رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604014

پستی که به درد ایرانی‌ها نخورده!

تاج دوباره نایب‌رییس AFC میشود؟

ساعت24-انتخابات کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سی و دومین کنگره AFC در منامه بحرین در تاریخ اول و دوم فوریه 2023 (12 و 13 بهمن 1401) برگزار خواهد شد.

فدراسیون‌های آسیایی تا اول اکتبر 2022 (9 مهر 1401) فرصت داشتند تا نامزدهای خود را برای انتخابات به کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، طبق شرایط مندرج در اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند. سایت رسمی AFC اسامی نامزدهای ثبت‌نام‌کننده در بخش‌های مختلف را معرفی کرد که نام رییس فدراسیون فوتبال کشورمان نیز در سمت نامزدهای نایب‌رییسی AFC بخش مرکزی دیده می‌شود. در بخش ریاست همان‌طور که گفته شده بود به دلیل عدم ثبت‌نام شخصی دیگر، شیخ سلمان تا سال 2027 ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده خواهد داشت.
بر اساس اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، در بخش غرب هاشم حیدر (لبنان)، در بخش مرکزی مهدی تاج (ایران) و داستانبک کونوکبائف (قرقیزستان)، در بخش جنوبی اوگن سچاپ (بوتان)، در بخش جنوب شرق آسیا زاو زاو (میانمار) و در بخش شرق گنباتار آمگالانباتار (مغولستان) برای نایب‌رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت‌نام کرده‌اند.
مهدی تاج از چهار سال قبل به این سمت بعد از علی کفاشیان دست پیدا کرده و حالا امیدوار است دوباره با کنار زدن داستانبک کونوکبائف از قرقیزستان این کرسی را به دست بیاورد. با این حال در سال‌های اخیر که یک ایرانی نایب‌رییس AFC بوده، فوتبالی‌های ایران انتظار داشتند که او بیش از همیشه به فوتبال ایران و منافع آن در مجامع بین‌المللی توجه کند، اما هیچ زمانی این اتفاق رخ نداده است.
در روزهایی که کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بوده، همیشه نسبت به برنامه‌های لیگ قهرمانان آسیا و تداخل آن با برنامه‌های تیم ملی انتقاد داشت و در مقاطعی هم با انتقاد از تاج از او می‌خواست که به عنوان نایب‌رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به این موضوع ورود کند، اما تاج می‌گفت برنامه‌ بازی‌ها را کمیته اجرایی AFC تدوین کرده و امکان تغییر و دخالت در آن وجود ندارد. البته این فقط بخشی از انتظار فوتبال ایران از مهدی تاج بوده و در موارد مشابه همیشه وقتی فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی متضرر شده، نسبت به حضور تاج در جایگاه نایب رییسی AFC انتقاد شده است.
حالا دوباره مهدی تاج سودای نایب‌رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد و برای کسب آرا و جلب نظر اعضا قرار است راهی بحرین شود. او در این چهار سال با وجود انتقادات نشان داد علاقه‌ای ندارد از کرسی خود در AFC استفاده‌ای برای فوتبال ایران کند و این کرسی را صرفا برای خود می‌داند. شاید اگر او قدمی در جهت منافع فوتبال ایران برمی‌داشت، طی چند سال شاهد گرفتن میزبانی از نمایندگان فوتبال ایران در آسیا نبودیم و از این حیث شرایط بهتری را داشتیم. البته بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، تاج بعد از رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال از روابط خود برای حل مشکل این دو باشگاه استفاده کرد و از این نظر قدم مهمی برای فوتبال ایران برداشته است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها