رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 436743

سواحل تفریحی جزیره کیش در تور کیش

رپورتاژ آگهی / جزیره ی کیش سرزمین سواحل مرجانی و غروب های دل انگیزی است که هنگام سفر نه تنها حوصله یتان سر نمی روند بلکه ممکن است وقت هم برای گشت و گذار در این جزیره ی جنوبی ایران کم بیاورید.

کلی پاساژگردی و جاذبه های تفریحی و همینطور دوچرخه سواری در سواحل این جزیره در انتظارتان است. اما موضوعی که می خواهیم در این مطلب درباره آن صحبت کنیم، سواحل تفریحی جزیره کیش است که در سفرتون هرگز نباید آن ها را از دست بدهید.

ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل کیش، استثنایی‌ترین ویژگی این جزیره به شمار می‌روند. ماهی‌های تزیینی و بسیار زیبا که در آب‌های حاشیه کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند، از جاذبه‌های استثنایی کیش به حساب می‌آیند و می‌تواند مسافران را ساعت‌ها سرگرم کنند. در عین حال مرغوب‌ترین ماهی‌های خوراکی کشور نیز در همین سواحل توسط شرکت صید کیش و بومیان ماهیگیر صید می شود. علاقمندان به ماهیگیری می توانند در سواحل جنوبی و غربی جزیره به صید بپردازند.

پارک ساحلی مرجان

این پارک ساحلی در تور کیش در کنار بازار مرجان واقع شده و امکانات تفریحی مختلفی اعم از دریایی و خانوادگی در آن‌جا برای گردشگران فراهم شده است.

پلاژ بانوان

مکانی برای شنای بانوان است و در بخش شمالی کیش واقع شده است. این پلاژ امکاناتی همچون دوش آب گرم، کافی شاپ، رستوران، سوپرمارکت و خدمات آرایشی را برای خانم‌ها فراهم کرده است.

پارک ساحلی میرمهنا

این پارک و اسکله تفریحی در شمال غربی کیش قرار گرفته و شامل امکانات تفریحی ساحلی، آلاچیق و پیاده‌روی است. اما این اسکله به منطقه‌ای معروف برای ماهیگیری شناخته می‌شود.

پارک ساحلی سیمرغ

این مرکز تفریحی در جنوب شرقی کیش و در کنار پارک دلفین‌ها واقع شده است. پارک بازی کودکان، آلاچیق، تفریحات دریایی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و زمین‌ برای ورزش‌های مختلف از امکانات این مجموعه تفریحی هستند. اگر قصد سفر به کیش را دارید برای خرید بلیط هواپیما کیش و رزرو هتل و همچنین خرید بلیط هواپیما به کلیه مقاصد داخلی و خارجی از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

برخی از سایت های غواصی در جزیره کیش

سایت های متنوعی برای غواصی در کیش وجود دارد که کلوپ های دریایی با توجه به شرایط افراد و شرایط آب و هوا شما را به یکی از آنها می برند:

۱- بیگ کورال و ژوراسیک پارک: عمق این دو سایت به هنگام مد کامل به بیش از ۶ تا ۸ متر و هنگام جزر کامل به کمتر از ۵ متر می رسد. انواع ماهی ها و دیدنی های این سایت ها عبارتند از: جراح، دخترناخدا، هامور، جاش، ساردین، باراکودا، تون، اژدرماهی، موری ایل، استون فیش، اسکورپیون، دلقک و ریف شارک، سفره ماهیان، انواع لابستر و لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و پشت سبز، مرجان‌های طبقاتی و مغزی، انواعی از سافت کورال و ...

مناسب برای: اسنورکلینگ، نایت دایو، عکاسی ماکرو به دلیل وجود صخره‌های زیر آبی که مملو از آبزیان ریز از جمله انواع خرچنگ ها، میگوها و عنکبوت‌های دریایی هستند.

۲- ساترن کرک: ساترن کرک یا شکاف جنوبی در فاصله دوری از سایر امکانات و دیدنی های جزیره قرار دارد و به همین دلیل بازدیدکنندگان کمتری به سراغ آن می روند. این سایت از شکافی تشکیل شده که تا عمق ۲۲ متری نیز ادامه یافته است. دسترسی به ساترن کرک فقط با قایق و با استفاده از مراکز غواصی در سطح جزیره کیش امکان پذیر است. برخی آبزیانی که در این سایت می بینید عبارتند از: دسته‌های بزرگ باراکودا، بلک تیپ و خفاش ماهیان و ...

جریان آب این منطقه باعث شده تا غواصی در این سایت نیاز به تبحر خاصی داشته باشد و آماتورها نتوانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: دید نی های کیش در تور کیش

مناسب برای: غواصی حرفه ای

۳- کشتی داما: این سایت در حوالی یک کشتی باربری سنگالی قرار دارد که در عمق ۳۳ متری آب‌های جنوب شرقی کیش لنگر انداخته است. این کشتی در یکی از شب‌های پاییزی سال ۱۳۸۴ به دلیل آبگرفتگی موتورخانه، دچار وضعیت بحرانی شد؛ اما کمکی درخواست نکرد. صبح روز بعد کشتی داما به دلایل نامعلوم و به شکلی رمزآلود به اعماق آب ها فرو رفت. بعدها مشخص شد که مدارک کشتی دستکاری شده و کشتی ۱۰ سال جوان تر از تاریخ ساخت خود معرفی شده است. امروزه این کشتی زیستگاهی مصنوعی برای آبزیان، سایت مناسبی برای غواصی و مکان زیبا و مناسبی برای آموزش دوره تخصصی کشتی های غرق شده است. ورود به این ناحیه نیاز به تبحر خاصی در غواصی ندارد؛ اما جهت ورود به بدنه کشتی، باید دوره تخصصی کشتی های غرق شده را گذرانده باشید. پروانه کشتی در عمق ۳۰ متری قرار دارد و از جمله مکان های مناسب برای عکاسی به شمار می رود. دیدنی ها و آبزیان این سایت عبارتند از: خفاش ماهیان، باراکودا، انواع سنگسر، سرخو، اژدرماهیان و ...

مناسب برای: غواصی مبتدی و حرفه ای

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها