رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364141

پرتغال با بردی سخت جای ایران را در صدر جدول گرفت

ساعت 24- نخستین دیدار از دور دوم بازی‌های گروه دوم جام جهانی ۲۰۱۸ با پیروزی پرتغال مقابل مراکش و حذف نماینده آفریقا به پایان رسید.

style="text-align:justify">در آغاز روز هفتم جام جهانی 2018 روسیه امروز (چهارشنبه) از ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو، از گروه دوم، تیم‌های فوتبال پرتغال و مراکش با قضاوت مارک گیه‌گر آمریکایی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی یک بر صفر تیم ملی پرتغال به پایان رسید و به این ترتیب قهرمان یورو 2016، چهار امتیازی شد و به صدر جدول گروه B صعود کرد تا جای ایران را بگیرد.

تک گل این بازی را کریستیانو رونالدو از روی یک ضربه کرنر در دقیقه 4 به ثمر رساند تا دومین شکست مراکشی‌ها رقم بخورد و آنها اولین حذف شده جام بیست‌ویکم باشند.

نیمه نخست

در نیمه نخست این دیدار در حالی که هنوز چند دقیقه از آغاز مسابقه نگذشته بود، پرتغالی که بازی را هجومی آغاز کرده بود صاحب یک ضربه کرنر شد که با ضربه سر کاپیتانش به گل تبدیل شد. یک لحظه عدم تمرکز مدافعان نماینده آفریقا و از بین رفتن نظم خط دفاعی آنها برای این تیم گران تمام شد.

با این گل رونالدو شمار گل‌های خود در جام جهانی 2018 را به 4 گل افزایش داد تا جایگاهش را در صدر جدول برترین گلزنان جام بیست‌ویکم تثبیت کند.

همچنین رونالدو به دومین بازیکن تاریخ فوتبال پرتغال تبدیل شد که در یک دوره جام جهانی حداقل 4 گل می‌زند. نفر اول اوزه بیوی فقید بود که در جام جهانی 1966 انگلیس 9 گل زد.

این هشتاد و پنجمین گل ملی رونالدو بود و باعث شد که او در جدول برترین گلزنان ملی جهان از فرانس پوشکاش اسطوره فوتبال مجارستان سبقت بگیرد و حالا بعد از علی دایی با 109 گل در رده دوم بایستد. به این ترتیب رونالدو به برترین گلزن ملی قاره اروپا تبدیل شد.

نیمه دوم

در نیمه دوم مراکش بازی سراسر هجومی و به مراتب بهتری نسبت به پرتغال را به نمایش گذاشت و موقعیت‌های گلزنی بیشتری نسبت به قهرمان اروپا داشت، از جمله در دقیقه 57 که جدی‌ترین موقعیت گلزنی‌اش با ضربه سر یونس یلهندا روی یک ارسال خطرناک شکل گرفت که با واکنش استثنایی روی پاتریشیو از روی خط دروازه پرتغال دفع شد.

رونالدو هم البته یکی دو موقعیت گلزنی نصف و نیمه داشت که یکی از بهترین آنها را رونالدو با شوتی کم دقت به فضای بالای دروازه مراکش به هدر داد.

از دقیقه 70 تا حدودی از فشار حملات مراکشی‌ها کاسته شد و پرتغالی‌ها از لاک دفاعی و نیمه زمین خود خارج شدند اما این وضعیت دوام نداشت و مراکش موجی جدید از حملاتش را آغاز کرد و رقیب اروپایی‌اش را به شدت تحت فشار قرار داد اما در نهایت موفق به گلزنی نشد و به این ترتیب با قبول دومین شکستش در جام بیست‌ویکم در قعر جدول باقی ماند و از صعود به دور بعد باز ماند.

در این دیدار بن‌عطیه از مراکش و آدرین سیلوا از پرتغال کارت زرد گرفتند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها