رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 317718

تولد نوزاد از جنین منجمد ۲۵ ساله

ساعت 24-جنین منجمدشده انسانی که طولانی‌ترین دوره انجماد را پشت‌سر گذاشته‌است، ماه گذشته به تولد موفقیت آمیز نوزادی سالم منجر شد.

02
براساس گزارش CNN، این جدید در ماه اکتبر 1992 یعنی درحدود 25 سال پیش منجمد شد و پس از انتقال به بدن زنی به نام تینا ورن گیبسون، نوزادی سالم در 25 دسامبر 2017 از این جنین متولد شد.

پدر و مادر این نوزاد که اما نام دارد، می‌گویند زمانی که سن جنین به آنها اطلاع داده شد به شدت بهت‌زده شدند. تینا، مادر نوزاد خود 25 سال دارد و می‌گوید با جنینی که فرزندش از آن متولد شده هم‌سن است.

تا پیش از این قدیمی‌ترین جنین منجمدشده 20 ساله‌بود. "اما" نوزادی سالم با وزن 3.04 کیلوگرم و قد 50 سانتیمتر است. جنین اما که به شیوه IVF ایجاد شده‌بود، توسط زوجی ناشناس به خانواده‌هایی اهدا شده‌بود که توانایی بچه‌دار شدن ندارند. جنین به صورت منجمد نگهداری شدبود تا پدر و مادری برای او پیدا شود.

تینا گیبسون در ماه مارس 2017 آماده انجام جراحی پیوند جنین شد و پس از دو هفته بررسی اطلاعات ژنتیکی 300 جنین‌ منجمد شده،‌ در نهایت سه جنین برای قرارگیری در رحم مادر انتخاب شد زیرا شانس بقای جنین‌های منجمد که به نوزادان برفی نیز شهرت دارند، پس از خروج از حالت انجماد 75 درصد است.

جنین‌های اهدا شده درون مخازنی از نیتروژن مایع نگهداری می‌شوند تا زمانی که خانواده‌ای برای دریافت آنها اعلام آمادگی کنند. هزینه این فرایند برای خانواده گیبسون 12500 دلار بوده‌است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها