رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595866

ماجرای اختلاف در آرای وزیر پیشنهادی کار در ۱۰ دقیقه / چرا شمارش آرا ۴۲ دقیقه طول کشید؟

ساعت24-شمارش آرا نمایندگان به محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز مجلس حاشیه ساز شد.

html>

نمایندگان مجلس امروز صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کردند که در نهایت شمارش آرای نمایندگان به او حاشیه ساز شد و نزدیک به ۴۲ دقیقه طول کشید.

در نهایت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این نشست نتیجه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۲ آرای مأخوذه، با تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط زاهدی وفا مخالفت کردند.

این در حالی بود که پیش از اعلام رسمی آرا، خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که زاهدی وفا با ۱۵۴ رأی وزیر کار شد اما به‌دلیل ابهام در رأی‌گیری در ۲ الی ۳ رأی مأخوذه، تعدادی از نمایندگان طبق آیین‌نامه درخواست بازشماری آراء را مطرح کردند.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس نیز به فارس گفت: زاهدی وفا در بازشماری آرا، با یک رای اختلاف رای اعتماد مجلس را به دست نیاورد.

بنابراین در بازشماری آرا زاهدی وفا ۱۳۶ رای موافق و ۱۲۵ رای مخالف کسب کرد که بنا به اعلام رئیس مجلس گزینه پیشنهادی دولت نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند. قالیباف همچنین از رسانه‌هایی که پیش از اعلام رسمی آرا مدعی موافقت مجلس با زاهدی وفا شدند نیز انتقاد کرد و گفت که این کار اقدام درستی نیست.

به این ترتیب زاهدی وفا پس از حدود ۴ ماه سرپرستی از وزارت کار کنار می‌رود تا رییس جمهوری گزینه دیگری را برای تصدی مسئولیت این وزارت خانه به مجلس معرفی کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها