رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590026

پشت پرده حامیان دوج کوین

ساعت24-قیمت دوج کوین طبق نمودار این صفحه از ابتدای سال 2022 افزایش چشمگیری داشته است. هیچ شکی نیست، نقش شایعاتی که پیرامون اضافه شدن «ایلان ماسک» به این ارز دیجیتال شنیده می‌شود، بر قیمت دوج کوین و رها شدن این سگ جذاب، تاثیر بزرگی داشته است. نام بزرگی به میان آمد و این خود نشان می‌دهد که این کریپتو که در ابتدا یک شوخی قلمداد می‌شد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با ما و چیستی دوج کوین و پشت پرده حامیان آن همراه باشید.

image-20220726101321-1.jpeg
html>

گذشته قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین طبق نمودار این صفحه از ابتدای سال 2022 افزایش چشمگیری داشته است. هیچ شکی نیست، نقش شایعاتی که پیرامون اضافه شدن «ایلان ماسک» به این ارز دیجیتال شنیده می‌شود، بر قیمت دوج کوین و رها شدن این سگ جذاب، تاثیر بزرگی داشته است. نام بزرگی به میان آمد و این خود نشان می‌دهد که این کریپتو که در ابتدا یک شوخی قلمداد می‌شد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با ما و چیستی دوج کوین و پشت پرده حامیان آن همراه باشید.

دوج کوین چیست؟

به گفته سایت والکس؛ این سکه به عنوان یک هارد فورک از بلاک چین لایت کوین، در 6 دسامبر سال 2013 شروع به کارکرد. دوج کوین یک ارز دیجیتال یا «میم کوین» محبوب بین سرمایه گذاران آماتور و مبتنی بر یک Meme اینترنتی (یک عبارت یا تصویر آنلاین در قالب شوخی و به یاد ماندنی) است. «میم» نوعی سگ ژاپنی به نام شیبا اینو (Shiba Inu) است که از آن برای طراحی لوگو میم کوین‌هایی مانند dogecoin استفاده می‌شود. سازندگان این رمزارز بر عقیده بودند که در کنار سرمایه گذاری می‌توان از دنیای کریپتو برای سرگرمی نیز استفاده کرد. همچنین، از این ارز به عنوان یک سیستم پاداش دهی در ردیت (Reddit) و توییتر نیز استفاده می‌شود.

چه کسی دوج کوین را ایجاد کرد؟

دوج کوین با نام تجاری (DOGE) در سال 2013 و توسط مهندس نرم افزار IBM «بیلی مارکوس» و مهندس نرم افزار Adobe «جکسون پالمر» اختراع و تولید شد. در واقع پشت پرده اولیه ساخت دوج کوین (Dogecoin)، یک شوخی با بیت کوین بود که قبل از آن ساخته شده بود. این رمزارز به وجود آمد تا مردم راهی دوستانه برای دستیابی به دنیای دارایی‌های کریپتو داشته باشند. اما! در کمال تعجب به محض عرضه dogecoin، مردم شروع به استفاده از آن کردند.

نحوه عملکرد دوج کوین چگونه است؟

مانند بسیاری از سکه‌های دیگر، دوج کوین نیز بر روی بلاکچین اختصاصی خود اجرا می‌شود. دفتر کل Dogecoin به طور مداوم و با تراکنش‌های جدید به روز می‌شود و شبکه آن از «رمز نگاری» برای ایمن نگه داشتن تمام تراکنش‌ها استفاده می‌کند. بلاک چین این ارز دیجیتال، از مکانیزم «اجماع اثبات کار» بهره می‌برد و بر همین اساس ماینرها از رایانه برای حل معادلات پیچیده ریاضی به منظور پردازش تراکنش‌ها و ثبت آنها در بلاک چین استفاده می‌کنند.

به نقل از والکس؛ بلاکچین دوج کوین می‌تواند حدود 30 تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار بالاتر از بیت کوین است. به طور کلی دوج کوین را می‌توان یک شبکه غیر متمرکز و متن باز نامید که از طریق تراکنش‌های همتا به همتا (Peer to Peer) و در جهت تراکنش‌ها و انتقال‌های آنلاین مالی با سرعت بالا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید دوج کوین برای تراکنش‌ها و پرداخت‌ها گزینه مناسبی است اما چون از نظر طراحی، بسیار تورمی بوده و سقفی برای تعداد ایجاد آن توسط ماینرها وجود ندارد، ذخیره ارزشی مناسبی نیست.

پشت پرده افزایش قیمت دوج کوین چیست؟

جایگاه ارز دیجیتال دوج کوین، با تایید زبانی از سوی نام‌های برجسته‌ای مانند خواننده رپ «اسنوپ داگ» و رهبر گروه راک Kiss «جین سیمونز» بهبود یافته است. در جایگاه بالاتر و طی یک نظرسنجی در توییتر در سال 2019، کاربران اذعان داشتند که ایلان ماسک باید رییس دوج کوین شود. رییس کمپانی تسلا (Tesla) نیز جنبه شوخی قضیه را گرفت و از آن به بعد با انتشار توییت‌های حمایتی، از dogecoin به عنوان رمز ارز پایه مورد علاقه‌اش نام برد.

یک اظهار نظر زودگذر از طرف یک اکانت شخصی در توییتر با 53 میلیون دنبال کننده، آن هم شخصی مثل ایلان ماسک، بر سرمایه گذاری و خرید دوج کوین و محبوبیت آن تاثیری فراوانی گذاشت. این حمایت‌ها تا جایی پیش رفته که او در توییتی که در مورد ظاهر آینده‌اش منتشر کرده، خود را «پدر دوج» یا “The Dogefather” توصیف کرده است.

به نقل از بلاگ والکس؛ ایلان ماسک معتقد است که دوج کوین یک ارز دیجیتال مردمی بوده و خرج کردن آن راحت‌تر از ارزهای دیگری مانند بیت کوین است. بنابراین، توییت‌های ایلان ماسک تاثیر زیادی بر افزایش قیمت دوج کوین داشته است. قیمت Dogecoin از حدود 0.00026 دلار در سال 2013 به حوالی 0.06373 دلار در سال 2022 رسیده است.

خرید دوج کوین

با افزایش محبوبیت این رمزارز، در دسترس بودن آن نیز افزایش یافته است. شما می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری و مراجعه به صرافی‌هایی مانند بایننس این ارز را خریداری کنید. همچنین ارائه دهندگان آنلاینی مانند Gemini و eToro نیز اعلام کرده‌اند که می‌توان از طریق پلتفرم‌ آنها اقدام به خرید دوج کوین کرد. صرافی ارز دیجیتال والکس نیز dogecoin را به پنل معاملاتی خود اضافه کرده است و کاربران می‌توانند از طریق شارژ ریالی کیف پول خود اقدام به خرید و فروش این کریپتو کنند.

کلام پایانی

خرید هر نوع ارز دیجیتال با ریسک همراه است و این موضوع شامل خرید دوج کوین نیز می‌شود. بازار این کریپتو تحت تاثیر هیجانات تورمی قرار دارد و هیچ تجزیه و تحلیل قطعی برای ارزش معاملاتی و قیمت آن وجود ندارد. به ویژه این که Dogecoin کار خود را با یک شوخی شروع کرده است و سرمایه گذاران و تحلیلگران در مورد آن کمی محتاط هستند. برای مشاوره در سرمایه گذاری و خرید دوج کوین می‌توانید به صرافی آنلاین والکس نیز مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها