رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599897

ایلان ماسک: اخراج ترامپ از توییتر بعد از شورش کنگره اشتباه فاحش بود

ساعت24-گرچه ایلان ماسک می‌گوید که تحریک به خشونت همچنان در توییتر ممنوع است، اما او اعتقاد دارد که اخراج دونالد ترامپ از این پلتفرم بعد از شورش شش ژانویه ۲۰۲۱ علیه کنگره آمریکا اشتباه فاحشی بود که باید اصلاح شود!

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ ایلان ماسک، میلیارد آمریکایی و مالک و مدیر اجرایی جدید توییتر پیشتر گفته بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا می‌تواند به توییتر بازگردد اما این رئیس پیشین کاخ سفید از آن استقبال نکرد.

ماسک جمعه در پیامی توییتری گفت: من با توییت نکردن ترامپ مشکلی ندارم. نکته مهم این است که توییتر اشتباه فاحشی را در مسدود کردن حساب کاربری او انجام داد، با وجود اینکه نقض قانون یا شرایط خدمات از سوی او رخ نداده بود. مانع‌تراشی مقابل یک رئیس‌جمهوری مشغول به کار برای ابراز عقیده، اعتماد نیمی از آمریکایی‌ها به توییتر را تضعیف کرد.

با وجود این سخنان، ترامپ ترجیح می‌دهد به فعالیت در رسانه اجتماعی "تروث سوشال" که گروه "رسانه و فناوری ترامپ" ساخته است، ادامه دهد. فعالیت او در توییتر از هشتم نوامبر ۲۰۲۱ تحت مدیریت سابق توییتر منع شد. در آن زمان توییتر از ترس تشدید بیشتر خشونت‌ها بعد از حمله هواداران ترامپ به کنگره، ترامپ را از این پلتفرم اخراج کرد.

توییتر در رابطه با اظهارات روز جمعه ماسک مبنی بر اینکه ترامپ در زمانی که حساب کاربری‌اش مسدود شد، مرتکب هیچ خطایی نشده بود، اظهارنظر نکرده است. ایلان ماسک اوایل روز جمعه هم در توییتی گفت که فراخوان به خشونت یا تحریک در توییتر موجب تعلیق حساب کاربری می‌شود.

در همین حال ترامپ جمهوری‌خواه حدود ۱۰ روز پیش اعلام کرد که دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد می‌شود. ایلان ماسک اما می‌گوید اگر رونالد دی‌سانتیس که فعلا فرماندار فلوریداست، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، از او حمایت خواهد کرد.

دی‌سانتیس در رقابت هشتم نوامبر درخشید و توانست جایگاهش را به عنوان ستاره نوظهور حزب جمهوری‌خواه تحکیم کند. تحلیلگران سیاسی، دی‌سانتیس را چالش اصلی ترامپ در ۲۰۲۴ قلمداد می‌کنند.

ایلان ماسک در همین رابطه در توییتر نوشت: انتخاب من برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ فردی معقول و میانه‌رو است. امیدوار بودم که دولت بایدن اینطور باشد که فعلا ناامید شده‌ام.

زمانی که از ایلان ماسک سوال شد که آیا در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا قرار است از دی‌سانتیس حمایت کند، او پاسخ داد: بله.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها