رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595942

آموزش و پرورش: مدارک رتبه‌بندی ۵۰۰ هزار معلم تایید شد / شرط رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین، شرکت در آزمون است

ساعت24-صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تایید مدارک و مستندات ۵۰۰ هزار فرهنگی مشمول طرح رتبه‌بندی در کشور خبر داد و شرکت در "آزمون" را شرط رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین عنوان کرد.

html>

تسنیم: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تأیید مدارک و مستندات ۵۰۰ هزار فرهنگی مشمول طرح رتبه‌بندی در کشور خبر داد و شرکت در "آزمون" را شرط رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین عنوان کرد.

صادق ستاری‌فرد اظهار داشت: با اقدامات خوبی که وزارت آموزش و پرورش برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان پیش بینی کرده بود؛ تا امروز حدود 850 هزار معلم مدارک و مستندات خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کردند.

وی مشمولان قانون رتبه بندی معلمان در کشو را حدود 890 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: تا امروز حدود 40 هزار نفر از معلمان مشمول اجرای این قانون، هنوز مدارک و مستندات خود را در سامانه تکمیل نکردند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: از این آمار مدارک و مستندات تا کنون مدارک نزدیک به 500 هزار نفر فرهنگی مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

ستاری‌فرد اضافه کرد: امروز ما شاهد هستیم سه مرکز مرتبط با رتبه بندی شامل مرکز سنجش، مرکز نیروی انسانی و مرکز فناوری وزارت آموزش و پرورش با تشکیل یک تیم هماهنگ، در حال اجرا و نهایی سازی موضوع رتبه‌بندی معلمان هستند.

وی عنوان کرد: مرکز سنجش نیز در حال تشکیل دوره‌های آموزش ارزیابی برای کانونهای ارزیابی است تا بتواند دوره ها را بهتر و تسریع بیشتر برگزار کند و کار رتبه بندی معلمان با سرعت بیشتری دنبال شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری شخص وزیر برای رفع مشکلات رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین بیان کرد: موضوع فرهنگیان طرح مهر آفرین که مابه‌التفاوت را دریافت نکرده بودند؛ مورد تأکید شخص مقام عالی وزارت آموزش و پرورش بوده و امید است که با پیگیری های لازم و همراهی سازمان برنامه و بودجه، این مابه‌التفاوت برای فرهنگیان طرح مهرآفرین واریز شود.

ستاری‌فرد با اشاره به لزوم اجرای فرایندهای قانونی استخدام برای معلمان طرح مهرآفرین خاطرنشان کرد: بر اساس تأکید سازمان امور اداری و استخدامی، می‌بایست فرایند رتبه‌بندی معلمان مبتنی بر ضوابط و قوانین موجود با برگزاری آزمون برای معلمان طرح مهرآفرین صورت پذیرد تا فرایندهای قانونی استخدامی این افراد بر اساس ضوابط قانونی طی شود.

وی افزود: همکاران مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با سازمان امور استخدامی در حال پیگیری امور هستند تا به زودی آزمون برگزار و این فرایند نیز طی شود.

ستاری‌فرد برای حضور در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان سمنان و پاسداشت معلم شهید سردار حاج محمود اخلاقی و همچنین آیین تودیع سرپرست و معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان سمنان به این استان سفر کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها