رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633545

نتانیاهو: بایدن با توقف ارسال محموله تسلیحات به اسرائیل اشتباه کرد

ساعت 24- نتانیاهو در واکنش به تهدید آمریکا در توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی قول داده که این رژیم حتی شده به تنهایی و با ناخن انگشت به جنگ در نوار غزه ادامه می‌دهد.

واشنگتن تهدید کرد که اگر نیروهای اشغالگر به حملاتشان علیه رفح در جنوب غزه ادامه دهند، روند ارسال بیشتر سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند.

به نوشته روزنامه گاردین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از توقف مذاکرات آتش‌بس در قاهره توسط هیئت‌های حماس و اشغالگران، این گفته‌ها را مطرح کرد.

به نظر می‌رسد نتانیاهو به هشدار جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده مبنی بر توقف ارسال سلاح در صورت حمله گسترده نیروهای اسرائیلی به رفح بی‌اعتنایی می‌کند.

شبکه آمریکایی سی ان ان نیز به نقل از بنیامین نتانیاهو گزارش داد: جو بایدن با توقف ارسال محموله تسلیحات به اسرائیل اشتباه کرد.

وی گفت: «اگر مجبور باشیم تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد. اگر لازم باشد با ناخن‌هایمان می‌جنگیم.»

این مقام صهیونیست با اشاره به جنگ ۱۹۴۸ گفت: «ما سلاح نداشتیم. تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل وجود داشت، اما با قدرت روحی و اتحاد بین ما، پیروز شدیم!»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «ما با آمریکا اغلب توافق داریم اما اختلاف نظرهایی هم وجود داشته است. ما می‌توانیم بر آن‌ها فائق آییم.»

بایدن از تل‌آویو خواسته است به دلیل نگرانی از تشدید فاجعه انسانی در فلسطین، چنین عملیاتی را ادامه ندهد. او روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده تسلیحات تهاجمی برای حمله به رفح ارائه نخواهد کرد و همین امر باعث افزایش فشار بر نتانیاهو شده است.

در این میان، به نظر می‌رسد «دنیل‌هاگاری» سخنگوی ارشد نظامی اشغالگران نیز تاثیر عملی هرگونه توقف تسلیحات را کم اهمیت جلوه داده و در پاسخ به سوالی در یک کنفرانس خبری گفت: «ارتش برای ماموریت‌هایی که برنامه ریزی می‌کند و برای ماموریت‌های رفح نیز مهمات دارد. ما آنچه را که نیاز است در اختیار داریم.»

ایسنا 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها