رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 350897

راهنمایی کامل سفر به استانبول دهمین شهر توریستی جهان

رپورتاژ / استانبول به عنوان دهمین مقصد گردگشری جهان، شهری در دوطرف تنگه بوسفر است و آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند. این شهر دارای مساحتی بالغ بر 1831 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 14 میلیون و 800 هزارنفر است و در شمال غربی ترکیه قرار دارد.

dir="RTL">استانبول به خاطر قرارگیری در کنار منطقه مدیترانه، آب و هوای گرمسیری و مدیترانهای دارد.لست تورز وب سایت جامع گردشگری راهنمای سفر به استانبول را به صورت مختصر و مفید براتون آماده نموده است امیدواریم در سفر به استانبول مورد استفاده شما علاقمندان و مسافران تور استانبول قرار بگیرد.

چه موقع به استانبول برویم؟

با اینکه بسیاریاز منابع و مقالههای گردشگری میگویند که بهار بهترین فصل سفر به استانبول است، این سوالی نیست که بشود به همین راحتی به آن پاسخ داد. زیرا استانبول در همه فصول سال، و در همه ماهها میتواند مسافران را شگفتزده کند.تابستانهای استانبول پر شور و حرارت است و پاییز آن زیبایی چشمگیری دارد. زمستان آن پر است از فستیوالهای جذاب و بهار استانبول لاله باران میشود. به دلایل فوق و به خاطر اینکه آب و هوای منطقه استانبول مرطوب و معتدل است، میتوانید در هر موقع از سال که دلتان خواست به استانبول سفر کنید.

چگونه ویزای ترکیه بگیریم؟

تا قبل از سال 2015، صدور ویزا برای گردشگران در مرز ترکیه امکانپذیر بود، ولی حالا، برای کاهش بار ترافیک و شلوغی فرودگاه ها، دولت ترکیه اقدام به صدور ویزای الکترونیک کرده است. شما میتوانید تا 48 ساعت قبل از اقدام به سفر، ویزای الکترونیک خود را تهیه کنید.

چند وقت در استانبول بمانیم؟

اگر بخواهید از مهمترین مکانهای شهر استانبول دیدن کنید و بهترین تجربهها را بدست آورید، باید سفرتان را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید بیشتر از 3 روز در این شهر بمانید. در زمانی کمتر از سه روز، فرصت دیدن مهمترین مکانهای استانبول را نخواهید داشت و تجربهای نیمه کاره نصیبتان میشود.

چگونه در استانبول عبور و مرور کنیم؟

این بستگی به بودجه شما دارد. میتوانید یک اتومبیل کرایه کنید و با خیال راحت خودتان مسیرتان را انتخاب کنید که البته هزینه خیلی سنگینی دارد. یا اینکه از وسیلههای نقلیه عمومی استفاده کنید. ما گزینه دوم را پیشنهاد میکنیم زیرا با استفاده از وسایل نقیله عمومی، علاوه بر کاهش هزینهها، میتوانید با فرهنگ روزانه مردم استانبول نیز آشنا شوید و زندگی آنها را از نزدیک تجربه کنید. به علاوه میتوانید برای کاهش بیشتر هزینههایتان از استانبول کارت استفاده کنید، که یک بلیط اعتباری برای استفاده از تراموا، تاکسی و مترو است.

هزینه هتلها در استانبول

با توجه به بودجهای که شما برای سفر کنار گذاشتهاید، میتوانید در هتلهای ارزان قیمت، متوسط و یا لوکس اقامت کنید.هتلهای دو ستاره، هتلهای ارزان قیمت محسوب میشوند. البته ارزان بودن این هتلها دلیل بر بیکیفیت بودن آنها نیست. باید بدانید که در استانبول همه هتلها با توجه به قیمتی که پیشنهاد میکنند، بهترین خدمات را ارائه میدهند. هتل پرارز و هتل کامفورت سوییت دو مورد از شیکترین و ارزانترین هتلهای استانبول هستند.هتل سلطان هاوس و هتل اربوی دو مورد از هتلهای سه ستاره و متوسط قیمت استانبول هستند که فضایی آرام و زیبا دارند و درست در وسط شهر قرار گرفتهاند.هتل پنج ستاره چهار فصل استانبول و هتل پنج ستاره سنت رجیس نیز دو نمونهاز لاکچریترین هتلهایی هستند که در استانبول میتوانید پیدا کنید.

مکانهای دیدنی استانبول

این روزها همه سایتها پر شدهاند از مطالبی در مورد معروفترین مکانهای دیدنی استانبول. مکانهایی مانند ایا صوفیه، کاخ دلمه‌باغچه، بازار بزرگ استانبول و برج گالاتا را همه میشناسند. البته به هیچ عنوان نباید این مکانهای دیدنی را از دست بدهید. ولی توریستهای حرفهایتر همیشه به دنبال مکانهایی میگردند که کمتر کسی از آنها خبر دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق اکتشافید، حتما از ایستگاه متروی حیدر پاشا، دانشگاه استانبول، مسجد شاکرین و خیابانهای دنج و خلوت استانبول دیدن کنید. سعی کنید بیشتر از محلیها بپرسید، زیرا آنها چیزهایی میدانند که حتی حرفهایترین توریستها نیز از آنها بیخبرند!

غذاهای محلی و ایستگاههای شکم استانبول

بورک ترکی،اسکندر کباب و سیب‌زمینی شکم پر یا کمپیر و دهها نوع غذای محلی در ترکیه وجود دارند و بهترین رستورانهای استانبول مانند اولوس 29، رانا میهان و بانیان با بهترین کیفیت این غذاها را برای شما سرو میکنند.ولی یک اصل مهم در میان گردشگران حرفهای این است که اصل غذاهای ترکیهای را باید در کافهها و رستورانهای معمولی و ارزان قیمت و در میان مردم معمولی خورد!

برای اینکه از مزه و طعم اصلی این غذاها و سلیقه واقعی مردم ترکیه با خبر شوید، میتوانید به خیابانهای اصلی استانبول سری بزنید و در رستورانهای روباز و ارزان قیمت چیزی را نوشجان کنید که همه روزه مردم استانبول نیز آنها را میخورند.تور استانبول با طعم این غذاها در ذهن و روح شما تا سالها باقی خواهند ماند

سوغاتی چه بخریم؟

ابتدا باید بدانیم که سوغاتی چیست؟ سوغاتی یعنی یک یادگاری از کشوری دیگر که نماینده فرهنگ و سنت آن کشور باشد. پس دور پوشاک برند و مارک دار را خط بکشید. زیرا در ایران هم همان برندها و مارکها فعالیت دارند و میتوان با قیمت کمتری آنها را خرید! در عوض در بازارهای سنتی استانبول بگردید و ببینید وقتی در ترکیه نیستید، چه چیزی بیشتر از همه شما را یاد استانبول میاندازد. چند نمونه از رایجترین سوغاتیهایی که توریستهای حرفهای انتخاب میکنند عبارتند از خوراکیها، ادویهجات مخصوص، ظروغ سفالین و نگارین، مس، لباسهای محلی، گلیم و فرش، پارچههای گلدوزی و ده ها نوع محصولات دستی دیگر که توسط هنرمندان ترکیه ساخته میشوند. البته کارت پستالهای معروف ترکیه را هم از قلم نیندازید.

در استانبول خیابانگردی کنیم

بعد از دیدن مکانهای معروف ترکیه و انجام دادن کارهایی که همه گردشگران میکنند، بهتر است بروید و خیابانهای استانبول را بگردید. با پای پیاده بروید و در میان مردم قدم بزنید. سعیکنید کمی از زبانشان را یاد بگیرید و روح استانبول را نفس بکشید. عکاسی کنید و با مردم و از مردم عکس بگیرید. سالها بعد، همه اینها خاطراتی میشوند که به خاطر تجربه کردنشان از خودتان تشکر خواهید کرد.

چیزهایی که باید قبل از سفر به استانبول انجام دهید:

سرویس رومینگ خط همراهتان را فعال کنید (البته میتوانید در ترکیه از ترک سل نیز استفاده کنید)پول ترکیه را تهیه کنید.خانمها بهتر است با خود یک روسری ببرند. برخی از مکانهای گردشگری مسلماننشین ترکیه از توریستها میخواهند که روسری سرشان کنند.با خودتان قمقمه ببرید. زیرا آب معدنی در ترکیه بسیار گران است و به علاوه با نخریدن آب معدنی میتوانید به محیط زیست هم کمک کنید.با خودتان کیسههای پارچهای برای خرید ببرید. البته این اصل را فقط در ترکیه رعایت نکنید. در ایران هم سعی کنیم از کیسههای پلاستیکی یک بار مصرف استفاده نکنیم.

کمی زبان ترکی یاد بگیرید.

دوربین عکاسی و دفتر یاد داشت یا وسیله ضبط صوت بردارید و تجربههایتان را ثبت کنید (این موارد در همه گردشهای شما به کارتان میآیند)

امیدواریم این مطلب مورد پسندمسافران استانبول قرار گرفته باشد.و با بازدید از وب سایت لست تورز بتوانید با انتخاب هوشمندانه از تور لحظه آخری استانبول نیز استفاده کنید چرا که لست تورز گلچینی از بهترین آژانسهای تهران را در خود جای داده است.همچنین میتوایند عضو صفحات اجتمایی لست تورز مانند تلگرام به ادرس@lasttours1 و اینستاگرام lasttoursو ویسپی و سروشبه نشانی @lasttourss شوید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها