رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603870

پمپئو: من نمی توانم با خیال راحت یک بادمجان بخرم؛ همسرم جرات نمی کند آرایشگاه برود

ساعت24-کیهان نوشت:مایک پمپئو، یکی از طراحان ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی در کتاب خاطراتش با عنوان «هرگز کوتاه نیا: مبارزه برای آمریکایی که دوست دارم» که روز سه‌شنبه ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) منتشر شد، فاش کرده است او و خانواده‌اش با فرض احتمال انتقام ایران، زندگی عادی ندارند و ۲۴ ساعته تحت حفاظت هستند.

پمپئو با طرح اینکه همچنان انتظار انتقام‌جویی ایران را دارد، در کتابش نوشته است: «ما می‌دانیم که ایران توانایی عملیات در داخل ایالات‌متحده را دارد بنابراین یک سال و نیم پس از خروجم از کار در بخش دولتی، من هنوز پروتکل‌های امنیتی را حفظ می‌کنم.»

این سیاستمدار آمریکایی که پیش از انتصاب به ریاست وزارت خارجه دولت ترامپ (در سال 2018) رئیس سازمان سیا بود، می‌گوید که زندگی خودش، همسرش و تنها فرزندش تحت تأثیر قرار گرفته و آنها بدون تدابیر شدید امنیتی نمی‌توانند کارهای عادی و روزمره خودشان را انجام بدهند.


خرید یک بادمجان امنیت مرا تحت‌الشعاع قرار می‌دهد
به نوشته او،«اگر بخواهم به خواربارفروشی بروم درحالی‌که دارم ارزیابی می‌کنم کدام بادمجان بیشتر از بقیه رسیده به نظر می‌رسد؟ حضور نیروهای حفاظتی امنیت دیپلماتیک بر این موضوع سایه خواهد انداخت. سوزان (همسر پمپئو) می‌خواهد موهایش را مرتب کند؟ بیایید امیدوار باشیم که عوامل مخفی حزب‌الله، سالن آرایشگاه را احاطه نکنند. پسرم می‌خواهد ازدواج کند؟ مأموران امنیتی باید یک تیم پیشرو به کلیسا بفرستند.»


من احتمالاً هرگز نتوانم با خودروی شخصی‌ام رانندگی کنم
وزیر خارجه سابق آمریکا (در دوره ترامپ) در کتاب خود آورده است: «احتمالاً دیگر هرگز با ماشین شخصی خود رانندگی نخواهم کرد یا از آن سطح از حریم خصوصی که قبلاً داشتم لذت نخواهم برد».
اذعان پمپئو به وحشت و هراس دائمی از جانش در شرایطی مطرح شده که اواخر دی‌ماه سال جاری رسانه‌های آمریکایی خبر دادند واشنگتن حفاظت از او و برخی دیگر از افراد دخیل در شهادت سردار سلیمانی و یارانش را تمدید کرده است.
براساس اعلام آسوشیتدپرس، حفاظت 24 ساعته از مایک پمپئو و برایان هوک (نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران) که دو تن از مقامات سابق دولت ترامپ بودند، تا مارس 2022 برای دولت فدرال ماهانه حدود ۲ میلیون دلار هزینه در پی داشته و مشخص نیست تمدید جدید چقدر افزایش هزینه را شامل شود.
همچنین اردیبهشت‌ماه سال جاری، «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه به نقل از بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به این موضوع اشاره کرد و گفت: دولت ایالات‌متحده برای تأمین حفاظت جانی مایک پمپئو و دیگر مقامات پیشین آمریکا در برابر تهدیدهای ایران، ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها