رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 594907

ماجرای استقرار شبانه نیروهای امنیتی در خیابان‌های بغداد چه بود؟

ساعت24-رسانه‌های از حضور ناگهانی و شبانه نیروهای امنیتی در خیابان‌های بغداد به خصوص مناطق اطراف منطقه سبز خبر دادند.

html>

رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی عراقی امروز (سه شنبه) خبر دادند که نیروهای امنیتی نیمه شب به طور گسترده در مناطق مختلف بغداد مستقر شده‌ و چندین خیابان را مسدود کردند.

با آن‌که شرایط پس از ساعاتی به حالت عادی بازگشت و خیابان‌ها باز شدند، اما هنوز منابع رسمی دلیل آن را اعلام نکرده‌اند.

وبگاه المعلومه، در این باره نوشت که حضور نیروهای امنیتی به شدت گسترده بود و آن‌ها نیمه شب راههای اصلی و جاده فرودگاه و همه پل‌های شهر را مسدود کردند، گویا کودتایی در کار است.

به گفته یک منبع مطلع، چندین یگان از نیروهای ویژه منطقه سبز و تیپ ریاست‌جمهوری با خودروهای زرهی و سلاح‌های سنگین در خیابان‌ها مستقر شده و مسیر را بستند. همزمان نیروهای یگان مبارزه با تروریسم و ارتش نیز پل‌های اصلی اطراف بغداد را مسدود کردند. به گفته وی استقرار نیروهای امنیتی تا ساعت پنج بامداد ادامه یافت.

این منبع مطلع در ادامه گفت: «این عملیات در راستای ارزیابی میزان آمادگی نیروهای امنیتی حاضر در منطقه سبز بغداد برای مقابله با سناریوهای احتمالی در صورت سقوط دوباره این منطقه و کاخ ریاست‌جمهوری همچون حوادث ماه گذشته بود. به خصوص اینکه برخی گروهها خود را برای تظاهرات ماه اکتبر آماده می‌کنند و قرار است حامیان جریان صدر نیز به این تظاهرات بپیوندند.»

از سوی دیگر این تحرکات نظامی، با تمرین نظامی نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه سبز همراه شده است و نظامیان آمریکا در اطراف سفارت این کشور اقدام به تیراندازی با گلوله‌های جنگی کردند.

با تمامی این تفاسیر اما هنوز هیچ منبع رسمی توضیحی در قبال فضای به شدت امنیتی نیمه شب بغداد ارائه نداده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها