رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630410

شیکر ارلن چیست؟

از شیکر برای کشت سلول‌های میکرو ارگانیسم‌های زنده به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. شیکر برای هوا دهی به محیط کشت سلولی و سوسپانسیون‌های باکتریایی و سلولی کاربرد زیادی دارد.

 

شیکر ارلن یا شیکر بالن، دستگاهی پرکاربرد در آزمایشگاه‌ها است که برای مخلوط کردن و همگن سازی مایعات در ظروف مختلف، به ویژه ارلن و بالن، به کار می‌رود. این دستگاه با حرکات دورانی یا خطی خود، مایعات را به طور یکنواخت مخلوط می‌کند و از ته نشینی مواد یا ایجاد رسوب جلوگیری می‌کند.

کاربردهای شیکر ارلن

از شیکر برای کشت سلول‌های میکرو ارگانیسم‌های زنده به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. شیکر برای هوا دهی به محیط کشت سلولی و سوسپانسیون‌های باکتریایی و سلولی کاربرد زیادی دارد. آزمایش‌های مختلفی وجود دارد که در آن باید عمل هیبریداسیون صورت بگیرد. مراحل این آزمایشات توسط شیکر به خوبی قابل انجام است. از شیکر ارلن برای مخلوط کردن محلول‌های DNA و RNA استفاده می‌شود.

از کاربرد‌های دیگر ارلن شیکر می‌توان به استفاده آن در مطالعات حلّالیت مواد مختلف در حلال‌های مختلف اشاره کرد. رنگ‌آمیزی نیز بخش دیگری از کاربرد‌های شیکر ارلن است که در آن برای مخلوط کردن رنگ‌ها و نمونه‌ها در آزمایش‌های مرتبط استفاده می‌شود. همچنین برای شستشوی سایر لوازم آزمایشگاهی نیز می‌توانید از شیکر ارلن استفاده کنید.

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه استفاده و کارکرد شیکر ارلن به وبسایت رسمی شرکت پارس فراسو مراجعه فرمایید.

مزایای استفاده از شیکر ارلن

شیکر ارلن از تجهیزات ضروری در کار‌های آزمایشگاهی با سرعت مخلوط کردن ثابت و یکنواخت است. این دستگاه می‌تواند با سرعت ثابت مواد را مخلوط کند. همچنین با پیشرفت‌های دیجیتال می‌توانید مدت زمان، سرعت، شدت همزدن و شیک کردن دستگاه را تنظیم کنید.

کار با شیکر ارلن ساده است؛ پیچیدگی خاصی ندارد و کار مخلوط کردن را آرام و بی دردسر انجام می‌دهد.

به کمک این دستگاه می‌توانید محلول‌ها را در ظرف‌هایی با شکل مختلف مخلوط کنید.

برای مثال می‌توانید از شیکر برای لرزاندن و تکان دادن ارلن، بالن، بشر و لوله‌های آزمایش استفاده کنید.

نکاتی در مورد استفاده از شیکر ارلن

شیکر‌ها در اندازه‌، کیفیت‌ و ظرفیت‌های مختلفی در برند‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بسیار مهم است هنگام خرید یک شیکر مناسب کارتان، نوع، حجم و سرعت مخلوط کردن مایعاتی که مد نظر دارید را معیار انتخابتان قرار دهید.

توجه داشته باشید ظروف را درست و دقیق داخل شیکر قرار دهید تا مایعات به دستگاه نشت نکنند و آسیبی به آن وارد نشود.

در انتها توجه داشته باشید در مخلوط کردن، سرعت و زمان دستگاه را مطابق نوع مایع و نتیجه مورد هدف تنظیم کنید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها