رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 372599

تاج: با کی روش به تفاهم رسیده ایم

ساعت 24- رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: هم از نظر مبلغ و هم از نظر زمان به یک تفاهم اولیه رسیدیم، اما هیچ مبادله ایی تا الان صورت نگرفته است.

style="text-align:justify"> مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد ادامه همکاری با کی روش گفت: کارلوس کی روش سرمربی بسیار موفقی است و فدراسیون فوتبال ایران از عملکرد او راضی است. قبل از جام جهانی با کی روش بدون توجه به اینکه چه نتیجه ایی در جام جهانی ۲۰۱۸ کسب کنیم مذاکره کردیم. به نتایج خوبی در این مذاکرات رسیدیم؛ هم از نظر مبلغ و هم از نظر زمان به یک تفاهم اولیه رسیدیم. این فقط یک تفاهم بوده و هیچ مبادله ایی تا الان صورت نگرفته است.

شایعات را فقط گوش می‌دهیم

او در مورد شایعات پیرامون قرارداد کی روش گفت:در مورد شایعات تنها کاری که می‌توانیم انجام بدهیم گوش دادن است. نه تکذیب می‌کنیم و نه تایید. دیگر به این اتفاقات عادت کردیم و سعی می‌کنیم فقط گوش بدهیم. ما خواهان کارلوس کی روش هستیم و ماندن او به نفع فوتبال ایران خواهد بود. به حاشیه‌هایی که می‌خواهند کارلوس کی روش را از تیم ملی فوتبال ایران جدا کند توجهی نمی‌کنیم. اگر فدراسیون این صبوری را نداشت، تیم ملی فوتبال ما در جام جهانی نمی‌توانست آن نتایج را کسب کند. فدراسیون به صبر خود ادامه می‌دهد و مطمئن است که با کی روش می‌تواند در جام ملت‌های آسیا بهترین نتیجه را بگیرد.
موضوع بازیکنان سرباز برای کی روش مهم است

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد جزئیات توافق با کی روش گفت: به جز تبادلی که باید بین فدراسیون و کی روش انجام شود، باید توافق‌های دیگری نیز صورت بگیرد. یک موضوع مسئله مالی است. هزینه اردوها و بازی‌های تدارکاتی در یک سو و هزینه قرداد خود کارلوس کی روش هم در طرف دیگر است که باید تامین شود. موضوع دیگر که اهمیت بیشتری در مذاکره‌ها داشته بحث بازیکنان سرباز است. کی روش نگران این است که در زمان نامناسب بازیکنانش را از دست بدهد و برنامه ریزی هایش به مشکل بخورد.
حساب بانکی کی روش را در سوئیس بسته اند

مهدی تاج در مورد شرایط پرداخت دستمزد کی روش گفت: مسئله دیگر مبادله مالی با کی روش است. فدراسیون از اول سال ۹۷ تمام هزینه‌های کی روش را به دلار و همین طور به ریال تامین کرده و به حساب او واریز کرده، اما به حساب کارلوس کی روش وارد نشده است. حساب کارلوس کی روش را در سوئیس بسته اند، چون مبادله با ایران داشته است. این موضوع هم از بحث‌های کی روش است که می‌گوید اگر من با شما قرارداد هم ببندم شما چگونه می‌خواهید دستمزد به من بدهید. این مشکلاتی است که نباید به میان مردم و رسانه‌ها برد و خود فدراسیون باید این چالش‌ها را حل کند.
افتخار می‌کنیم که مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفتیم

او در مورد بازیکنان سرباز گفت:موضوع بازیکن سربازها یک مسئله ملی است. افتخار فوتبال کشور و فدراسیون این است چند بار مورد تائید و تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفته است. به خودمان می‌بالیم که یک اتفاق خوب برای تیم ملی فوتبال افتاده است و مورد تائید رهبر معظم و مردم قرار گرفته ایم. حال وقتی این تائیدها و تعریف‌ها وجود دارد مسئولان نظام وظیفه هم باید سعی کنند در این توفیق با ما شریک باشند و همکاری‌های لازم انجام شود. نامه ایی به سرلشگر باقری داده شده، من او را می‌شناسم و مطمئنم منافع ملی را همیشه مدنظر دارند. پیگیر این مسئله هستیم.
پیراهن تیم ملی در جام جهانی بسیار شیک بود

تاج در مورد حاشیه‌های لباس تیم ملی در جام جهانی گفت:لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ حاشیه‌های زیادی داشت. بعضی رسانه‌های پربیننده با انتقاد غیر منطقی بیان کردند لباس تیم ملی شبیه زیرپیراهنی است، اما همه دیدند که لباس ما در جام جهانی بسیار شیک و مناسب بود. یادم است روزی چند بار به رسانه‌ها توضیح می‌دادم این زیرپیراهنی نیست.
باید قرارداد جدید با آدیداس ببندیم

او در مورد شرایط جدید همکاری تیم ملی فوتبال و برند آدیداس گفت: آدیداس برای ما محدودیت‌هایی در نظر گرفته. آن‌ها می‌گویند برای مبادله با ایران تحت فشار هستند. مسئولان آدیداس خواهان مذاکره شده اند و نگفته اند که دیگر به ایران لباس نمی‌دهند. چون قرارداد ما در گذشته قرارداد کامرشیال بود و آدیداس نتوانست این قرارداد را ادامه بدهد، چون نمی‌توانست داخل کشور پیراهن وارد کند. آدیداس گفت: قرارداد باید به شکل تجاری منعقد شود، یعنی خرید و فروش. دیروز ما ۶ هزار تیکه البسه را به صورت رایگان از آدیداس تحویل گرفتیم. ولی نمی‌دانیم این لباس‌ها را می‌توانیم الان بپوشیم ویا باید بین مردم پخش کنیم. چون باید قراردادمان با آدیداس بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد. آدیداس به تمام تهداتش عمل کرده و لباس‌های رایگان را تحویل داده است.
اگر قهرمان شویم به همکاری با کی روش ادامه می‌دهیم

تاجدر مورد اینکه آیا شرط قرارداد با کی روش، قهرمانی در آسیا است کفت:همه می‌خواهیم قهرمان جام ملت‌ها بشویم. کی روش مربی توانایی است و خود او هم هدفی جز این موضوع ندارد. همه‌ی این چالش‌ها و مذاکره‌ها برای این است که آماده قهرمانی شویم. اما اینکه شرط بگذاریم که حتما باید قهرمان بشویم اینگونه نیست. اگر قهرمان شویم حتما تلاش می‌کنیم به همکاری مان با کارلوس کی روش ادامه دهیم.
اولویت ما المپیک ۲۰۲۰ است

تاج در مورد حضور وزیر ورزش در کمپ تمرینی تیم ملی امید و شرایط این تیم گفت: رئیس کمیته المپیک، وزیر ورزش و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون امروز در کمپ تمرین تیم ملی امید حضور داشته اند و جلسه ایی در حاشیه این دیدار داشتیم. مایل بودیم وزیر ورزش هم از کمپ دیدن کند و هم از شرایط تیم ملی امید آکاه شود. تمرینات تیم ملی امید را با بازیکنان ۲۰ ساله شروع کردیم و این تیم تا المپیک ۲۰۲۰ همراه ما خواهد ماند. هدف گذاری اصلی ما برای المپیک ۲۰۲۰ است. به همین علت بازیکنانی انتخاب کردیم که تا شروع المپیک و در مسابقات بتوانند همراهمان بمانند. نتیجه مسابقات آسیایی جاکارتا برای ما مهم نیست، اولویت ما المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. خواهش من از کرانچار این بوده که از بازیکنان جوانی استفاده کند که در میانه راه المپیک ۲۰۲۰ سنشان از ۲۳ سال بیشتر نشود. این اتفاق در بعضی از کشورها افتاده است و نتایج بسیار خوبی هم گرفته اند. کشور ازبکستان الان تیم ملی بزرگسالشان را ۲۰ ساله کرده اند. در بازی دوستانه ایی هم که با تیم ملی فوتبالمان انجام دادند دیدید که با تیم ۲۰ ساله شان آمدند. تیم بزرگسالان ازبکستان را ۲ بر صفر شکست دادیم و تیم امید آن‌ها را یک بر صفر به سختی شکست دادیم. این اتفاق خوبی است که افتاده و تیم امید ما در اصل درحال آماده شدن برای المپیک ۲۰۲۰ است.
تعداد تخت‌های هتل المپیک باید افزایش پیدا کند

او در مورد شرایط هتل المپیک گفت:وزیر ورزش را دعوت کردیم تا هتل المپیک را ببیند. این هتل حتما باید افزایش تخت داشته باشد و تغییراتی دیگری که لازم دارد باید پیگیری شود. باید تعداد اتاق‌های هتل را افزایش بدهیم. در حال حاضر امکانات خوبی نظیر استخر، سونا و سالن بدن سازی در این هتل داریم، سال گذشته ۱۳.۵ میلیارد تومان در این مجموعه هزینه کردیم. چمن شماره ۲ مجموعه هم آماده است و هیچ مشکلی ندارد. این زمین در حد زمین استادیوم آزادی استاندارد است و آمادگی برگزاری مسابقه را دارد. زمین فوتسال و ساختمان اداری تا ۱۰-۲۰ روز دیگر آماده و افتتاح می‌شود.
زمین فوتبال ساحلی مطلوب نداریم

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد شرایط زمین‌های فوتبال ساحلی گفت:ما در رنکینگ جهانی فوتبال ساحلی در رده سوم قرار داریم. در جام جهانی هم رتبه دوم را کسب کردیم. در مجموعه هتل المپیک زمین خوبی برای فوتبال ساحلی داریم، اما در کشور زمین فوتبال ساحلی مطلوب نداریم. از وزیر درخواست کردم و قرار شد بخش نامه ایی به همه‌ی ادارات کل ارسال شود تا ظرف مدت یک ماه یک زمین فوتبال ساحلی در هر استانی تاسیس شود. زمین فوتبال ساحلی خیلی کم خرج و پر سود است. این موضوع را با وزیر ورزش در میان گذاشتم، چون ما رتبه بالایی در فوتبال ساحلی داریم و نمی‌خواهیم آن را از دست بدهیم.
باشگاه‌ها مکلف هستند بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی امید قرار بدهند

او در مورد وظیفه باشگاه‌ها در مرود دادن بازیکن به تیم ملی امید گفت:زمان رفتن تیم ملی امید به اربیل عراق که حدود سه روز دیگر است تمام بازیکنان به اردو اضافه می‌شوند. باشگاه‌ها مکلف هستند بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی امید قرار بدهند. بعضی از تیم‌ها این کار را با تاخیر انجام دادند و من امروز به سرپرست تیم ملی امید گفتم که شما بپذیرید بعضی از تیم‌ها با تاخیر بازیکنانشان را به تیم امید بدهند.

تاج در مورد مشکل اعزام تیم ملی امید به عراق گفت:مشکل هواپیمایی بود، آژانس هواپیمایی آتا که حامی تیم ملی امید است باید به صورت پرواز چارتر تیم را به اربیل می‌برد که نتوانستند اجازه فرود در فرودگاه اربیل را بگیرند. قرار شده است آزانس هواپیمایی ماهان این کار را انجام بدهد.
قرعه کشی دوباره به نفع ما است

او در مورد برگذاری دوباره مراسم قرعه کشی بازی‌های آسیایی گفت:کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲ تیم امارات و فلسطین را در قرعه کشی جا گذاشته بود. اتفاق عجیبی است که در سطح آسیا رخ داده است. این اتفاق می‌تواند به نفع ایران تمام شود. گروه ما کمی سخت بود، اما در هر صورت مثل جام جهانی ما می‌خواستیم از این گروه صعود کنیم.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها