رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 365964

واکنش رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ارائه آمار مربوط به ازدواج و طلاق

ساعت24-رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مسئولیت مدیریت دفاتر رسمی ازدواج و طلاق بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است واین سازمان پس از ثبت وقایع ازدواج و طلاق، آمار مربوط را در اختیار دستگاه های دیگر از جمله سازمان ثبت احوال قرار می دهد.

خبر5
احمد تویسرکانی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئولیت مدیریت دفاتر رسمی ازدواج و طلاق بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، اظهار کرد: این سازمان پس از ثبت وقایع ازدواج و طلاق، آمار مربوط را در اختیار دستگاه های دیگر از جمله سازمان ثبت احوال قرار می دهد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: بر اساس آمار ثبت شده در این سازمان، در سه ماهه اول سال 1397 تعداد 160 هزار و 592 واقعه ازدواج با رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1396 در کشور ثبت شده است.

وی افزود: در سه ماهه امسال همچنین 39 هزار و 967 واقعه طلاق با کاهش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در دفاتر رسمی طلاق کشور به ثبت رسیده است.

تویسرکانی تصریح کرد: بیشترین رشد ازدواج به ترتیب مربوط به استان های لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری به ترتیب با رشد 13، 11، 9 و 8 درصد و بیشترین کاهش طلاق طی سه ماهه سال 97 مربوط به استان های قزوین، کرمانشاه، مرکزی و لرستان به ترتیب با منفی 14، 10، 9 و 9 درصد بوده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان عنوان کرد: گفتنی است در مقاطع زمانی گذشته همواره آمار ازدواج رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش بوده است.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها