رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591992

روایت جالب سرپرست وزارت کار درباره دلایل تاخیر در افزایش حقوق بازنشستگان؟/ اعلام جزییات و زمان افزایش حقوق مستمریبگیران

ساعت24-سرپرست وزارت کار گفت: ما در تفاهمنامه خود با وزارت راه و شهرسازی تعهد کردیم که امکان ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را فراهم کنیم.

html>

محمدهادی زاهدی وفا در جلسه کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را با حضور بازنشستگان، اعضای کانون و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد.

براساس این گزارش، نمایندگان بازنشستگان در نشست صبح امروز با سرپرست وزارت کار که در بندر انزلی برگزار شد، به توافق درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان دست یافتند.

زاهدی وفا طی سخنانی در این نشست با اعلام این مطلب که احکام اصلاح شده از شهریورماه اعمال شده و افزایش مطابق با مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد، گفت: دولت در این زمینه می‌خواست تصمیم دوباره در مجموعه سازمان تامین اجتماعی گرفته شود و به همین جهت کار را به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی سپرد.

وی با بیان اینکه دولت برای سایر اقشار و بهبود وضع معیشت آن‌ها نیز برنامه دارد با اشاره به وجود محدودیت بودجه‌ای دولت گفت: دولت براساس پیش‌بینی‌ها در انتهای سال، کسری بودجه ۳۲۵ هزار میلیارد خواهد داشت بنابراین برای هر تصمیمی که وزرای هیات امنای تامین اجتماعی باید اتخاذ می کردند نیاز به کار کارشناسی دقیق بود تا در نهایت توانستیم سقف آنچه در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی آمده اعمال کنیم که همان مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره تامین اجتماعی بوده است.

سرپرست وزارت کار اعلام کرد: احکام اصلاح شده بر این مبنا از شهریورماه ماه در پروفایل بازنشستگان تامین اجتماعی اصلاح و حقوق براساس آن از همان ماه، جاری خواهد شد. علاوه بر این از بازنشستگان تامین اجتماعی کمک می‌خواهیم تا در هر استانی یک شرکت سرمایه‌گذاری برای پیشرفت ایران تاسیس کنند و اولویت پذیره‌نویسی در آن شرکت سرمایه‌گذاری، بازنشستگان و سپس کارگران هستند. پیش بینی شده تا بانک رفاه آورده اولیه برای هسته‌های این شرکت را فراهم کند و بازنشستگان و کارگران و کارمندان ما می‌توانند به صورت یک جا و قسطی سهام آن را تهیه کنند.

زاهدی وفا با بیان اینکه تکلیف جدی ما این است که حتما بازنشستگان و کارگران تا پایان این دولت واجد خانه ملکی باشند، افزود: در هر استان دنبال آن هستیم صندوق‌های زمین و ساختمان را طبق ماده ۵ قانون جهش تولید مسکن تاسیس کنیم و دوستان می‌توانند سهام آن صندوق‌ها را تهیه کنند و در ادامه با افزایش سرمایه می‌توانند سهام خود را به مسکن تبدیل کنند و این کمکی به پروژه ملی مسکن است که براساس تفاهمنامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با وزارت مسکن، راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه ما در تفاهمنامه خود با وزارت راه و شهرسازی تعهد کردیم که ۵۰۰هزار واحد مسکونی ارائه دهیم، اظهار کرد: ما هم مصالح و مواد اولیه را داریم و هم شرکت‌های تولیدکننده پیمانکار آماده در این زمینه وجود دارند، لذا در صورت هم افزایی بین دستگاه‌ها و اقشار هزینه این کار برای ما کمتر خواهد بود و این باعث می‌شود افراد فاقد مسکن در این مکانیزم خانه دار شوند یا اگر خانه دار هستند، برای فرزندان خود خانه تهیه کنند.

عضو هیات دولت با بیان اینکه ما در این زمینه از تجربه ۳۰ساله بازنشستگان تامین اجتماعی استفاده می‌کنیم و قرار است این شرکت‌های سرمایه‌گذاری به صورت تعاونی اداره شوند، گفت: ما تکلیفی بنابر قانون داریم تا بخش تعاون را گسترش دهیم و این شرکت‌های تعاونی زیر نظر مقامات هر استان باید تشکیل شود و استانداران بر کیفیت مدیریت این تعاونی‌ها نظارت داشته باشند و قرار نیست منابع فقط از مرکز به استان‌ها تزریق شود بلکه خود استان‌ها باید بتوانند در زمینه سرمایه‌گذاری مولد شوند.

سرپرست وزارت کار با اشاره به تاخیر دولت در زمینه تصویب حقوق بازنشستگان گفت: ما در زمینه پرداخت حقوق افزایش یافته بازنشستگان مشکل کمبود منابع نداریم اما منابع تامین اجتماعی بیشتر «تعهدی» است و بحث نقد شدن این منابع نیاز به کار و زمان داشت و به همین علت کار با تاخیر انجام شد تا پرداخت‌ها انجام شود. براین اساس بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه، عین مصوبه شورایعالی کار یعنی افزایش ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که دولت اگر بخواهد سهامی را از فروش املاک و اموال خود عرضه کند، اولویتش بازنشستگان و کارگران هستند، ادامه داد: این دارایی‌ها قطعا حکم دارایی بین نسلی را خواهد داشت و برای فرزندان بازنشستگان باید بماند و به همین دلیل برای حفظ این دارایی‌ها در صندوق‌های مشارکتی، لازم است همه دوستان بازنشسته مشارکت کنند و در تمامی استان‌ها با ما همکاری داشته باشند. لذا در ماجرای مدیریت تعاونی‌ها و صندوق‌ها حکم این نیست که دولت یک طرف میز باشد و بازنشستگان یک طرف بلکه همه باید دور یک میز به مشارکت در زمینه مدیریت برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بپردازیم.

زاهدی وفا در پایان تصریح کرد: طبق توصیه‌های مکتب اسلام ما باید همواره‌ شأن و منزلت بزرگان را رعایت کنیم و این مسئله باید خود را در عمل نشان دهد لذا در بسیاری مواقع بنده تمایل داشتم به جای واژه بازنشسته از واژه «پیشکسوت» برای بازنشستگان عزیز استفاده کنم و امیدواریم در ادامه آرامش و رفاه بیشتری برای این جوانان گذشته و امید بیشتر به تداوم زندگی فراهم شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها