رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591272

تغییر آب و هوای سرد و مرطوب در انگلیس

ساعت24-انگلیس در سال جاری خشک ترین وضعیت را از دهه ۱۹۷۰ داشته به طوریکه بخش های گسترده‌ای از جنوب کشور کمتر از ۵۰ درصد بارش نرمال در زمستان را داشته اند. همچنین، اخیرا جنوب انگلیس فقط ۱۷ درصد از میانگین بارندگی خود را در ماه جولای دریافت کرده که خشک‌ ترین وضعیت این کشور از سال ۱۹۳۵ بوده است.

html>

نحوه گردش رطوبت در اتمسفر بسیار پیچیده است و بنابراین سال به سال تنوع زیادی در میزان بارش وجود دارد. این امر نتیجه گیری روندها را بر اساس مشاهدات گذشته بسیار دشوار می کند.

همچنین روند دما ساده ‌تر است: افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر، میانگین دما را افزایش داده و دوره‌های خشکسالی در انگلیس را خشکتر کرده زیرا هوای گرمتر باعث تبخیر میزان آب بیشتر می‌شود.

اگرچه برخی از شرکت های آب برای صرفه جویی در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده اند، ممنوعیت لوله کشی وضع کرده اند، سازمان محیط زیست هنوز خشکسالی رسمی آب را اعلام نکرده است. در ابتدای سال ۲۰۲۲ سطح مخازن سالم بود اما برخی از آنها در جنوب غربی انگلیس اکنون کمتر از نصف پر هستند.

همچنین کشاورزان سراسر جنوب شرقی این کشور از فصل بهار از خشکسالی کشاورزی (زمانی که سطح رطوبت در خاک به اندازه‌ای کم است که بر تولید محصول تاثیر میگذارد) رنج میبرند. دمای گرمتر از میانگین در فصل تابستان علاوه بر موج گرمایی که طی آن برای اولین بار دما در این کشور به ۴۰ درجه سانتیگراد رسید، خاک را بیشتر خشک کرده است.

به گزارش نشریه کانورسیشن، در حال حاضر، ارتفاع آب در بسیاری از رودخانه‌های جنوب انگلیس کاهش پیدا کرده و اگر به دنبا آن پاییز یا زمستان نیز خشک باشد، وضعیت می تواند به طور قابل توجهی بدتر شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها