رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632630

هشدار ماکرون :اروپا با خطرهای سرنوشت سازی روبرو است

ساعت 24 - امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در سخنرانی که امروز پنجشنبه بیست و پنجم آوریل در دانشگاه سوربون ایراد کرد، هشدار داد که اتحادیه اروپا با تهدیدهای بی سابقه‌ای روبرو شده است و برای نجات آن از خطر مرگ و نابودی باید تصمیم‌های جدی از هم‌اکنون اتخاذ کرد.




:

ماکرون گفت که سرنوشت اروپا، بود و نبود آن، جنگ و صلح، و دگردیسی‌هایی نظیر گذار به جامعه دیجیتالی، هوش مصنوعی و محیط زیست از هم اکنون و با تصمیم‌ها و انتخاب‌های امروز رقم می‌خورند.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای که به مناسبت سخنرانی امانوئل ماکرون در دانشگاه سوربون منتشر کرد اطمینان داد که هدف از سخنرانی رئیس جمهوری فرانسه تاثیر نهاندن بر برنامه‌های آتی کمیسیون اروپا است.

به گزارش رادیو فرانسه مخالفان رئیس جمهوری فرانسه معتقدند که سخنرانی وی در سوربون جزیی از کارزار انتخابات پارلمان اروپا است. به گفته آنان ماکرون با سخنرانی خود عملاً وارد کارزار انتخاباتی شده به ویژه در زمانی که اردوی او تحت الشعاع نامزدهای حزب راست افراطی "اجتماع ملی" به رهبری "جوردن بردولا" قرار گرفته است. ساعاتی پس از سخنرانی امانوئل ماکرون رهبر حزب "اجتماع ملی" کنفرانس مطبوعاتی برای معرفی برنامه انتخاباتی خود برگزار کرد.  

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها