رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 318221

خواص آووکادو | فواید آووکادو برای پوست و لاغری

آووکادو برای پوست و لاغری فواید زیادی دارد این فواید با پیشرفت دانش پزشکی بیشتر آشکار شده است در این مطلب می خواهیم شما را با آووکادو آشنا کنیم.

آووکادو.jpg
html>

محبوبیت آووکادو به دلیل داشتن بافت غنی ، خامه ای ، مخملی و طعم خوشمزه آن است. آووکادو یا Persea Americana میوه ای است که متعلق به خانواده Lauraceae است. ده ها تن از انواع آووکادو از نظر اندازه ، رنگ و بافت وجود دارد. همه از نظر آب و هوای گرمسیری بومی هستند و وقتی برداشت می شوند ، از تمام قسمتهای آن استفاده شده و در تهیه انواع غذاها و دسرها سرو می گردد


انواع آووکادو

آووکادو Hass و Fuerte دو گونه اصلی هستند که در انگلستان به فروش می رسند. آووکادو Hass از گواتمالا می باشد و پوست تیره بنفش / قهوه ای ، کمی خشن و ضخیم دارد. آووکادو Hass از نوع بیضی شکل است. در مقابل آووکادو Fuerte ، از مکزیک پوستی سبز نازک ، صاف و روشن دارد. این نوع حاوی روغن کمتری است و باعث می شود که کمتر خامه ای شود. پوست نازک Fuerte استحکام کمتری دارد و به همین دلیل اغلب برای جلوگیری از آسیب دیدگی در حمل و نقل قبل از رسیده شدن برداشت می شود.

تاریخچه

آووکادو بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و تا اواسط دهه 1900 در انگلستان ظاهر نمی شد. اکنون این محصولات تجاری در ایالات متحده ، کارائیب ، مکزیک ، برزیل ، اسرائیل و استرالیا تولید می شوند. متأسفانه آب و هوا ، آووکادو های موجود در انگلستان را در تولید محدود می کند.

نکات برجسته تغذیه ای

نکته اول:

آووکادو منبع عالی چربی اشباع نشده و ویتامین E است. با این وجود ، آووکادو به دلیل داشتن چربی زیاد کالری بالایی دارد. نیمی از آووکادو به عنوان یک بخش از 5-روز نیاز شما به چربی حساب می شود

نکته دوم:

آووکادو فیبر محلول بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد و حاوی تعدادی مواد معدنی مفید مانند آهن ، مس و پتاسیم است و منبع خوبی برای ویتامین B ، فولات است.

نکته سوم:

100 گرم آووکادو حاوی حدود 19 گرم چربی است که از این مقدار 12 گرم چربی اشباع نشده (تنها 4 گرم چربی اشباع) است.

فواید سلامتی

در حال حاضر ، توصیه می شود چربی های اشباع نشده مانند چربی اشباع نشده (موجود در آووکادو) را انتخاب کنیم زیرا ظاهرا برای سلامتی قلب بهتر از چربی های اشباع هستند.

تحقیقات نشان می دهد که چربی اشباع نشده به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک می کند و فشار خون را کاهش می دهد. روغن های تهیه شده توسط آووکادو شامل اسید اولئیک و اسید لینولئیک هستند و بنابراین به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل برای جلوگیری از کلسترول بالا توصیه می شود.

شکی نیست که کالری آووکادو بیشتر از سایر میوه ها و سبزیجات است. یک مطالعه کوچک نشان داده است که چربی آووکادو می تواند منجر به احساس سیری شود که می تواند به تنظیم اشتها کمک کند.

با این حال ، با تحقیقات انجام شده ، از آووکادو به عنوان نمونه خوبی از یک ماده غذایی غلیظ و مغذی تقدیر شده است. در کنار فواید ذکر شده در بالا ، آنها منبع غنی ویتامین E آنتی اکسیدان هستند ، به علاوه گروهی از کاروتن ها که به نظر می رسد به حفظ سلامت چشم کمک می کنند.

خواص آووکادو

آووکادو ماده ی غذایی کاملی می باشد که دارای 14نوع ماده ی معدنی برای تحریک رشد بدن است.این گیاه حاوی آهن ومس است که مواد مورد نیاز برای خون سازی در بدن هستند.همچنین حاوی مقدار قابل توجهی سدیم و پتاسیم است که باعث حفظ تعادل شیمیایی بدن می گردد.

مواردی از خواص آواکادو:

مورد اول:

آووکادو به علت نداشتن نشاسته قند خون را متعادل نگه میدارد به همین دلیل استفاده از آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می گردد.

مورد دوم:

آووکادو حاوی لوتئین که نوعی رنگ دانه به رنگ زرد است می باشد.این رنگدانه نوعی آنتی اکسیدان است که سبب حفظ سلامت چشم در پیری می گردد.
مورد سوم:

آووکادو دارای بتا سیتو استرول است که نوعی استرول گیاهی است که باعث حفظ مقدار های طبیعی کلسترول خون می گردد.

مورد چهارم:

همچنین بر اساس تحقیقات آووکادو ترشح هورمون انسولین را محار کرده و به همین دلیل برای جلوگیری از گرسنه شدن موثر است.

خواص آووکادو

خواص آووکادو برای پوست

آووکادو دارای انواع ویتامین های مورد نیاز پوست است به همین دلیل استفاده از کرمی که حاوی روغن این میوه است برای حفظ سلامتی و شادابی پوست مفید است.

این میوه خشکی پوست را با آبرسانی عمقی ای که انجام میدهد درمان میکند و باعث کاهش خشک شدن پوست می گردد.

آووکادو به علت داشتن آنتی اکسیدان قوی از پوست در برابر رادیکال های آزاد مثل آلودگی هوا و اشعه های مضر آفتاب محافظت می نماید

به علاوه این گیاه با تقویت ریشه مو و تغذیه و آبرسانی از ریزش آن جلوگیری می نماید.

خواص آوو کادو برای لاغری

اگر دارای چربی شکمی زیادی هستید خوردن آووکادو را به شما توصیه میکنم.پژوهشگران بر این عقیده اند که روغن گرفته شده از آووکادو تاثیر زیادی در از بین بردن چربی های دور شکمی دارد وتا حد زیادی آن ها را از بین میبرد.این خاصیت به دلیل دارا بودن اسید های چرب غیر اشباع است.

هم چنین این ماده غذایی سبب رفع گرسنگی و هاحساس سیری میشود.بر اساس مطالعات انجام شده خوردن نیمی از آووکادوی تازه به همراه وعده ی غذایی سبب احساس سیری وکاهش تمایل به خوردن غذا پس از آن می گردد.

خواص آووکادو در بارداری

جنین برای رشد کردن نیاز به اسید فولیک دارد.جذب کردن اسید فولیک باعث جلوگیری از نقص لوله های عصبی در جنین میشود.خوردن آووکادو که حاوی مقدار قابل توجهی اسید فولیک است در بارداری مقدار مورد نیاز آن را برای جنین فراهم میکند.به علاوه در دوران باردای بدن احتیاج به کلسیم زیادی دارد که با خوردن آووکادو این نیاز تامین می گردد.

آووکادو حاوی مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند:فسفر،منیزیم،کلسیم و نیاسین است که در طول بارداری مصرف آن سودمند است.

آووکادو در صورت داشتن آلرژی برای خانم های باردار مضر می باشد.

خواص هسته آووکادو

تحقیقات نشان دهنده آن است که هسته آووکادو منبع خوبی از آنتی اکسیدان پلی فنول است و از طرفی سرشار از چربی غیر اشباع،فیبر و استرول است.این مواد مغزی در کنار یکدیگر سبب محافظت از پوست در مقابل اشعه ی خورشید محافظت می نماید،سبب حفظ سلامت ناخن ها و مو میشود و همچنین با کاهش التهاب در بدن و کاهش باکتری های مضر در دستگاه گوارش باعث سلامت روده ها می گردد.

بهترین روش برای خوردن این هسته پودر کردن آن می باشد.با استفاده از مخلوط کن های مکانیکی میتوانید آن ها را آسیاب کنید و بخورید.این هسته مزه ی تلخی دارد با افزودن کمی شکلات و یا خود گوشت آووکادو طعم تلخ و بد آن را کم نمائید.

آووکادو منبع عالی پتاسیم

آووکادو منبع عالی پتاسیم

هر سلول برای عملکرد کافی به پتاسیم بستگی دارد. اگر پتاسیم کافی در دسترس نباشد ، سلول های عصبی و عضلانی دیگر نمی توانند سیگنال ها را به درستی منتقل کنند.

به خصوص با توجه به فشار خون سالم و سلامت قلب ، توصیه می شود اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی پتاسیم مصرف شده است .

مطالعات نشان می دهد که در فشار خون بالا ، پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند . این امر خطر سکته مغزی را تا 24 درصد کاهش می دهد.

آووکادو مانند موز ، کلم بروکلی و اسفناج منبع بسیار خوبی از پتاسیم است.

پیشنهاد می شود بخوانید : 8 خاصیت آووکادو برای لاغری
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها