رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591319

زمینه سازی در افکار عمومی برای امضای برجام توسط تیم باقری

ساعت24-روزنامه دولتی ایران در گزارش مفصلی با "خوب" معرفی کردن توافق احتمالی که مذاکراتش توسط علی باقری در وین انجام شده، برای آماده کردن افکارعمومی در ارتباط با امضای برجام تلاش کرده است.

html>

این روزنامه با حمله به دولت قبل و رسانه های حامی برجام نوشته است:

حامیان دولت پیشین و شبکه خبرنگاران برجامی در رسانه‌ها و فضای مجازی بازی‌ای را طراحی کرده‌اند که به ظاهر برای آنها دو سر برد باشد. آنها از یک سو، دولت سیزدهم را متهم به بی توجهی به رفع تحریم یا ثمر ندادن دیپلماسی در ارتباط با مذاکرات وین می‌کنند و مدعی می‌شوند که تنها یک عده خاص سواد دیپلماسی و توانایی مذاکره و همچنین انعقاد توافق را داشته‌اند و از سوی دیگر هر گاه احساس کنند زمینه برای یک توافق خوب بیش از پیش آماده شده است مدعی می‌شوند این همان توافقی است که قرار بوده قبلاً در دولت روحانی رقم بخورد و منتقدان دولت آن را به تأخیر انداخته و اکنون قرار است توافقی را با منافع کمتر به ارمغان بیاورد!

با وجود این بازی رسانه‌ای همان گونه که سایت اصلاح‌طلب جماران نیز به آن اشاره کرده است در مقام مقایسه پیش‌نویس کنونی به مراتب در زمینه رفع تحریم‌ها، امکان بازگشت‌ پذیری سریع و حفظ دستاوردهای هسته‌ای از پیش‌نویس ضعیف دولت گذشته بهتر شده است. با وجود این پرونده مذاکرات تا زمانی که خطوط قرمز منافع کشورمان تأمین شود باز خواهد بود. این وضعیت تا زمانی می‌تواند ادامه یابد که منجر به توافقی پایدار و همراه با رفع مؤثر تحریم و راستی‌آزمایی شود و بهانه‌هایی مانند پرونده‌های ادعایی به عنوان اهرم فشاری علیه کشورمان مختومه اعلام شود. در غیر این صورت امضای توافقی ضعیف هر چند با منافع کوتاه مدت که به تکرار وقایع تلخ پس از برجام منتهی شود نه تنها در جهت منافع ملی نیست که تنها خوشایند دشمنان منطقه‌ای و جهانی کشورمان خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها