجازه تخلف داده‌اند نیز چشمانشان را به تخلف بسته و متوجه تخلفی نشده‌اند، جریمه بشوند و در غیر این صورت این جرائم سال‌ها استخوان لای زخم می‌ماند!

چمران همچنین با اشاره به میزان کشفیات بسیار بالا در بخش مواد مخدر در سطح کشور گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران در مسیر جهانی مواد مخدر این کشفیات بسیار بالاست و همین مسئله تاثیرات نامطلوبی را در سطح جامعه گذاشته است و ما شاهد هستیم که بسیاری از جوانانمان و ... دچار اعتیاد شده‌اند و یکی از معضلات شهرها و جامعه ما محسوب می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به ششم تیرماه روز سوء قصد به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: خداوند را شاکریم که این سوء قصد عملیاتی نشد و ما همچنان از وجود رهبر فرزانه برخوردار هستیم.

وی به هفتم تیرماه روز شهادت شهید بهشتی و یارانش نیز اشاره کرد و گفت: این ایام نیز به نام هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده و این ایام را گرامی می‌داریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها