رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632613

هشدار ارزی قالیباف از حقیقت تا بلوف

ساعت 24 - بدون چون و چرا دولت سیزدهم بدون چون وچر توانایی بیرون آمدن از بن بست ارزی پدیدار شده را ندارد و همه وعده‌های رییس کل بانک مرکزی در روزهایی که تازه به جانشینی علی ابادی برگزیده شده بود برای سامان دهی بازار ارز و تثبیت قیمت دلار به عنوان ارز معتبر درجه یک پوچ از اب درامده و قیمت هردلار به 70 هزارتومان هم رسید.

درحالی که مجلس یازدهم به آخرین روزهای فعالیت خودنزدیک می‌شود و شماری از اعضای فعلی دیگر در مجلس نخواهند بود و در وضعیتی که محمد باقر قالیباف بازی کسب بیشترین رای را به چهره‌های تندروباخته و احتمال اینکه دیگر لباس ریاست برتن نکند برایش نگران کننده است ، به نظر می‌رسد برای کسب اعتبار بیشتر رفاقت با ابراهیم رییسی را کنار گذاشته ودر صف اول منتقدان سیاست‌های ارزی بانک مرکزی ایستاده است. درحالی که اعضای مجلس یازدهم به قالیباف اعتراض می‌کنند چرا نشست‌های اعتراض به سیاستهای ارزی به جای مجلس در دفتر رییس برگزار شده است قالیباف به خروش درامده است و با اتقاد از دولت به نوعی پاسخ این هجوم هار هم بدهد. او با صراحت اعلام کرد اگر دولت فعلی نتواند برنامه کارامدی برای سیاستهای ارزی ارایه دهد ،مجلس خودش برای دادن برنامه ارزی اقدام خواهد کرد. کارشناسان سیاسی و حتی اقتصادی ونیز فعالان اقتصادی باوردارند این هشدار قالیباف بیش از اینکه یک هشدار نزدیک به عمل باشد یک بلوف سیاسی است و قالیباف خودنیز می‌داند درفاصله کمتر از یک ماه مانده به پایان کار مجلس فعلی ودر وضعیتی که شمار قابل اعتنایی از اعضای فعلی دردوره بعدی حاضر نیستند و در موقعیتی که به پایان دوره یازدهم نزدیک می شویم وتا روزی که مجلس تازه شروع به کارکند درعمل فرصتی برای ارایه برنامه ارزی وجود ندارد.

یک دلیل دیگر این است که اگر مجلس یازدهم توانایی کارشناسی لازم برای تهیه برنامه ارزی داشت تا امروز باید برای اینکه اثبات شود قالیباف بلوف نمی زند این برنامه را ارایه می‌داد. تهدیدبه دادن برنامه یعنی اینکه مجلس به جای لایحه باید طرح بدهد و سیاست‌های ارزی را تغییردهد. این اتفاق تا روزتهیه طرح وارایه به مجلس و برگزاری نشست علنی برای این دستور می‌تواند ناممکن شود زیرا فرصتی برای تعامل بین اعضای مجلس یازدهم وجود نداد. محمد باقر قالیباف که توانسته بود مدتی را برای ارایه گزارش ارزی از سوی رییس کل را به تاخیر بیندازد حالا به دلیل ناتونی درارایه طرح تازه که باید پس از تصویب در مجلس به تایید شورای نگهبان برسد بیشتر یک بلوف زده است که می‌تواند به زیانش عمل کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها