رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 395055

مراکز خرید استانبول را بشناسید

رپورتاژ / بسیاری ایرانی ها استانبول را به قصد خرید انتخاب می کنند به ویژه خرید پوشاک و البسه با پارچه های ترک که یکی از بهترین دوخت ها را در دنیا دارند.

از این رو باید گفت استانبول گزینه خوبی برای خرید است. استانبول با دارا بودن مراکز خرید زیاد محبوبیت میان همه علاقه مندان به خرید در دنیا دارد.

ایستینیه پارک استانبول

ایستینه پارک یکی از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید استانبول است که در شمال شهر قرار دارد. این مرکز خرید گرچه به نسبت سایر مراکز خرید معروف استانبول وسعت چندانی ندارد؛ اما دسترسی نسبتا مناسب و تنوع و کیفیت بالای برندها باعث می شود یکی از محبوب ترین ها باشد. در ایستینیه پارک می توانید اغلب برندهای بین المللی و مهم ترکی را بیابید که از آن جمله می توان به شنل، دیور، گوچی، دی اند جی، بربری، آدیداس، اچ اند ام، بنتون و زارا اشاره کرد.

در کنار فروشگاه های جذاب و بزرگ و کوچک، معماری این مرکز خرید نیز بسیار جذاب و چشمگیر است. با نزدیک شدن به ایستینه پارک، ساختمانی زیبا با سقفی شیشه ای خواهید دید که در اطراف با برندهای غول دنیا احاطه شده است. شاید در نگاه اول تصور می کنید که با ساختمانی ۲ طبقه رو به رو هستید اما وقتی وارد مرکز خرید شوید متوجه خواهید شد که ۲ طبقه دیگر هم در زیر همکف وجود دارد. از جمله سرگرمی های موجود در ایستینه می توان به ۱۲ سالن سینمای آیمکس اشاره کرد که میزبان بهترین فیلم های سینمایی دنیاست.

استانبول مال

استانبول مال یکی از بزرگترین مراکز خرید در ترکیه و خانه‌ی برترین برندهای دنیا و ترکیه‌ای است.

این مرکز خرید با ۳۵۰ فروشگاه، فودکورت، شهربازی سرپوشیده، مرکز آثار نمایشی و هنر خیابانی، پویایی مجزایی به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل کاربردی‌ترین مرکز خرید با این مضمون است. آدلِر، یکی از گروه‌های سرمایه گذاری اماراتی، یک رستوران سه طبقه با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع داخل استانبول مال و برای اولین بار در ترکیه افتتاح کرد. در این رستوران که در دبی و ابوظبی شعبه دارد، تمام غذاهای خاورمیانه سِرو می‌شود.

استانبول مال دارای ۵ دهلیز است که ۳ تا از آنها بزرگ و ۲ تای دیگر کوچک و هر کدام مضامین متفاوتی دارند. این مال با ۸۳ پله برقی و ۴۲ آسانسور، برای بازدیدکنندگانش موقعیت مسیریابی و خرید آسوده را فراهم می‌کند.

استانبول مال که به مضمون تفریحی‌اش شناخته شده، دارای اولین شهربازی سرپوشیده‌ی ترکیه، Moipark است. این شهربازی دارای بازی‌های عظیم و هتل وحشت است که اولین بار کارش را در ترکیه، اروپا و خاورمیانه بر روی زمینی به وسعت ۱۲ هزار متر مربع با هزینه‌ی ۳۶ میلیون دلار آمریکا، آغاز می‌کند.

مرکز خرید آکامارکز

درمحلهEtiler و در همسایگی بشیکتاش قرار گرفته و در یکی از مناطق مورد علاقه استانبولی ها در elite قرار گرفته است. این مرکز خراید همچنین به مراکز تجاری LEVENT و Maslak نزدیک می باشد. این مرکز خرید چهار طبقه با تقریبا 250 فروشگاه به مساحت 180.000 متر مربع را پوشش می دهد . در این مرکز خرید مردم ساکن استانبول و توریست ها می توانند از ترانسفر رایگان تا محل اقامت خود و یا هتل استفاده کنند.

این مرکز خرید در دسامبر سال 1993 افتتاح شده است و هر روز بین ساعت 10 صبح تا 10 شب باز می باشد.

Akmerkez بهترین مرکز خرید در اروپا در سال 1995 توسط ICSC انتخاب شد و در سال 1996 آن را به عنوان بهترین مرکز خرید در جهان به رسمیت شناخته شده بود، علاوه بر آن نیز موفق به دریافت جایزه بین المللی طراحی و توسعه شده است.

Akmerkez مرکز خرید منحصر به فرد است، چرا که هیچ مرکز خرید دیگری در جهان است هر دو از این عناوین را دریافت نکرده است. در سال 2010، Akmerkez جایزه برای بهترین طراحی داخلی را ازEuropean Commercial Property Awards دریافت کرده است.


مرکز خرید استوریا

این مرکز خرید لوکس و شیک در سال 2008 واقع در منطقه Şişli راه اندازی شده است.

مرکز خرید دارای پنج طبقه با 110 فروشگاه، کافی شاپ، مارکت، رستوران غذاهای ترکی و جهانی است . مانند “Anantara Spa ” از شرق دور، “Luxury Fitness ” ونیز دارای 10 سالن نمایش فیلم است.

این مرکز خرید میزبان فعالیت های هنری مانند مسابقات نقاشی، تئاتر بچه ها، روز امضا، رقص می باشد.و همچنین میزبان برگزاری نمایش مد و کارگاه های آشپزی نیز است.

جواهیر استانبول

جواهیر استانبول یکی از دیگر بهترین انتخاب هایی است که برای بازارگردی جذاب می توانید به سراغش بروید. این مرکز خرید که درست در نزدیک میدان تکسیم قرار گرفته، دسترسی بسیار راحتی دارد و در تور استانبول بیشتر مسافران از آنجا خرید می کنند.

بد نیست بدانید جواهیر استانبول، در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ بزرگترین مرکز خرید در اروپا از نظر مساحت بود و در حال حاضر نیز ششمین مرکز خرید بزرگ دنیاست. جواهیر استانبول وسعتی بالغ بر ۴۲۰٫۰۰۰ متر مربع و ۶ طبقه دارد که در این فضا ۳۴۳ فروشگاه، ۴۸ رستوران و یک پارکینگ ۴ طبقه با گنجایش ۲٫۵۰۰ اتومبیل به چشم می خورد. از جمله برندهای شاخص جواهیر استانبول می توان به دوروتی پرکینز، آدیداس، زارا، بنتون، ریباک، آلدو و ... اشاره کرد.

علاوه بر این ها یک مرکز تفریحی سرپوشیده متشکل از ۱۲ سالن سینما و تئاتر، یک سالن سینمای مخصوص کودکان و یک شهر بازی سرپوشیده مخصوص تمام سنین در مرکز خرید جواهیر استانبول وجود دارد.

مرکز خرید کانیون

Kanyon یک مرکز خرید در چهار طبقه واقع در منطقه مالی از لونت، که این مرکز خریددر منطقه ایی به مساحت 37.500 متر مربع ، دارای 160 فروشگاه مارک های برتر ترکیه و جهان، رستوران ، کافی شاپ و باشگاه های ورزشی و سالن های فیلم است.
در سال 2006 جایزه معماری " “Commercial Built به این مرکز خریداهدا شده است.


مرکز خرید مترو سیتی

چهار طبقه مرکز خرید ودارای 140 فروشگاه در منطقه مالی از لونت واقع شده است.
Metrocity و Cevahir تنها خرید از این مراکز به طور مستقیم به منطقه تقسیم و لونت خط مترو متصل است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها