رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 183815

فستیوال‌های اروپایی؛ مروری بر رسوم گذشتگان

ساعت24- با شناخت جشن‌ها و فستیوال‌هایی عجیب و دیدنی که در اروپا برگزار می‌شود، می‌توان رسوم گذشتگان این کشورها را مرور کرد.

الی گشت
style="text-align:justify">به گزارش ساعت 24 به نقل از وبلاگ الی‌گشت، هر ساله فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی در سراسر اروپا برگزار می‌شود که شماری از آنها بسیار منحصر به فرد و به عبارتی عجیب و غریب‌اند؛ از جشن “تعقیب پنیر” در انگلستان گرفته تا پیکارهای “فوتبال تاریخی” در ایتالیا.

جشن تعقیب پنیر در انگلستان
گلاسترشر در جنوب غرب انگلیس از مناطق تولیدکننده‌ی پنیر محسوب می‌شود. هر ساله در ماه مه جشنی به مدت چهار روز برگزار می‌شود که در طی آن از بالای تپه‌ها توپ‌های پنیر به پایین قل داده می‌شوند و شرکت‌کنندگان باید آنها را تعقیب و شکار کنند. البته از آنجایی که پنیرهای قل داده‌شده با سرعتی تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در حرکت هستند، بندرت کسی موفق به شکار آن‌ها می‌شود.

جشن تعقیب پنیر

جشن “مرسه” در اسپانیا
جشن مرسه (Mercé) از مهمترین جشن‌های اسپانیا است؛ رویدادی که در فهرست میراث فرهنگی معنوی یونسکو به ثبت رسیده است. این جشن در اواخر ماه سپتامبر در شهر بارسلون برگزار می‌شود. این جشن ریشه در آداب و رسوم منطقه کاتالان دارد و قدمت آن به قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد. یکی از جذابیت‌های این جشن ساختن برج‌هایی انسانی به شکل‌های گوناگون است.

جشن مرسه
کارناوال پرتقال در ایتالیا
در شهر ایورا در شمال ایتالیا هر ساله به مناسبت کارناوال، جنگ پرتقال برگزار می‌شود که به یادآورنده شورش‌های مردمی در این شهر در قرون وسطی است. تیم‌های مختلفی که در این جشن شرکت می‌کنند، سه روز تمام با پرتقال به جنگ هم می‌روند. البته توریست‌ها هم می‌توانند در این جشن شرکت کنند، اما مسئولیت زخمی شدن با خود آنهاست.

کارناوال پرتقال
بازی‌های هایلند در اسکاتلند
مسابقات هایلند که در اسکاتلند شکل گرفته و امروزه در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود، رشته‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد؛ از پرتاب تنه درخت گرفته تا نواختن نی‌انبان اسکاتلندی. شهر بریمر در اسکاتلند از معروفترین مکان‌های برگزاری این مسابقات است. ملکه الیزابت نیز معمولا مهمان این بازی‌ها است.

بازی‌های هایلند
جشن مرکبات در فرانسه
در شهر مانتون که در سواحل جنوب فرانسه قرار دارد، لیمو و مرکبات نقشی حیاتی بازی می‌کنند. از این رو هر ساله در ماه فوریه جشنی باشکوه در ستایش این میوه برگزار می‌شود. بیش از یکصد تن مرکبات در تزئین مجسمه‌ها و اشیایی عظیم به کار می‌رود که در کاروانی طویل در شهر به نمایش گذاشته می‌شود. شهر مانتون در سال ۱۹۲۹ بزرگترین تولیدکننده مرکبات در اروپا محسوب می‌شد.

جشن مرکبات
فوتبال همراه با کتک‌کاری در ایتالیا
یکی از میدان‌های شهر فلورانس ایتالیا هر ساله شاهد “فوتبال تاریخی” است. در این مسابقات تیم‌های گوناگون شرکت دارند و فینال آن امسال در روز ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود. در فوتبال تاریخی باید سعی کرد که توپ را درون دروازه تیم مقابل جای داد، البته با این تفاوت که مشت و لگد زدن هم در جریان مسابقه مجاز است. گفته می‌شود که قدمت این بازی‌ها به قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد.

فوتبال همراه با کتک‌کاری
انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها