رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341056

چگونه تا سال آینده پولدار شویم

ساعت24-هیچ کس بدون رنج و ازخودگذشتگی نتوانسته پولدار شود؛ اما با اندکی سختی دادن به خود، و صرفه جویی در هزینه های غیرضروری، می توان پول بیشتری برای آینده کنار گذاشت و زندگی بی دغدغه تری را تجربه کرد؛ تنها به این فکر کنید که سال آینده پول بیشتری در جیب تان باشد.

روش هایی ارائه می شوند تا با رعایت آن ها از حالا تا یک سال آینده قطعا پولدارتر خواهید شد. قطعا مجبور نیستید تمام این شیوه ها را انجام دهید اما رعایت برخی از آن ها هم می تواند تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. از همه این ها مهم تر، اهدافی را که امسال به آن ها دست می یابید، پله های پیشرفت و زمینه ساز موفقیت های بزرگ تر سال های آینده هستند؛ اما مهم ترین قدم همیشه شروع کردن است.

این هزینه ها را از زندگی خود حذف کنید
کاهش یا حذف برخی هزینه ها همیشه یکی از بهترین راه های بهبود وضعیت مالی محسوب می شود. از همین حالا سه هزینه ای را که معمولا بیش از سایر هزینه ها برای آن پول خرج می کنید را انتخاب کرده و آن ها را از زندگی خود حذف کنید. این هزینه ها اغلب جزو هزینه های غیرضروری هستند. نگاهی به هزینه های اضافی نظیر سرویس های اضافی اینترنت یا تلفن همراه خود بیاندازید. همچنین بدنیست نیم نگاهی هم به هزینه عضویت در باشگاه یا اشتراک مجله  -که بدون استفاده مانده - بیندازید. حذف هزینه های غیر ضروری، بودجه بیشتری را در اختیار شما می گذارد تا آن را در موارد ضروری تری نظیر خدمات بهداشت و درمان یا پس انداز برای بازنشستگی هزینه کنید.

کارت اعتباری خود را در خانه بگذارید
اگر معمولا با کیفی پر از کارت های اعتباری به خرید می روید، اکنون زمان آن رسیده تا کارت های اعتباری خود را از داخل کیف پولتان خارج کنید و فقط در مواقع ضروری آنها را همراه خود داشته باشید. وقتی با پول نقد خرید کنید، میزان هزینه هایتان محدودتر می شود. بسیاری از افراد به طور غریزی از خالی کردن کامل کیف پول یا حسابشان دوری می کنند. درعوض، وقتی یک کارت اعتباری پر از پول در اختیارتان باشد، پول بیشتری خرج می کنید.
پس سعی کنید درهنگام خرید کارت های اعتباری خود را دست کم چند هفته در خانه بگذارید و ببینید این کار تا چه اندازه در هزینه های شما صرفه جویی می کند. درعوض از سود پولی که در حسابتان باقی می ماند نیز بهره مند خواهید شد.

وام یا پول جدیدی قرض نگیرید
همه افراد بدهکار، دوست  دارند زودتر از شر این بدهی ها خلاص شوند. اما اولین قدم برای رهایی از بدهی، گرفتن وام جدید یا قرض کردن دوباره نیست. بهترین راه تا قبل از اینکه بدهی جدیدی بالا آورید، این است که برای بازپرداخت و تصفیه بدهی  قبلی خود اقدام کنید. اگر از عهده بازپرداخت یکی از بدهی های خود برنمی آیید، از گرفتن وام یا قرض جدید خودداری کنید. داشتن بدهی ماهیانه کمتر، برای رهایی شما از بدهی موثرتر است. درنهایت، اگر بدهی جدیدی بالا نیاورید تمام بدهی های شما تصفیه خواهند شد و احتمالا این شیوه راحت ترین راه رهایی از بدهی هاست.

بدهی های خود را به شیوه گلوله برفی بپردازید
تقریبا تمام مشاوران مالی توصیه می کنند که ابتدا بدهی هایی که نرخ بهره بالاتری دارند را تصفیه کنید تا سریع تر از زیر بار بدهی خارج شوید. اما از نظر روانی، پرداخت بدهی ها با استراتژی موسوم به گلوله برفی، بسیار موثرتر است. بدین ترتیب، بازپرداخت بدهی هایتان را از بدهی های کوچک شروع می کنید و بلافاصله نتیجه آن را می بینید. بدین ترتیب، از بار روانی بر شما کاسته می شود و با اطمینان خاطر بیشتری بدهی خود را تصفیه می کنید. تصفیه بدهی های کوچک تر نه تنها منجر می شود تا گام بعدی را محکم تر بردارید، بلکه جریان پولی شما را نیز ارتقا می دهد زیرا دیگر بدهی های کوچک تر وجود ندارند. با پرداخت هریک از بدهی های کوچک، جریان پولی شما رفته رفته بهتر می شود.

هزینه های خود را ۱۰ درصد کاهش دهید
حذف کلی برخی هزینه ها بسیار سخت است. اما به عنوان یک استراتژی جایگزین، به راحتی می توانید از هریک از هزینه های خود، بخشی از آن یعنی به طور میانگین ۱۰ درصد را کم کنید. حتما می پرسید چرا میانگین؟ چون برخی از هزینه ها نظیر اجاره خانه یا قسط مسکن را نمی توان کاهش داد اما در عوض راههای بسیاری نظیر هزینه های خوراک، تفریح، تجهیزات، وسایل و حتی بنزین وجود دارد که می توان آنها را کم کرد. کم کردن هزینه ها پول بیشتری را برای شما آزاد می کند که می توان برای هزینه های مهم تر آنها را تخصیص داد.

هرماه ۱۰ درصد از درآمد خود را پس انداز کنید
وقتی موفق شدید هزینه های زندگی خود را ۱۰ درصد کاهش دهید، حال باید این پول را مستقیما به پس انداز اختصاص دهید. هدف اصلی از کاهش هزینه ها تنها یک رژیم مالی نیست، بلکه آزاد کردن سرمایه برای رشد استقلال اقتصادی است. می توانید پول صرفه جویی شده را مستقیما به یک حساب پس انداز منتقل کنید. قطع هزینه های زندگی گرچه ممکن است حس خوبی نداشته باشد اما رشد پس انداز و سرمایه گذاری فوایدی براتر از این احساس ناخوشی خواهد داشت.

وسایلی را که استفاده نمی کنید بفروشید یا اهدا کنید
یکی از بهترین روش های پول درآوردن، فروش چیزهایی است که نیاز ندارید یا از آنها استفاده نمی کنید. اغلب می توان این وسایل را با قیمت های مناسبی فروخت. در برخی مواقع، پولی که در این وسایل خوابیده بسیار بیشتر از پولی است که در حساب های بانکی خود دارید. اگر لوازمی دارید که فکر می کنید نمی توانید آن ها را فروشید، آن ها را به خیریه اهدا کنید.

معافیت های بیمه ای را افزایش دهید
اگر با کمک استراتژی های فوق پس اندازهای خود را افزایش دادید، اکنون شرایط بهتری دارید تا پوشش معافیت های بیمه ای خود را نیز گسترش دهید. این معافیت ها شامل بیمه مسکن، خودرو و حتی بیمه سلامت می شوند. با این کار سالانه مبلغ قابل توجهی صرفه جویی می کنید و پول بیشتری صرف سرمایه گذاری و پس انداز می شود.

امسال کمتر به سفر بروید
اگرچه این پیشنهاد اصلا جذاب نیست، اما یکی از بهترین شیوه های ارتقای وضعیت مالی محسوب می شود. از آنجا که یک سفر داخلی معمولی هم می تواند چند صدهزار تومان هزینه دربر داشته باشد، با صرف نظر کردن از سفر، حداقل برای یک سال، می توانید پول قابل توجهی پس انداز کنید. بدون سختی کشیدن و فداکاری نمی توان پولدار شد اما فوایدی که سفر نرفتن دارد این است که ممکن است آن هفته شما ظاهرا خراب شود اما بقیه زمان شما همچنان دست نخورده باقی مانده که بعدها می توانید از آن لذت ببرید. حذف هزینه سفر در یک بازه کوتاه مدت یکی از بهترین روش های ارتقای وضعیت مالی است؛ بدون اینکه مجبور شوید برای مدت طولانی خود را عذاب دهید.
هر زمان احساس کردید که انجام این روش ها برای تان ملال آور و سخت شده، به این فکر کنید که در آینده ای نه چندان دور که پولدار شدید چقدر احساس خوبی خواهید داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها