رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632618

کشتی انتقال دهنده مهمات از کره شمالی به روسیه در چین

ساعت 24 - رویترز در گزارش اختصاصی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از تخصیص یک لنگرگاه در چین به یک کشتی باری روسی که تحت تحریم ایالات متحده است و در جابجایی تسلیحات از کره شمالی به روسیه نقش دارد، خبر داد.

به گزارش یورونیوز «موسسه خدمات یکپارچه سلطنتی بریتانیا» که یک اندیشکده بریتانیایی است اعلام کرد که کشتی روسی «آنگارا» از ماه فوریه در یک کارخانه کشتی‌سازی در استان «ژجیانگ» در شرق چین لنگر انداخته است. به گفته این اندیشکده، این کشتی از ماه اوت سال ۲۰۲۳ تا کنون هزاران کانتینر را که گمان می‌رود حاوی مهمات تولید کره شمالی باشد، به بندرهای روسیه انتقال داده است.

ایالات متحده و متحدانش در تلاشند تا از حمایت نظامی و اقتصادی دیگر کشورها از روسیه در جنگ اوکراین جلوگیری کنند و اکنون حضور این کشتی در یک کارخانه کشتی‌سازی در چین می‌تواند این تلاش‌ها را به چالش بکشد.

با توجه به این که اوکراین در هفته‌های اخیر همزمان با کمبود مهمات تحت حملات مجدد ارتش روسیه قرار گفته است، مقامات آمریکایی به چین درباره ارسال کمک و بازسازی قوای ارتش روسیه هشدار دادند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه برای دیدار با مقامات ارشد چین به پکن رفت. انتظار می‌رود که گفتگو درباره حمایت‌های پکن از مسکو در اولویت دستور کار این دیدارها باشد.

کرت کمپبل، معاون وزیر خارجه ایالات متحده گفت که در صورتی که پکن حمایت از مسکو را افزایش دهد، واشنگتن از پا نمی‌نشیند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده از گزارش‌‌های معتبر درباره این که «آنگارا درحال حاضر در بندری در چین لنگر انداخته» مطلع است و این موضوع را با مقامات چینی در میان گذاشته است.

او با استناد به قطعنامه شورای امنیت مبنی بر محدود کردن تجارت با کره شمالی و لزوم ابطال مجوز کشتی‌های درگیر فعالیت‌های غیرقانونی گفت: «ما از همه کشورهای عضو می‌خواهیم که به تعهدات خود عمل کنند. »این سخنگو همچنین افزود که آنتونی بلینکن در دیدار با رهبران چین به این نگرانی‌های آمریکا خواهد پرداخت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها