رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 118653

پوست و مو و گیاهان داروئی

img alt="پوست و مو و گیاهان داروئی" src="http://vista.ir/include/lifestyle/images/c4b13a8ebe79ecb3d1a1425d64041a61.jpg" />

شیوه درمان ناراحتی‏های پوستی با استفاده از گیاهان داروئی بیشتر متكی به برقراری مجدد تعادل داخلی بدن است. و در آن اغلب از گیاهان خنك كننده و پاك كننده استفاده می‏شود نه كرمهائی كه ممكن است علائم را برطرف كنند اما تأثیر چندانی بر علت ناراحتی نداشته باشند. همین تأكید را می‏توان در طب آیورودائی بر ایجاد تعادل در بدن مشاهده كرد؛ زیادی پیتا (آتش) باعث گرمی بیش از حد خون و مسموم شدن پوست می‏شود، افزایش واتا (باد) باعث خارش و خشكی پوست می‏شود، اما افزایش كافا (رطوبت) زخم‏های ناسور و ترشح‏دار را ایجاد می‏كند.
درمان با استفاده از گیاهان خنك كننده، مرطوب یا خشك كننده و یك رژیم غذائی مناسب صورت می‏گیرد. در روش چینی همراهی پوست با ریه‏ها، انرژی دفاعی بدن و مایعات بدن مورد توجه است. درمان مبتنی بر این فلسفه در بیمارستان لندن برای اگزمای خشك پوسته ریز، كه در پزشكی غربی مدرن درمان آن دشوار است، با كمك گیاهان داروئی خنك كننده در پزشكی چینی است كه باعث افزایش مایعات بدن می‏شوند بهبودی نسبی پیدا می‏كند. آزمون‏های انجام گرفته در این بیمارستان نتایج جالب و قابل توجهی داشته است. ناراحتی‏های قارچی یا انگلی پوست و مو ممكن است نشانه ضعف ایمنی یا ضعف عمومی بدن باشند و شاید بتوان آنها را با كمك گیاهان داروئی نیروبخش و محرك سیستم ایمنی درمان كرد. از جمله موارد مصرف گیاهان داروئی در ناراحتی‏های پوستی به كارگیری جوشانده باباآدم سه بار در روز در موارد مسمومیت پوست به خصوص اگزمای فلس مانند وپوسته دار ریز است كه می‏توان با گیاهان پاك كننده دیگر مانند بنفشه و شبدر چمنی تركیب كرد.

منبع : واحد مرکزی خبر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها