رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 606250

چه کسانی واجد شرایط کاشت دندان نیستند؟

در سال‌های اخیر، بسیاری از مردم به جای استفاده از روکش‌ ها، بریج‌ ها یا حتی پروتز، به ایمپلنت دندان روی آورده‌اند. دلیل محبوبیت این راه حل شگفت انگیز این است که آن یک راه حل طولانی مدت می باشد که به سادگی بخشی از دهان شما می شود.

از سوی دیگر، پروتزهای مصنوعی با معایب زیادی همراه هستند و اینکه نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی دارند. در واقع، با گذشت زمان، وضعیت دهان شما تغییر کرده و افراد با پروتزهایی که به خوبی بر روی آنها قرار نمی گیرند یا اصلا مناسب نیستند، دست و پنجه نرم می کنند. اما ایمپلنت های دندان معمولاً این مشکلات را ندارند. در هر حال مسئله این است که همه افراد کاندیدای ایده آلی برای ایمپلنت دندان نیستند. به عبارتی این درمان فوق العاده برای گروه های خاصی از افراد بسیار مناسب تر است.

پس برای واجد شرایط بودن برای ایمپلنت دندان، باید یک سری معیارها را دارا باشید. یکی از این معیارهای مهم داشتن توده استخوانی مناسب فک می باشد که ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی یا مشکلات سلامتی نداشته باشید. حتی اگر مشکلات سلامتی بر توده استخوانی شما تاثیری نداشته باشد، باز هم می‌تواند شما را از کاشت ایمپلنت باز دارد.

برای مثال، اگر سیگار می کشید یا بیماری لثه دارید، دندانپزشک یا جراح دهان ممکن است شما را از جراحی ایمپلنت دندان منع کند. این موارد و سایر مشکلات سلامتی، توانایی سیستم ایمنی شما برای محافظت از بدن شما را کاهش می دهد، و از این رو ممکن است که کاشت دندان در مورد شما خوب جواب ندهد.

چه کسانی واجد شرایط کاشت دندان نیستند؟

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

ایمپلنت های دندان به طور خاص و به گونه ای سفارشی برای دهان شما ساخته می شوند، اما فرآیند انجام آن و روند بهبودی دهان شما می تواند یک روند طولانی باشد. بالا بودن هزینه ایمپلنت دندان نیز از همین فرآیند طولانی و اقداماتی که باید طی این روش انجام شود، نشات می گیرد.

ایمپلنت دندان در واقع در استخوان فک شما کاشته می شود. شما می توانید برای درک بهتر به ساختار یک دندان طبیعی فکر کنید، در نظر بگیرید که این دندان ها ریشه هایی دارند که آنها را در جای خود نگه می دارند. این ریشه ‌ها به فک شما رسیده و دندان را در جایی که قرار است محکم نگه می ‌دارند.

با این حال، برخی افراد بنا به دلایل زیر کاندیدای ایده آلی برای این پروسه نیستند:

- محدودیت سنی

وقتی صحبت از ایمپلنت دندان به میان می آید، معمولاً توصیه می شود که از این روش برای فردی که فک او هنوز در حال رشد است استفاده نشود. به همین دلیل، کودکان و حتی نوجوانان برای این جراحی مناسب نیستند. چرا که فک آنها هنوز در حال رشد بوده و در نتیجه موقعیت و اتصال ایمپلنت ها تحت تاثیر منفی این رشد قرار می گیرد.

ایمپلنت دندان در فردی که هنوز فک او در حال رشد است، احتمالا دوام نخواهند داشت. با این حال، به طور بالقوه می توانید از یک راه حل موقت متفاوت استفاده نموده و سپس پس از 18 یا 19 سالگی، زمانی که فک رشد خود را به پایان رساند، ایمپلنت را انجام دهید.

پس اگر فردی خواهان کاشت دندان است، تا زمانی که رشد فک او کامل شود، باید جایگزین های ایمپلنت را در نظر بگیرد.

- سلامت دهان و دندان ضعیف

فردی که عادات بهداشتی دهان و دندان ضعیفی دارد، کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان نیست. بهداشت ضعیف در درجه اول به عدم رعایت بهداشت دهان مربوط می شود. کسی که به طور منظم مسواک نزده و اجازه می‌ دهد دندان‌ ها و لثه ‌های خود بدون هیچ اقدامی دچار پوسیدگی شود، کاندیدای ایده‌آلی برای ایمپلنت نیست.

البته گاهی اوقات سلامت دهان مانند بیماری های لثه تقصیر فرد نیست. با این حال، حتی در آن شرایط، ایمپلنت‌ های دندان ممکن است مناسب نباشند، زیرا بیماری‌ های لثه به طور بالقوه می ‌توانند موفقیت ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهند.

- عادت های بد

اکثر دندانپزشکان از انجام ایمپلنت دندان برای افرادی که عادات بدی که بر سلامت دهان و دندان آنها تاثیر می گذارد خودداری می کنند. برخی از دندانپزشکان بر این باورند که اگر سیگار می کشید، کاندیدای ایده آلی برای ایمپلنت دندان نیستید.

دلیل این امر این است که اینها اغلب مستقیما بر سلامت و بهداشت دهان و دندان شما نیز تاثیر می گذارد. با این حال، در صورت انجام جراحی نیز، خطرات عمده ای نیز به همراه خواهند داشت.

همچنین به دلیل عوارض جانبی این عادات، روند بهبودی شما ممکن است تحت تاثیر منفی قرار گیرد و حتی شاید باعث عفونت یا عدم التیام آن شود.

چه کسانی واجد شرایط کاشت دندان نیستند؟

- سایر عوامل خطرزا

برخی از عوامل خطرزا هستند که ممکن است بر روند بهبودی شما تاثیرگذار باشند. برای مثال، اگر دارویی مصرف می‌کنید که به درمان واکنش نشان نمی‌دهد یا ممکن است روند بهبودی را کُند کند، ممکن است کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان نباشید.

سلامت عمومی شما نیز باید در نظر گرفته شود. حقیقت این است که این موارد می‌توانند شما را در معرض خطر بیشتری برای مواردی مانند عفونت یا شکست ایمپلنت‌های دندان قرار دهند. پس اگر از موارد زیر رنج می برید، ممکن است واجد شرایط کاشت دندان نباشید:

  • دیابت

  • پارکینسون

  • بیماری های خود ایمنی

  • پوکی استخوان

  • سلامت روانی ضعیف

  • بیماری های سیستمیک

چه کسانی واجد شرایط کاشت دندان نیستند؟

جمع بندی

اگر شما نیز به کاشت دندان فکر می کنید، مهم است توجه داشته باشید که این روش برای همه مناسب نیست. در حالی که نصب آن یک فرآیند ساده است، اما روند بهبودی آن می تواند چالش برانگیز باشد.

برای مثال، سلامت دهان و دندان شما در اینجا بسیار مهم است. اگر دندانپزشک احساس کند که شما از ایمپلنت های خود مراقبت نمی کنید، این حق را برای خود محفوظ می دارد که از این روش امتناع نماید.

با این حال، موفقیت ایمپلنت دندان تا حد زیادی نیز به تجربه و مهارت دندانپزشک بستگی دارد. شما می توانید برای این جراحی به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی و معتبر مراجعه نمایید که سال ها در انجام ایمپلنت های دندان تجربه دارد.

یکی از این مراکز تخصصی، مرکز ایمپلنت دکتر محمدی ، drmohammadi.com، واقع در غرب تهران است که در انجام این جراحی نسبت به سایر متخصصین پیشرو بوده و می تواند لبخند بسیار زیبایی را با حداقل عوارض به شما ببخشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با این کلینیک مجهز تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

برچسب ها : کاشت,دندان,ایمپلنت

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها