رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590900

القاعده به دنبال حملات با مقیاس بزرگ در آمریکا

ساعت 24-مدیر اف.بی.آی با بیان اینکه القاعده همچنان به دنبال انجام حملات بزرگ و چشمگیر است، گفت: جلوگیری از حملات تروریستی همچنان اولویت اصلی اف.بی.آی است.

html>

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مدیر اف.بی.آی هشدار داده که گروه‌های تروریستی مانند القاعده همچنان به دنبال راه‌هایی برای انجام حملات با مقیاس بزرگ در آمریکا و سایر کشورهای غربی هستند.

کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی در حالی این مساله را در جمع قانونگذاران و در جریان جلسه استماع کمیته قضایی سنا مطرح کرد که آمریکا تلاش می‌کند تا رهبری ارشد القاعده را تحقیر کند.

وی همچنین گفت: جلوگیری از حملات تروریستی همچنان اولویت اصلی اف.بی.آی است با این حال، این گروه‌های ترویستی تهدیدی علیه آمریکا و کشورهای غربی به شمار می‌روند.

مدیر اف.بی.آی افزود: القاعده همچنان به دنبال انجام حملات بزرگ و چشمگیر است. در طول یکسال گذشته، پروپاگاندای رهبران القاعده به گونه‌ای بوده که افراد را برای انجام حملاتی از سوی این گروه در داخل خاک ایالات متحده و سایر کشورهای غربی تحریک و تشویق کرده‌اند.

وی مدعی شد که به لطف فشار مستمر ارتش و مجریان قانون در ایالات متحده بر این گروه، القاعده تحقیر شده است و افزود: به همین دلیل، در کوتاه ‌مدت احتمالا این گروه به جای عملیات پیچیده‌تر در ایالات متحده یا اروپا، توجه خود را بر انجام حملات در مقیاس کوچک و آسانتر در مناطقی مانند شرق و غرب آفریقا متمرکز خواهد کرد.

کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده در جریان حمله پهپادی سیا کشته شده و این گزارش به دستگیری چندین ساله او پایان داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها