رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595131

نوسازی ۹ هزار کلاس درس جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۱

ساعت24-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای سال تحصیلی جدید ۹ هزار کلاس درس را آماده کرده ایم.

html>

مهرالله رخشانی مهر گفت: امسال برای سال تحصیلی جدید اقدامات زیادی در ارتباط با نوسازی مدارس انجام شده است و ۹ هزار کلاس درس و زیربنای بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع را آماده کرده ایم، لذا امسال این کلاس‌ها وارد چرخ استفاده در آموزش و پرورش خواهند شد.

او همچنین از اختصاص اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس از جمله تجهیزات آموزشی و کارگاهی هنرستان‌ها خبر داد و افزود: این امر از اقدامات بزرگ آموزش و پرورش و سازمان نوسازی در سال گذشته بوده است.

رخشانی مهر درباره افتتاح مدارس سبز در تهران و سایر شهرهای کشور گفت: ساخت مدارس با رویکرد مدیریت سبز در تمام کشور در حال اجرا است. اکنون در اهواز، تهران، سیستان و بلوچستان و بسیاری از شهرهای دیگر در حال ریل گذاری این مدارس هستیم. این رویکرد سازمان نوسازی تبدیل به فرهنگ رایج در ساخت و نوساز مدارس شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:مدارس سبز به مدرسه‌ای اطلاق می‌شود که تمامی اعضای درگیر آن به آموزش مهارت‌های زیست محیطی می‌پردازند، به طوری که در تأسیس مدرسه هم تمامی ضوابط و استانداردهای محیط زیستی وجود دارد.

او ادامه داد: ایجاد مدارس سبز هم جنبه‌های عملیاتی درون‌مدرسه‌ای همچون افزایش فضاهای سبز متناسب با شرایط محیطی، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، کاهش مصرف انرژی، مدیریت پسماندها، بازیافت و مدیریت بهینه آب و حمل ونقل را در برمی‌گیرد و هم جنبه‌های نظری آموزش و پرورش دانش آموزان و اولیای آن‌ها و تعمیم این اصول به جامعه به عنوان شیوه جدید زندگی را مدنظر قرار می‌دهد.

رئیس سازمان نوسازی در روزهای گذشته خبر از صرف اعتبار ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در یک سال منتهی به مهر ۱۴۰۱ خبر داده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها