رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603802

فتح‌الله‌زاده آرزو دارد ساپینتو را برکنار کند اما.../معمای فرهاد!

ساعت24-تیم فوتبال استقلال در حالی لیگ بیست‌ودوم فوتبال ایران را سپری می‌کند که از نظر کسب نتیجه ضعیف‌تر از پارسال کار کرده است. استقلالی‌ها فصل قبل با فرهاد مجیدی روند خوبی را طی کردند و در نهایت بالاتر از رقبا به قهرمانی رسیدند، اما حالا بعد از 16 هفته با 27 امتیاز و اختلاف 8 امتیازی نسبت به پرسپولیس صدرنشین، در جایگاه چهارم جدول قرار دارند. استقلال در ابتدای فصل زمانی که فرهاد مجیدی از این تیم جدا شد، گزینه‌های مختلفی را بررسی کرد و در نهایت بعد از مذاکره با چند گزینه ایرانی نظیر جواد نکونام، سراغ ریکاردو ساپینتوی پرتغالی رفت تا روی نیمکت آبی‌ها بنشیند.

استقلال ساپینتو حالا 7 برد به دست آورده و در سه دیدار هم متحمل شکست شده که این موضوع باعث نگرانی هواداران تیم آبی‌پوش تهرانی شده است.
در هفته‌های اخیر شایعاتی درباره قطع همکاری ساپینتو با استقلال مطرح شد و درباره این موضوع هیات‌مدیره آبی‌ها تشکیل جلسه داد و رای در نهایت گفته شد که استقلالی‌ها از ساپینتو حمایت می‌کنند با این حال شکست دو بر یک برابر سپاهان باعث شد دوباره بحث برکناری ساپینتو در فضای مجازی مطرح شود و حتی نام‌هایی برای جانشینی او به میان بیاید. علی فتح‌الله‌زاده که با جدایی آجورلو مدیرعامل استقلال شد، این روزها بیشتر به دنبال حل مشکلات مالی آبی‌هاست تا در قدم بعد بتواند پرونده‌های خارجی این باشگاه را ببندد. البته او جدال رسانه‌ای هم با آجورلو داشت و حالا به نظر می‌رسد باید فکری هم به حال نتایج نگران‌کننده تیمش کند. فتح‌الله‌زاده مدیری است که علاقه خاصی به بمب ترکاندن دارد و در این سال‌ها نشان داده برای جلب نظر هواداران بازیکنان مورد علاقه آنها را آبی‌پوش می‌کند. حالا با این سابقه هواداران استقلال امیدوارند کاری برای تیم‌شان کند تا از کورس قهرمانی عقب نمانند. در این میان شاید بهترین تصور این باشد که فتح‌الله‌زاده که رابطه خوبی هم با فرهاد مجیدی دارد، ساپینتو را کنار گذاشته و مربی محبوب هواداران استقلال را به تیم بیاورد.بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیرعامل استقلال علاقه خاصی به فرهاد مجیدی دارد و از محبوبیت او نزد هواداران استقلال هم به خوبی آگاه است و اینکه علاقه داشته باشد مجیدی را روی نیمکت استقلال بنشاند دور از ذهن نیست، اما مشکلاتی بر سر راه او قرار دارد که به خاطر آن احتمالا فعلا چنین تصمیمی نگیرد. مهم‌ترین مشکل بر سر راه بازگشت فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال، قرارداد سنگین او با باشگاه الاتحاد کلبای امارات است. او که بعد از جدایی از استقلال با قراردادی به ارزش 2 میلیون و 500 هزار دلار برای دو فصل به این باشگاه اماراتی پیوست، حالا بعید است از این پول بگذرد و با قراردادی به مراتب کمتر به استقلال برگردد. او تا به حال با این تیم اماراتی از 13 بازی، 20 امتیاز به دست آورده و در رده هشتم جدول لیگ برتر امارات قرار دارد.
از طرف دیگر، مشکلات فسخ قرارداد ساپینتو با استقلال هم موضوعی است که فتح‌الله‌زاده علاقه ندارد به استقبال آن برود. اگر قرار باشد استقلال ساپینتو را اخراج کند باید تمام مبلغ قرارداد او را بپردازد که در این شرایط مالی این موضوع برای استقلالی‌ها امری غیرممکن است. به همین خاطر است که احتمالا فتح‌الله‌زاده فعلا قصدی برای برکناری ساپینتو نداشته باشد.
از باشگاه استقلال خبر می‌رسد آنها در روزهای اخیر مذاکراتی را هم با امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام انجام داده‌اند، اما از آنجایی که گفته می‌شود قلعه‌نویی گزینه ایرانی تیم ملی است، پیشنهاد استقلال را رد کرده و جواد نکونام هم علاقه‌ای ندارد در این شرایط به استقلال بیاید. نکونام در مقاطع مختلف به عنوان گزینه باشگاه استقلال مطرح بوده ولی هر بار به دلیل شرایط خاص باشگاه استقلال تصمیم گرفته قید همکاری را بزند. امیر قلعه‌نویی نیز از روزی که استقلال را ترک کرد همواره به عنوان آلترناتیو نیمکت آبی‌ها مطرح بوده ولی هواداران چندان روی خوشی به آمدن او نشان نداده‌اند. حالا با این شرایط به نظر می‌رسد راهی جز ادامه دادن با ساپینتو روبه‌روی پای استقلال و فتح‌الله‌زاده نیست. شاید نتایج این روزها آن‌طور که انتظار می‌رفت برای استقلال پیش نرفته اما شرایط مالی باشگاه و قرارداد سنگین فرهاد مجیدی با باشگاه اماراتی راه‌های ایجاد تغییرات در استقلال را با بن‌بست روبه‌رو کرده است. تیم فوتبال استقلال در سه هفته پیش‌رو، باید برابر ملوان، مس کرمان و نفت مسجدسلیمانی بازی کند که در انتهای جدول قرار دارند و از این نظر این بازی‌ها برای ساپینتو بازی‌های ساده‌ای محسوب می‌شود. ساپینتو می‌تواند با کسب حداکثر امتیازات از این 3 بازی وضعیت خودش را بهبود ببخشد و تیم را هم به کورس قهرمانی بازگرداند. این درحالی است که سرمربی پرتغالی استقلال فعلا سیاوش یزدانی مدافع ثابت تیمش را کنار گذاشته و حالا برای این بازی‌ها خط دفاعی تیمش را باید با آرایش جدیدی وارد زمین کند. با این شرایط باید دید در نهایت آینده ساپینتو با استقلال به کجا می‌رسد، آیا مربی پرتغالی بهار ایران را می‌بیند؟ مربی که در روز معارفه قول چندین قهرمانی با استقلال را به هواداران داده بود.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها