رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 449000

طرز تهیه کیک سیب مغزدار | نحوه تهیه سالاد سیب و خیار

کیک سیب مغزدار یک کیک لذیذ با ظاهری جذاب است که نحوه تهیه آن باید با دقت بیشتری همراه باشد تا این کیک در موقع سرو ظاهر و مزه واقعی خود را حفظ کند در ادامه شما را با نحوه پخت آن آشنا می کنیم.

کیک سیب مغزدار
html>

مواد لازم:

تخم مرغ چهار عدد آرد دو و نیم لیوان
شیر یک لیوان سیب دو عدد درشت
روغن نصف لیوان داچین یک ق چ
شکر یک و نیم لیوان شکر دو ق غذاخوری
سیب یک عدد پودر گردو
بکینگ پودر دو قاشق چ وانیل نوک ق چ

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا آرد و بکینگ پودر را سه بار الک نمایید و کناری قرار دهید.سپس تخم مرغ را از یخچال خارج نموده تا به دمای محیط برسه و قالب راهم چرب نموده و بعد کامل اردپاشی می کنیم و در کناری قرار می دهیم .

مرحله دوم:

همچنین فر را با دمای صد و هشتاد درجه روشن می کنیم تا داغ شود و بتوانیم مواد را داخل فر قرار دهیم.خُب حالا اول مواد میانی را آماده می کنیم ، دو عدد سیب رنده شده را با دارچین و شکر مخلوط می کنیم .

مرحله سوم:


تخم مرغ و وانیل را یک دقیقه با دور تند همزن می زنیم و حالا شکر را اضافه کنید هفت دقیقه با دور تند بزنید وقتی تخم مرغ را خوب دورانی هم زدین کرم رنگ و روشن و کشدار می شود.

مرحله چهارم:

بعد روغن را اضافه کنید سی ثانیه بزنید و بعد هم شیر ولرم را اضافه کنید یک دقیقه هم بزنید .حالا آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله اضافه کنید و با همزن خاموش یا با لیسک هم بزنید در نهایت میتوانید فقط و فقط سی ثانیه دور کند همزن روشن کنی .

مرحله پنجم:

آخرین مرحله هم یه دونه سیب رنده شده و گردو را اضافه می کنیم و خیلی اروم دورانی مخلوط می کنیم .حالا دقت کنید دوسوم مواد را داخل قالب بریزین و مواد میانی را پخش کنید و بعد مابقی مایه را روی آن بریزین .در فر صدو هشتاد درجه به مدت چهل و پنج دقیقه الی یکساعت چهل دقیقه قرار دهید در فر رو اصلا باز نکنید و بعد با خلال چوبی تست کنید اگر تمیز دراومد کیک پخته ) در انتها پنج دقیقه هم گریل نمایید .

مرحله ششم:

شعله پخش کن رو روی حرارت بزارین گرم بشود . تو قابلمه دولایه کاغذ روغنی که چرب شده قرار داده . دم کنی حتما لازمه که حرارت خارج نشه . درجه حرارت از اخر یه کوچولو بیشتر باشه.برای تهیه کیک بهتراست که سیب زرد باشه .

خواص سیب


سیب غنی از ویتامین C، فیبر غذایی، ویتامین A، کلسیم، تیامین، نیاسین، آهن، گوگرد و پتاسیم می باشد. از نظر ترکیبات ارگانیک، سیب حاوی ژامبوزین، اسید بوتولینیک و فریدلولاکتون هستند

خواص سیب شامل توانایی آنها برای سم زدایی از کبد، بهبود هضم، محافظت در برابر دیابت، تقویت سیستم ایمنی، کاهش کلسترول، جلوگیری از سرطان، از بین بردن عفونت های قارچی و باکتریایی، کاهش تب و جلوگیری از تشنجهای صرعی است

مواد معدنی سیب:

پروتئین 0.5-0.7 گرم کربوهیدرات 14.2 گرم
چربی 0.2-0.3 گرم فیبر 1.1-1.9 گرم
آهن 0.45-1.2 میلی گرم کالری 56
کلسیم 29-45.2 میلی گرم

عصاره برگ برای چشم های آسیب دیده، همچنین به عنوان یک دیورتیک و دفع ادرار و درمان برای روماتیسم عمل می کند.

سیب دیابت، آسم و دیسترانت را درمان می کند.
دانه ها برای اسهال، دیستروژن و نارسایی کبد استفاده می شود.

عصاره آن برای از بین بردن آسم، برونشیت و خفگی استفاده می شود.

خواص سیب برای دیابت

ژامبوزین نوعی از آلکالوئید است که در سیب ها یافت شده است که نتایج دلخواه خود را در مسدود کردن یا تبدیل نشاسته به قند نشان داده است. این امر می تواند یک پیشرفت بسیار مهم برای بیماران دیابتی و افرادی است که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند. تحقیقات بیشتر در مورد تاثیر ژامبوزین بر کنترل قند خون ادامه دارد.

خواص سیب برای یبوست

محتوای فیبر بالا سیب آنها را برای تنظیم غذا از طریق دستگاه گوارش ، از بین بردن یبوست و شرایط جدی تر سلامتی بسیار مفید می سازد. همچنین در طب سنتی بذر سیب های گل رز برای جلوگیری از اسهال و بیماری اسهال استفاده می شود.

خواص سیب برای سرطان

ترکیبات آلی فعال در سیب ، همراه با ویتامین C و ویتامین A، به عنوان درمان موثر پیشگیری از سرطان شناخته شده اند. تحقیقات اولیه و متون پزشکی سنتی ادعا می کنند که سرطان پروستات و پستان با اضافه کردن سیب های رز به رژیم غذایی شما کاهش می یابد.

خواص سیب برای کاهش سمیت

برای صدها سال، عصاره های سیب به عنوان یک ماده دیورتیک مورد استفاده قرار گرفته است، که کمک می کند تا مسمومیت کبد و کلیه را از بین ببرد، در حالی که باعث افزایش کلی سلامت و کارایی متابولیسم بدن می شود.

خواص سیب برای کلسترول و سلامت قلب

ترکیب فیبر و مواد مغذی در سیب ها اثر معنی داری بر میزان کلسترول دارد و منجر به کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز می شود و از عوارض قلبی عروقی مثل حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

خواص سیب برای افزایش ایمنی

اجزای فعال و فرار در سیب با اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی ارتباط دارد. تحقیقات نشان داده است که می تواند پوست را از ایجاد عفونت های مختلف محافظت کند و قدرت سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری های عفونی افزایش دهد.

طرز تهیه سالاد سیب و خیار

طرز تهیه سالاد سیب و خیار

مواد لازم:

1/2 فنجان ماست یونانی پرچرب 1 قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده تازه
1 قاشق غذاخوری پودر سیر 2 تا 3 خیار خرد شده
2 قاشق غذاخوری آبلیمو 1 سیب متوسط خرد شده
2 قاشق چایخوری خردل تربچه 300 گرم
1 قاشق چایخوری عسل نمک و فلفل به مقدار دلخواه
1 قاشق غذاخوری شوید خرد شده تازه


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا خیار و تربچه را با شوید خرد کنید و سپس به آن ماست ، پودر سیر ، آبلیمو ، جعفری ، عسل، خردل ،نمک و فلفل اضافه کنید.

مرحله دوم:

در آخر مواد را خوب هم بزنید و در یخچال بزارید وقتی سرد شد سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها