رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603540

لهستان، آخرین حریف هندبال ایران در دور اصلی قهرمانی جهان

ساعت24-تیم ملی هندبال مردان ایران در سومین دیدار خود از مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان باید مقابل لهستان میزبان به میدان برود.

به گزارش ایسنا، در مرحله اصلی بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان هر تیمی دو دیدار انجام داده‌اند و امروز ۲ بهمن نیز سومین دیدارهای گروه A و B آغاز خواهد شد. تیم ملی هندبال مردان ایران در سومین دیدار خود از مرحله اصلی باید مقابل لهستان میزبان به میدان برود.

ملی‌پوشان هندبال ایران در مرحله گروهی این مسابقات با شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا همگروه بودند. آنها با نتیجه ۳۱ بر ۳۴ مقابل مونته‌نگرو و با حساب ۲۲ بر ۳۵ برابر اسپانیا شکست خوردند اما با برد ۲۵ بر ۲۴ مقابل شیلی با قرارگیری در رده سوم‌ مرحله گروهی راهی مرحله اصلی مسابقات شدند. این اولین صعود تیم ملی هندبال مردان ایران به دور اصلی قهرمانی جهان است.

ملی‌پوشان ایران در اولین و دومین دیدار خود از مرحله گروهی با نتیجه ۲۱ بر ۳۸ مقابل اسلوونی و با حساب ۲۹ بر ۴۱ برابر فرانسه مغلوب شدند. شاگردان وویوویچ باید در سومین دیدار مقابل میزبان به میدان بروند.

لهستان یکی از قدرت‌های هندبال اروپاست که تاکنون ۱۰ بار در قهرمانی اروپا حضور داشته و چهارمی بهترین نتیجه آنها از حضور در این مسابقات بوده است.

لهستان همچنین در ۱۷ دوره مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته است. در مجموع حضورش در این مسابقات به یک مدال نقره و سه برنز رسیده است. آنها در سه دوره المپیک نیز حضور داشته‌اند و یک مدال نقره بهترین نتیجه این تیم در سه تجربه حضورش در المپیک بوده است.

تیم ملی لهستان پیش از دیدار مقابل ایران در دور اصلی این مسابقات مقابل اسپانیا با نتیجه ۲۳ بر ۲۷ شکست خورده و برابر مونته‌نگرو با نتیجه ۲۷ بر ۲۰ پیروز شده است. لهستانی‌ها با این نتیجه از حضور در یک هستم نهایی حذف شدند. آنها اکنون به دنبال سومین برد مقابل ایران هستند تا بتوانند به رده سوم گروه صعود کنند و به عنوان‌میزبان به نتایج بهتری دست یابند.

هدایت تیم ملی لهستان را پاتریک رامبل به عهده دارد. این تیم ستاره‌هایی همچون شیمون سیکو بغل چپ، آرکادیوش موریتو گوش راست، کامیل سیپرزاک پخش، متیوس کورنکی دروازه‌بان را در ترکیب خود دارد.

پیش از شروع مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی ایران در یک تورنمنت چهارجانبه مقابل لهستان به میدان رفت که این دیدار با نتیجه ۳۲ بر ۲۷ به سود لهستان با پایان رسید.

امروز یکشنبه ۲ بهمن در دوازدهمین روز از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان دو تیم ملی ایران و لهستان از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن تائورون آرنا کراکوف لهستان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

* نتایج رقابت‌های تیم ملی هندبال مردان ایران در قهرمانی جهان:

ایران ۲۵ - شیلی ۲۴

ایران ۳۱ - مونته‌نگرو ۳۴

ایران ۲۲ - اسپانیا ۳۵

ایران ۲۱ - اسلوونی ۳۸

ایران ۲۹ - فرانسه ۴۱

* برنامه دوازدهمین روز از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان:

مونته‌نگرو - اسلوونی ساعت ۱۸:۰۰

کیپ‌ورد - مجارستان ساعت ۱۸:۰۰

ایران - لهستان ساعت ۲۰:۳۰

برزیل - ایسلند ساعت ۲۰:۳۰

سوئد - پرتغال ساعت ۲۳:۰۰

اسپانیا - فرانسه ساعت ۲۳:۰۰

* مرحله پرزیدنت کاپ:

شیلی - کره‌جنوبی ساعت ۱۸:۰۰

عربستان - اروگوئه ساعت ۲۰:۳۰

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها