رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 158458

پژوهش ها نشان می دهند آسیایی-آمریکایی ها سالم ترند

اگر آسیایی هستید، شانس آورده اید!

ساعت ۲۴-پژوهش ها نشان می دهند آسیایی-آمریکایی ها از بقیه بزرگسالان آمریکایی سالم ترند. این تفاوت در سطح سلامت افراد، احتمالاً به رژیم غذایی و سبک زندگی متفاوت آنها بر می گردد.

آسیایی-آمریکایی
به گزارش ساعت ۲۴، مقامات بهداشتی فدرال در آمریکا می گویند بزرگسالان آسیایی-آمریکایی در قیاس با بقیه بزرگسالان این کشور از سلامت بهتری برخوردار اند. به گفته این مقامات، آنها مشکلات مزمن مربوط به سلامتی ندارند و با معضلات روان شناختی هم دست در پنجه نیستند. آسیایی-آمریکایی ها افزون بر این، کمتر از افراد متعلق به نژادهای دیگر می گویند که برای توجه به سلامتی شان لازم است فعالیت های شغلی و دیگر فعالیت های اجتماعی شان را کاهش دهند.

دکتر دیوید کاتز، رییس مرکز پیشگیری در دانشگاه ییل، که البته در این پژوهش سهمی نداشته می گوید:«این پژوهش می تواند دریچه ای به روی فرصت هایی برای مطالعات در زمینه وراثت باز کند. در واقع، فرهنگ یک خانواده می تواند آنها را در مقابل فست فودها، نوشابه ها، استرس و بی خوابی، محافظت کند.»

به گزارش ساعت ۲۴، آسیایی-آمریکایی ها ۵ درصد از جمعیت ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهند. برای این پژوهش از بیش از ۱۷۰هزار آمریکایی بالغ در مورد وضعیت سلامتی شان، مابین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی سوال شد. آسیایی-آمریکایی های حاضر در این پژوهش هم، از ملیت های چینی، فیلیپینی، هندی، ژاپنی، کره ای و ویتنامی بودند.

با این همه، علیت بهتر بودن وضعیت سلامتی آسیایی-آمریکایی ها در پژوهش مشخص نشده و در واقع، این پژوهش برای دستیابی علت این موضوع هم تدوین نشده بود. با این همه به نظر می رسد رژیم های سنتی و سبک زندگی متفاوتی که در فرهنگ های آسیایی وجود دارد، کاملاً سالم تر از رژیم غذایی افراد عادی در ایالات متحده آمریکا است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها