رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 633211

حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

ساعت 24 --طولانی شدن موعد تحویل واحدهای مسکونی، سنگ‌اندازی برخی مسئولین و بهانه‌های تکراری، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را بی‌رمق کرده است.

  یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تاکنون با هر سختی و مشقتی که بود توانستم بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از میزان آورده مورد نیاز برای مسکن خود را پرداخت کنم، نمی‌دانم تا چه زمانی و چه میزان باید پول پرداخت کنم در حالی که هیچ زمانی برای تحویل منزلم هم اعلام نشده است.

وی افزود: بیشتر کسانی که متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن هستند، مستاجر با حقوق حداقلی هستند، مثلاً خود من یک کارمند ساده با حقوقی تقریباً ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هستم، حتی تصور اینکه با این حقوق کم چگونه می‌توانم هر چند وقت یک بار ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومان بابت آورده مسکن پرداخت کنم نیز سخت است.

این متقاضی مسکن ادامه داد: اکثر ما متقاضیان دیگر توان پرداخت هزینه‌های مربوط به آورده مسکن را نداریم آن هم در روزگاری که شرایط اقتصادی به شدت نگران کننده است و در تامین مایحتاج روزانه زندگی خود هم مشکل داریم. صادقی یکی دیگر از متقاضیان مسکن ملی در استان چهارمحال و بختیاری است که از سال ۹۹ برای خانه‌دار شدن اقدام کرده و تا کنون حدود ۵۰۰ میلیون تومان از آورده خود را پرداخت کرده است. وی افزود: بر اساس قراردادی که پیش از عید با متقاضیان منعقد شد باید مجدداً ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان واریز انجام دهیم که به شخصه واقعاً نمی‌توانم این مبلغ را تامین کنم. ین متقاضی نهضت ملی مسکن افزود: طبق آنچه در ابتدا اعلام شد با آورده متقاضی و تسهیلات بانکی قرار بود قیمت تمام شده یک واحد در طرح نهضت ملی مسکن حدود یک میلیارد تومان باشد اما با این روندی که در پیش گرفته شده است بیش از این میزان می‌شود.

صادقی عنوان کرد: من تحقیق کردم با قیمتی که رقم تمام شده یک واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن اعلام شده می‌توانم یک واحد ساخته و آماده در منظریه شهرکرد بخرم.

وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که در طرح نهضت ملی تحویل متقاضی می‌شود، فاقد هرگونه زیرساخت از جمله راه آسفالت، مدرسه، مرکز خرید، مسجد و … هستند و متقاضی باید برای سکونت در آن هزینه‌های گزاف برای خرید کابینت، پکیج و شیرآلات پرداخت کند. خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در محله ۳۴ شهرکرد، حدود ۳ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد در حال ساخت است.

وی افزود: در محلات دیگر شهرکرد مثل محله ۴۰ نیز ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در حال ساخت است که میانگین پیشرفت فیزیکی در این محلات بیش از ۳۵ درصد است.مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در محله ۳۳ عملیات اجرایی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در حال آغاز شدن است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها