رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333614

خواص سیب | فواید سیب برای لاغری و دیابت

سیب از شیرین ترین میوه هاست که اکثر مردم به آن علاقه دارند روشن است که پی بردن به خواص این میوه لذیذ می تواند اهمیت زیادی داشته باشد در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص بینظیر این میوه شفا بخش میخواهید بدانید برای شما آماده کردیم

سیب
html>

سیب فقط ترد نیست ، شیرین و رضایت بخش است. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی هوشمند ، سیب ها می توانند به محافظت در برابر بیماری های جدی از جمله بیماری های قلبی ، دیابت ، سرطان و ... کمک کنند. آنها را سلاح مخفی سلامت خود در نظر بگیرید.

شما این جمله را یک میلیون بار شنیده اید: "خوردن یک سیب در روز پزشک را از شما دور نگه می دارد." معلوم می شود حقیقت بیشتری نسبت به آنچه فکر می کنید وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که سیب از مزایای سلامتی قدرتمندی برخوردار است ، به ویژه وقتی صحبت از بیماری های مزمن می شود که سالانه میلیون ها نفر را می کشد. در اینجا یک لیست کوتاه آورده شده است که چگونه خوردن سیب بیشتر می تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند.

نکته: برای به دست آوردن بیشترین خواص تغذیه ای ، از کل میوه - چه گوشت و چه پوست آن لذت ببرید. علاوه بر استفاده از سیب در غذاهای پخته شده مورد علاقه خود ، حتما آنها را تازه بخورید: آنتی اکسیدان های مهم در فرآیند پخت و پز از بین می روند.

از قلب شما محافظت می کند

به گفته محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا ، میزان بالای فیبر آنها به بهبود سطح کلسترول (کاهش کلسترول بد LDL و افزایش کلسترول HDL خوب) کمک می کند. بررسی داده ها از سه مطالعه بزرگ همچنین نشان داد که افرادی که میوه های کامل از جمله سیب را خوردند ، کمتر دچار فشار خون بالا شدند. و بررسی سلامت زنان در طی دوره مطالعه هفت ساله نشان داد زنانی که سیب می خورند ، تا 22 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده اند. سرانجام ، یک مطالعه هلندی نشان داد که خوردن سیب و گلابی به دلیل داشتن فیبر زیاد آنها و یک فلاونوئید به نام کوئرستین با 52 درصد خطر ابتلا به سکته مغزی همراه است.

سلامت مغز را تقویت می کند

گروهی از چهار مطالعه بزرگ ارائه شده در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در سال 2017 ، به شواهدی افزود که خوردن یک رژیم غذایی گیاهی مبتنی بر گیاه ممکن است به جلوگیری از زوال عقل کمک کند. در یکی از مطالعات ، محققان سوئدی زیر 2،000 نفر را به مدت شش سال مشاهده کردند که افرادی که به رژیم غذایی موسوم به Nordic Prudent Ditern Model (NPDP) مشغول بوده اند ، عملکرد شناختی بهتری نسبت به افرادی دارند که غذاهای چرب و فرآوری شده بیشتری می خورند. از جمله موارد دیگر ، NPDP خواستار خوردن مقدار زیادی سبزیجات غیر ریشه ، به علاوه گلابی ، هلو و سیب است که حدس زده اید.

در یکی دیگر از مطالعات ، افراد مسن سالخورده که رژیم غذایی مدیترانه ای یا MIND را دنبال می کردند 30 تا 35 درصد خطر زوال عقل را کاهش دادند. هر چه آنها رژیم بیشتری را دنبال کنند ، عملکرد شناختی آنها بهتر خواهد بود. کارشناسان خاطرنشان می کنند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، اما نتایج امیدوار کننده به نظر می رسند.

خواص سیب | خواص سیب برای لاغری | مضرات سیب

دیگر خواص سیب

سیب و دیابت

افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه درشرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.

سیب و سرطان

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند ترکیبات مختلفی که در این میوه‌ی آب‌دار وجود دارد، رشد سلول‌های سرطانی را محدود می‌کنند، اما این ترکیبات زمانی بیشتر تأثیرگذار خواهند بود که به طور کامل از تمام جزئیات سیب استفاده شود (البته به جز ساقه و دانه آن).

سیب همچنین یک متحد در برابر سرطان است. حاوی سطوح بالایی از کاتچین و کوئرستین است، آنتی اکسیدان هایی که علیه تکثیر سلول های سرطانی عمل می کنند. این آنتی اکسیدان ها عمدتاً در پوست یافت می شوند، بنابراین سیب های ارگانیک بخرید یا قبل از خوردن آنها را خوب بشویید.

افرادی که روزانه بیشتر از یک سیب می‌خورند، درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را 9 تا 42 درصد در خود پایین می‌آورند (سرطان دهان، مری، روده بزرگ، سینه، تخمدان، سرطان پروستات و سرطان‌های دیگر). این نتایج از تحقیقات محققان ایتالیایی به دست آمده است.

از آنجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد و به طور کلی سیب، میوه‌ای کاملاً استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید.

خواص سیب برای پوست

خواص سیب برای پوست

میوه سیب به عنوان یک روشن کننده پوست صورت عمل می کند و می تواند به روشن و درخشان تر شدن پوست صورت کمک کند.
اسید های موجود در سیب به عنوان یک آبرسان طبیعی پوست را هیدراته کرده و باعث لایه برداری پوست صورت می شود.

ماسک صورت سیب درختی

آب یک سیب را بگیرید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید بماند تا خشک شود سپس با آب سرد بشویید.
سیب حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد که در تشکیل کلاژن نقش دارد، کلاژن از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

ماسک سیب برای طراوت، رطوبت و شادابی پوست

1 سیب سبز خرد شده با پوست 1 قاشق غذا خوری آب لیمو
1/2 فنجان انگور سبز خرد شده 1/4 فنجان آلوئه ورا

را در یک مخلوط کن بریزید و تا بدست آوردن یک خمیر ضخیم ترکیب کردن را ادامه دهید و سپس بر روی پوست صورت و گردن مالیده و 15 دقیقه صبر کرده و سپس با آب گرم بشویید.

توجه : قبل از استفاده از ماسک یک آزمون در یک منطقه کوچک از صورت یا گردن خود انجام دهید و در صورت نداشتن واکنش های پوستی مصرف کنید.

ماسک سیب درختی و عسل برای پوست صورت

یک سیب را رنده کنید و با عسل مخلوط کنید آن را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.
سیب به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی شناخته می شود، همچنین سیب می تواند برای درمان آفتاب سوختگی استفاده شود.

ماسک برای آفتاب سوختگی

یک سیب را رنده کنید و با یک قاشق چایخوری گلیسیرین ترکیب کنید آن را بر روی آفتاب سوختگی بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.
سیب دارای خواص ضد باکتریایی بوده و به درمان آکنه، جوش صورت و جای جوش کمک می کند.

خواص سیب برای لاغری

مشهورترین رژیم لاغری سیب ، رژیم 3 عدد سیب در هر روز تامی فلین است . در این رژیم شما باید حدود 15 دقیقه قبل از هر وعده غذایی یک عدد سیب بخورید و حداقل این کار را در سه وعده انجام دهید اما مطمئنا” خوردن سیب قبل از هر وعده به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست وغذایی که در هر وعده مصرف می کنید نیز اهمیت زیادی دارد ، به همین دلیل در این رژیم گفته شده است که شما باید در هر وعده چه غذایی و چه میزانی مصرف کنید . مثلا” اگر 15 دقیقه قبل از یک وعده غذایی سیب بخورید اما درآن وعده مرغ و سیب زمینی سرخ کرده بخورید فایده زیادی ندارد . این رژیم به شما توصیه می کند که در هر روز حداقل 4 تا 5 وعده غذایی داشته باشید و در هروعده حتما” پروتئین خالص مصرف کنید و علاوه بر سه وعده سیب 6 وعده هم میوه و سبزیجات دیگر بخورید.در کل ، میوه ها ، لبنیات کم چرب ، سبزیجات وگوشتها از غذاهای توصیه شده در این رژیم هستند.

مضرات سیب

مصرف سیب هیچ عوارض جانبی جدی ندارد. مضرات سیب در صورت مصرف غیر اصولی و غیر معمول ایجاد می شود. دانه ی سیب دارای سیانید می باشد که یک سم قوی و کشنده است. مصرف بیش از حد و مداوم دانه ی سیب می تواند به طور بلقوه کشند باشد. در واقع اگر این دانه ها به مقدار زیاد و به صورت روزانه مصرف شوند شاید در طول مدت زیاد سم در بدن جمع شود و بتواند به حد کشنده ای رسیده و باعث مرگ شود.

خوردن سیب بدون مسواک زدن دردسر آفرین است. دانشمندان می گویند سیب تا نسبت زیادی اسیدی است. خوردن مداوم این میوه می تواند تا ۴ برابر مخرب تر از نوشیدنی های گاز دار به دندان ها آسیب برساند. درواقع خوردن هر روزه ی سیب باعث خرابی دندان شده و باید برای جلوگیری از این ضرر سیب بعد از مصرف دندان هایتان را مسواک بزنید تا رد اسید این میوه از دندان ها پاک شود.

دیگر خواص مهم سیب


با این حال ، سیب و محصولات سیب گاهی اوقات از نظر محتوای فروکتوز بسیار واضح هستند :

یک سیب به وزن 100 گرم حاوی حدود شش گرم فروکتوز است.

250 میلی لیتر آب سیب حاوی 25 گرم فروکتوز است.

100 گرم حلقه سیب خشک حاوی 54 گرم فروکتوز است.

محتوای غذایی سیب بسته به نوع ذخیره سازی و تنوع آن متفاوت است. بیشتر ویتامین ها و پلی فنول ها مستقیماً در زیر پوسته قرار می گیرند. به همین دلیل بهتر است سیب را بدون پوست بخورید - اما قبل از آن آن را کاملا بشویید.

خواص سیب | فواید سیب برای لاغری و دیابت

سیب مشکلات روده را برطرف می کند

سیب میوه ای غنی از فیبر است که حمل و نقل ای را تسهیل می کند و خطر یبوست را کاهش می دهد. برای این کار باید به صورت خام و با پوست خورده شود. از طرف دیگر، اگر اسهال دارید، پوست سیب خود را بکنید. سپس این یک اثر شدید خواهد داشت. پکتین موجود در آن یک فیبر محلول است که می تواند تا 20 برابر حجم خود را در آب نگه دارد.

سیب با کلسترول بد مبارزه می کند

سیب قادر است سطح کلسترول بد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و سطح کلسترول خوب را کمی افزایش دهد. سیب به لطف پکتین از تجمع چربی در رگ ها جلوگیری می کند. فشردن سیب در آب به مبارزه موثرتر با کلسترول بد کمک می کند.

سیب یک متحد لاغری است

سیب برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند نیز توصیه می شود. در واقع یک سرکوب کننده اشتها عالی است. بنابراین خوردن دو عدد سیب در روز به کاهش وزن کمک می کند. احساس سیری که ایجاد می کند مصرف میان وعده و همچنین اشتهای ما را در طول وعده های غذایی کاهش می دهد.

سیب خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

خوردن سیب در کاهش خطر ابتلا به دیابت نیز مفید است. فیبرهایی مانند پکتین باعث کاهش نفوذ قندها به خون و در نتیجه تثبیت قند خون می شود. بر اساس نتایج یک مطالعه آمریکایی، خوردن یک سیب در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 28 درصد کاهش می دهد.

سیب برای استخوان ها مفید است

چندین مطالعه نشان داده اند که خوردن میوه های غنی از آنتی اکسیدان مانند سیب منجر به افزایش توده استخوانی و استحکام استخوانی قوی تر می شود. به طور کلی مصرف میوه منجر به تراکم استخوان بهتر می شود.

سیب به خواب بهتر کمک می کند

خوردن سیب شب های ما را آرام تر می کند. از آنجایی که سیب سرشار از فسفر است، از اختلالات خواب مانند بی خوابی جلوگیری می کند. همچنین با اضطراب مبارزه می کند و باعث آرامش می شود. بنابراین توصیه می شود قبل از خواب یک عدد سیب بخورید.

سیب خطر سکته را کاهش می دهد

بر اساس مطالعه ای که توسط محققان هلندی انجام شده مصرف منظم گلابی و سیب خطر سکته مغزی (سکته مغزی) را تا 52 درصد کاهش می دهد. یک سیب در روز برای پیشگیری موثر از سکته کافی است.

سیب خطر ابتلا به بیماری های عصبی را کاهش می دهد

سیب همچنین برای سلامت مغز توصیه می شود زیرا حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورستین است که به طور موثر از سلول های مغز محافظت می کند. همچنین به حفظ حافظه خوب و پیشگیری از بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر یا پارکینسون کمک می کند.

سیب برای سلامت دهان و دندان عالی است

در نهایت، سیب برای حفظ سلامت دهان ضروری است. تولید بزاق می کند. بزاق از دندان ها در برابر باکتری ها محافظت می کند و به مبارزه با حفره ها کمک می کند.

سیب منبع منگنز

آب سیب و پوره سیب منابع منگنز هستند. منگنز به عنوان یک کوفاکتور برای چندین آنزیم عمل می کند که ده ها فرآیند متابولیک مختلف را تسهیل می کند. همچنین در جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد شرکت می کند.

سیب و ویتامین K

سیب منبع ویتامین K است. ویتامین K برای ساخت پروتئین هایی که در لخته شدن خون نقش دارند (هم تحریک کننده و هم مهار لخته شدن خون) ضروری است. همچنین در تشکیل استخوان ها شرکت می کند. ویتامین K علاوه بر اینکه در غذا یافت می شود توسط باکتری های روده ساخته می شود، بنابراین کمبود ویتامین K نادر است.

سیب و ویتامین C

سیب منبع عالی ویتامین C است. ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است و ممکن است تا حدی مسئول اثرات مفید مرتبط با مصرف زیاد میوه و سبزیجات باشد. ویتامین C موجود در خون به کاهش اکسیداسیون و التهاب در بدن کمک می کند، یک اثر محافظتی در برابر شروع برخی بیماری های دژنراتیو مرتبط با افزایش سن.

سیب ایده آل برای رژیم کاهش وزن

سیب کالری کمی دارد (بسته به نوع آن بین 50 تا 70 کیلو کالری در 100 گرم). اگر رژیم دارید، می توان آن را به طور منظم مصرف کرد و به کنترل یا کاهش وزن کمک می کند.

این میوه حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات (10 گرم در 100 گرم) است، اما آنها به آرامی توسط بدن هضم می شوند و برای همیشه گرسنگی را کاهش می دهند. نیمی از آن از فروکتوز، ساکارز (22٪ از کل کربوهیدرات ها) و گلوکز (18٪ از کل کربوهیدرات ها) تشکیل شده است.

سایر کربوهیدرات های موجود در سیب کمتر رایج هستند: پنتوسان ها، هگزوزان ها و سوربیتول (مشتق شده از گلوکز). طعم شیرین آن را به سیب می دهند. قسمت تند سیب از اسیدهای آلی موجود در آن می آید (0.46 گرم در 100 گرم). آنها تقریباً به طور کامل از اسید مالیک و کمی اسید سیتریک (4-5٪ از کل اسیدهای آلی) تشکیل شده اند.

اثر سیر کننده آن میل به میان وعده را کاهش می دهد. پکتین موجود در آن در آب غوطه ور می شود و حجم آن را افزایش می دهد. بولوس غذا، و با تشکیل ژل غلیظی که مقداری از چربی را جذب می کند، تخلیه معده را کند می کند و از بین می رود و در نتیجه جذب آنها را تنظیم می کند. از آنجایی که باید خوب جویده شود، مرکز سیری در مغز را تحریک می کند که به اثر سرکوب کننده اشتها کمک می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها