رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600722

دردسر فوتبالیست‌ها از خوردن غذا با روکش طلا

ساعت24-جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کنار تمام حاشیه‌های فوتبالی که دارد، در مورد بریزوبپاش‌های فوتبالیست‌ها و سایر افراد مشهور حاضر در قطر هم کم حاشیه نبوده است؛ از جمله خوردن غذا با روکش طلا.

قطر میزبان گران‌ترین و پرخرج‌ترین جام جهانی تا به امروز است که بنا بر گزارش‌ها، بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار برای قطر هزینه داشته است.

میزبانی که تمام تلاش خود را به کار برده تا نخستین‌ها را برای میهمانان تهیه کند؛ از غذاهایی با روکش طلای ۲۴ عیار تا ساخت غول‌پیکرهای جهان.

حال اینکه چه کسانی با صرف هزینه‌های کلان برای تهیه این غذاها اقدام می‌کنند از جمله مواردی است که در فضای رسانه‌ها حاشیه‌هایی به وجود آورده است.

تارنمای اسپورت با اعلام این موضوع که «زمانی که ۶۲ میلیون برزیلی گرسنه می‌مانند، وینیسیوس جونیور و ادر میلتائو گوشتی با روکش طلا خوردند» به یکی از این حاشیه‌ها پرداخت.

به نوشته این تارنما، انتقاد افکار عمومی برزیلی در این مورد، از عدم همدلی فوتبالیست‌های حاضر در قطر با کسانی است که بدترین روزهای کشورشان را سپری می‌کنند؛ اینکه کم نبودند فوتبالیست‌هایی که در اوقات فراغت خود در قطر از رستوران سرآشپز Salt Bae (کسی که از بالا نمک روی گوشت می‌ریزد) عبور کرده باشند.

چندین برزیلی مانند وینیسیوس جونیور و ادر میلیتائو به همراه رونالدو قبل از مرحله یک‌هشتم نهایی، بارها به این رستوران رفته و تماشایی‌ترین غذا یعنی گوشتی که در طلای ۲۴ عیار پیچیده شده را انتخاب کردند، عکس و فیلم گرفتند و با اشتراک دل بسیاری را شکستند.

این ناهار که حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه داشت، در برزیل نه‌تنها یک ذره خنده‌دار نبود بلکه موجی از خشم را برانگیخت؛ زیرا در حال حاضر ۶۲ میلیون نفر از هموطنان این بازیکنان در وضعیت ناامنی غذایی هستند؛ یعنی نمی‌توانند روزی سه وعده غذا بخورند.

اسپورت یادآور شد: کار به جایی رسیده که در حال حاضر رونالدو در آمریکای جنوبی به خودنما و الگویی از حباب بیگانگی معروف شده که برخی از فوتبالیست‌های فعلی هم در او ذوب شده و هیچ سنخیتی با طبقه اجتماعی که اکثریت از آن برخاسته‌اند، ندارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها