رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 355731

فرش جام جهانی روسیه با نماد تبریز 2018

ساعت 24- فرش جام جهانی روسیه با نماد تبریز 2018 با طراحی کاظم شکوری و بافندگی خلیل خرسند اثری متمایز از هنر قالی بافی و نشانه ای از توانمندی هنرمندان تبریزی است.

1
style="text-align:justify">طراح این فرش نفیس ابرشیمی اظهار داشت: از حدود 10 ماه پیش کار بافت فرش آغاز شد و تا دور روز دیگر به اتمام می رسد.


کاظم شکوری اندازه فرش را یک متر و 85 سانتی متر در یک متر و 65 سانتی متر اعلام کرد و گفت: در مجموع برای بافت این فرش از 158 رنگ استفاده شده است.


وی با بیان اینکه یک میلیون و 850 هزار گره در این فرش زده شده است، افزود: نمادهای بکار رفته در این فرش شامل چهار قاره آسیا، اروپا، افریقا و آمریکا و نیز نشان فدراسیون روسیه و کاخ کرملین است.


شکوری نقوش بکار رفته در این فرش را اسلیمی و گل و گیاه توصیف کرد و گفت: علاوه بر پرچم 32 کشور حاضر در جام جهانی در هشت گروه، لوگوی تبریز 2018، پرچم ایران و آرم فیفا نیز در این فرش کار شده است.


هنرمند تبریزی هدف از بافت فرش جام جهانی را بخاطر علاقه شدید به فوتبال و نیز انگیزه بخشی و حمایت از بازیکنان تیم ملی و نشان دادن هنر تبریز به جهانیان اعلام کرد و افزود: از مسئولان انتظار حمایت معنوی دارم تا فرش جایگاه واقعی خود را پیدا کند .


شکوری با بیان اینکه این کار یک اثر هنری فاخری است که زحمت زیادی برای بافت آن کشیده شده است، گفت: از مسئولان می خواهم برای ماندگاری این فرش ما را حمایت کنند.


خلیل خرسند بافنده این فرش است و پیش از این آثار فاخری از جمله فرش خلیج فارس و بازی های المپیک ریو 2016 را بافته است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها