رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364265

داروهای تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره ای و مجازی را تایید نمیکنیم

ساعت 24-رییس سازمان غذا و دارو گفت: صلاحیت هیچ‌یک از داروهای تبلیغ شده در شبکه های ماهواره ای و مجازی توسط سازمان غذا و دارو تایید نمی‌شود و با افرادی که از اسم این سازمان برای فروش محصولات خود استفاده کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

غلامرضا اصغری رییس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در مورد چگونگی نظارت این سازمان بر روی داروهای قاچاق گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در مراکزی که داروهای قاچاق توزیع می‌شوند با همکاری عوامل قضایی و انتظامی به عنوان یک تیم بازرسی، در صورت مشاهده موارد را ضبط می کنند و با افراد متخلف به شدت برخورد می کنند.


رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی از موارد قاچاق دارو از طریق سیستم‌های انتظامی به ما اطلاع داده می‌شود به گونه ای که گزارش شده برخی از این داروها وارداتی است و به صورت غیرقانونی توزیع می‌شود که در اکثر موارد عوامل توزیع این داروها شناسایی و دستگیر می‌شوند.

وی تاکید کرد: صلاحیت هیچ‌یک از داروهای تبلیغ شده در شبکه های ماهواره ای و مجازی توسط سازمان غذا و دارو تایید نمی‌شود و با افرادی که از اسم این سازمان برای فروش محصولات خود استفاده کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

اصغری در مورد بسته شدن سایت های متخلف گفت: در سال ۹۶ بیش از ۵ هزار سایت غیرمجاز فروش داروهای غیراستاندارد و یا تقلبی با همکاری پلیس فتا بسته شده است.

رییس سازمان غذا و دارو در خصوص قیمت داروها نیز توضیح داد: تمامی داروها دارای قیمت مصوب و مشخص بوده و مردم می توانند قیمت دقیق و بروز داروها را از سایت سازمان غذا و دارو دریافت کنند و هر موردی که غیر از قیمت سازمان غذا و دارو به آن ها فروخته شده است را به سامانه ۱۴۹۰ اطلاع دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها