رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 364764

اسب‌ها احساسات انسانی را درک میکنند

ساعت 24-محققان به‌تازگی دریافته‌اند اسب‌ها می‌توانند به واسطه تطبیق دادن تن صدای انسان و حالت چهره او، احساسات انسان را درک کنند.

2
براساس گزارش ایندیپندنت، دانشمندان با به‌کار گرفتن تکنیکی که از آن برای ارزیابی رشد روانی کودکان استفاده می‌شود در این تحقیق استفاده کرده و تصاویری از چهره‌های شاد و غمگین را به اسب‌ها نشان دادند.

اسب‌ها همزمان با تماشای تصاویر صداهایی ضبط شده که برخی از آنها درحال ستایش کردن و برخی دیگر درحال سرزنش کردن بودند را شنیدند. در برخی موارد صداها با تصاویری که نمایش داده می‌شدند همخوانی داشتند و در برخی موارد همخوانی وجود نداشت.

نتیجه این پژوهش که در نشریه ساینتیفیک ریپورت منتشر شده‌است، نشان داد اسب‌ها زمانی که تصویر و صدا با یکدیگر همخوانی داشتند، دو برابر سریعتر از زمانی که تصویر و صدا همخوانی داشتند واکنش نشان می‌دادند. به گفته محققان دانشگاه هوکایدو واکنش این جانداران به این آزمایش نشان داد آنها می‌توانند حالت‌های صورت را با تن صدا ترکیب کنند تا احساسات انسانی را درک کنند.

محققان باور دارند نتیجه این پژوهش می‌تواند به درک بهتر چگونگی ارسال و دریافت سیگنال‌های احساسات به منظور عمق بخشیدن به ارتباطات میان انسان و حیوانات اهلی کمک کند و این می‌تواند به ایجاد ارتباطات بهتر با حیوانات و تاکید بیشتر بر رفاه حیوانات منجر شود.

محققان ساسکس در سال 2015 واژه‌نامه‌ای از حالات بیان صورت اسب‌ها تدوین کردند. به گفته این محققان اسب‌ها از طیفی غمی از حالت‌های چهره برخوردارند که بسیاری از آنها شبیه به حالت‌های صورت در انسان است. محققان همچنین سال گذشته دریافتند اسب‌ها از توانایی خواندن زبان بدن انسان نیز برخوردارند، حتی اگر فردی که در برابرشان قرار گرفته را نشناسند.

همشهری آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها